Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دانشگاه باید مرکز حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در جامعه باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع اساتید دانشگاه‌های کشور و بسیج اساتید دانشگاه تهران در تالار علامه امینی این دانشگاه افزود: دیدار امروز بنده با شما اساتید به منزله یک شروع است و استفاده از نظرات شما در کار‌ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امروز کشور نیازمند ایجاد یک تحول است و شناخت وضع موجود و ایجاد یک وضع جدید با حرکت جهادی و کمک شما امکان پذیر است.
آقای رئیسی با بیان اینکه امروز باید مسائل و مشکلات را اولویت سنجی کنیم افزود: با برنامه ریزی حتماً می‌توانیم شرایط کشور را متحول کنیم، اما شرایط باید مبتنی بر علم و نظر کارشناسی باشد نه نگاه شخصی. ضمن اینکه اساس کار در دولت، برپایه علم و فناوری باید باشد.
رئیسی گفت: در سال 75 در سازمان بازرسی کل کشور نگاه سنتی را تبدیل به یک نگاه علمی و با دانشگاه تهران ارتباط برقرار کردیم ضمن اینکه کار علمی را با بازرسی همراه کردیم و موفق شدیم به یک بازرسی علمی برسیم.
وی افزود: متاسفانه امروز مشکل اصلی ما این است که دانشگاه اصلا به حساب نیامده، آنجایی که باید دانشگاه وجود داشته باشد جایش خالی است و ما باید کاری کنیم که دانشگاه به مرکزیت تحول تبدیل شود اگر غیر از این باشد حتماً آسیب‌پذیر خواهیم بود و همه اساتید باید کمک کنند.
حجت الاسلام رئیسی در ادامه گفت: در زمان مدیریتم در آستان قدس رضوی، ارتباط خوبی با با دانشگاه‌ها برقرار کردیم و موفق شدیم جمعیت نخبه استان خراسان را پای کار بیاوریم و به نتایج بسیار خوبی دست یافتیم.
وی افزود: تصمیماتی در کشور گرفته می‌شود که این تصمیمات با مخالفت نظر دانشگاه و اساتید است که این روند اصلاً خوب نیست.
رئیسی ادامه داد: نقش اساتید بسیار تعیین کننده است اگر دانشگاه راه‌حل آفرین شناخته شود بسیاری از مشکلات حل شدنی است دانشگاه باید در متن مسائل اصلی کشور باشد و از دولت جدا نباشد.
وی گفت: برای حل مسائل و مشکلات کشور برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داریم و دانشگاه به عنوان جایگاه تربیت نیروی انسانی و کادر سازی باید به دولت کمک کند باید کاری کنیم تا کسی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود و مدرک دارد، دیگر بیکار نباشد.
رئیسی افزود: نظام ارتفاع باید در کشور حل شود و هر پایان نامه‌ای که از دانشگاه بیرون می‌آید باید گره‌ای را در کشور باز کند پژوهش‌ها باید هدفمند شوند و از آن‌ها در کار‌های اجرایی استفاده شود.
وی گفت: در کشور امکانات و ذخایر بسیاری داریم، اما متاسفانه مشکل سوءمدیریت وجود دارد به عنوان مثال آب هست، اما مدیریت آب وجود ندارد.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان از اساتید دانشگاه‌ها خواست تا نقش آفرین باشند و در امورات به دولت کمک کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه مشکلات جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود.

به گزارش انتخاب، این دومین سخنرانی صدیقی امام جمعه موقت تهران و مدیر حوزه علمیه امام خمینی پس از جنجال اخیر است.

صدیقی از جمله چهره‌های نزدیک به دولت به شمار می‌آید که پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، اختیارات زیادی بعنوان دبیر ستاد امر به معروف پیدا کرد. 

لازم به ذکر است که بسیاری از مدیران ارشد دولت رئیسی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق است.

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود