Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@01:04:55 GMT

افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۵۱۶۰

افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در زمینه چگونگی ارائه خدمات این اداره کل به زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: از آنجایی که مقوله زنان سرپرست خانوار در چارچوب رفاه خانواده امر مهمی تلقی می‌شود از این رو باید به صورت ویژه‌ای نیز به آن توجه داشت.

او افزود: واقعیت موجود در جامعه نشان از آن دارد که علی رغم اعلامیه‌ها، بیانیه و تاسیس نهادها مختلف در تحقق حقوق زن، مسوولیت و هزینه‌های قابل توجه و طاقت فرسای تامین معاش خانواده که برعهده این قشر آسیب پذیر اجتماعی قرار دارد و در بسیاری از موارد سخت و حتی غیرممکن، در صورت تحقق نیز زندگی سرشار از سختی و محنت را تحمیل این قشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول به مسوولیت سنگین اقتصادی و اجتماعی این قشر در خانواده اشاره کرد و یادآور شد: اصطلاح زنان سرپرست خانوار به زنانی اطلاق می‌شود که مسئولیت تامین معاش زندگی یا اداره امور خود و یا خانواده را به طور دایم یا موقت عهده‌دار هستند.

وارثی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب پذیر اجتماعی هستند که عواملی مانند طلاق، فوت یا اعتیاد همسر و از کار افتادگی موجب آسیب پذیر شدن این طیف وسیع در جامعه می‌شود، گفت: خدمات حمایتی مستمر برای خانواده‌های زن سرپرست و نیازمند در اداره کل بهزیستی قزوین و در قالب مستمری ماهانه، خدمات بیمه‌ای به عنوان چتر حمایتی برای گروه‌های هدف، فعالیت بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان عضو خانواده‌های نیازمند و پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی به منظور ایجاد فرصت‌های برابر برای این افراد انجام می‌شود.

او بیان کرد: همچنین حمایت‌های غیرمستمر به منظور رفع مشکلات و یا تسهیل و تسریع فرآیند توانمندسازی به صورت موردی و بنا به ضرورت پرداخت می‌شود که شامل بهداشت، برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی، مشاوره، مددکاری، کمک هزینه حق الوکاله و دادرسی، کمک هزینه نقدی،کالا و سایر موضوعات است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در راستای توانمندسازی این قشر، خدمات توانمندسازانه به منظور فراهم آوردن زمینه توانمندسازی خانواده‌های خدمت گیرنده، ارتقای سطح کیفی زندگی ارایه می‌شود که  شامل کمک هزینه‌های آموزشی و فنی حرفه‌ای، سرمایه کار و وام خود اشتغالی است.

46

کد خبر 1523592

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین زنان سرپرست خانوار کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: از مجموع این ۵ هزار و ۲۷۴ نیکوکار، ۳ هزار و ۱۰۱ نفر برای نخستین‌بار حامی فرزندان ایتام و محسنین استان شده‌اند و بقیه از حامیان فرزندان سایر استان‌ها بوده‌اند که در ماه مبارک رمضان به جمع حامیان فرزندان استان پیوسته‌اند.
محمدی افزود: ۸ هزار و ۶۸۷ نفر از ایتام و فرزندان محسنین استان در سامانه اکرام ثبت‌نام شده‌اند، که ۲ هزار ۲۴۴ نفر یتیم و بقیه فرزند محسنین هستند.
وی ادامه داد: طرح محسنین شامل فرزندان دارای سرپرست است، اما پدر خانواده علیرغم میل باطنی‌اش به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.
محمدی با اشاره به کسب موفقیت‌های تحصیلی و شغلی توسط ایتام و فرزندان محسنین خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از این فرزندان در دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته‌های پزشکی، مهندسی، بهداشت و درمان، دانشگاه فرهنگیان و ... پذیرش می‌شوند و در آینده نه تنها خود بلکه خانواده‌شان نیز از تحت پوشش خارج می‌شوند.
وی با اشاره به روش‌های مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در این طرح می‌توانند با ارسال پیامک به شماره تلفن همراه ٠٩٩١٢٠۵٩٣۴٩، مراجعه به سایت Ekram.Emdad.ir، ارسال عدد ۰۳۸ به ٣٠٠٠٣٣٣٣ و یا مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سطح استان سهمی در تأمین نیاز‌های اقتصادی فرزندان خانواده‌های نیازمند (تأمین هزینه‌های تحصیلی، پوشاک و هزینه‌های جاری) داشته باشند.

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند