Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام مخاطبان*؛ اسماعیل کربلائی علی فردوئی- شاید زمانی که نام فردو را می شنویم یاد سایت هسته ای فردو یا روستای که بیشترین شهید را داده و نام هر کوچه آن بنام یک شهید مزین شده می افتیم ، اما امروز در این خبر مطلع می شویم که این اهالی روستا ... تاکنون نجابت کرده و مجبور به سکوت برای احقاق حق خود بوده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال ۱۳۸۲طی نامه بنیاد مسكن از دهیاری و شواری روستای فردو درخواست اجرای طرح هادی و تعریض معبر خیابان امام علی (ع) روستای فردو انجام و برای تامین منابع مالی و معوض برای تملک و تخریب ملک های در مسیر قطعه زمینی حد فاصل خاوه و فردو ( معروف به یخچال شهره ) در نظر گرفته شد و درخواست های طرح های بنیاد مسکن نیز در آن زمان انجام گردید و طی انجام مراحل كاری نسبت به واگذاری زمین های یخچال شهره بابت معوض یا فروش برای تامین مالی انجام گرفت .   در حین كار هیچ دستگاه نظارتی و اجرائی از این روند كار اشكالی نگرفت تا كل مسیر طرح هادی در داخل روستای فردو و جلوی حسینه انجام شد و بعد از اتمام كار منابع طبیعی مدعی زمین های واگذار شده ( یخچال شهره) گردید و علیه اعضای شورا و دهیار آن زمان طرح شكایت نمود كه در دادگاه به دلیل فروش املاک قبل از تشخیص منابع طبیعی بوده ، اعضای شورا و دهیار آن زمان نیز تبرئه شدند.
از آن زمان تاكنون هر طور پیگیری این موضوع را كردیم، دستگاه های اداری مرتبط با اعلام به حقانیت مالكین برای اهتمامی به حل مشكل نداشته و به دستورات فرمانداری و استاندار بی اعتنا بوده و توجهی ندارند و كار در سیكل های تكراری و بیهوده قرار می گیرد .
قابل ذكر است در این راستا بیش از ۱۰۰مكاتبه بین اداری انجام شده و تاكنون پاسخ مشخصی داده نشده است .
هم اكنون طی دستور مكتوب فرماندار به بنیاد مسكن كل استان قم در تاریخ ۱۳۹۹-۱۲-۲۴مبنی بر تسریع به پاسخگوئی بنیاد مسكن در تاریخ 9-2-1400 (45 روز بعد نامه فرمانداری) از منابع طبیعی استعلام نموده و منابع طبیعی 29-2-1400(20 روز بعد نامه بنیاد مسكن ) تازه اعلام كرده اطلاعات ما در این منطقه با تایید امور اراضی جهاد كشاورزی هست .
در مجموع اینكار به راحتی و با هماهنگی بین ادارات بنیاد مسكن، منابع طبیعی و جهاد كشاورزی طی یک هفته ممكن بوده است ولی توجه به حال مردم نیست و این مشكل همچنان ادامه دارد.
شایان ذكر است فرماندار محترم در این خصوص نظر به حل مشكل مردم دارند ، ولی دستگاه های اجرایی توجه ندارند و به دستور فرماندار محترم بی اعتنا. قابل توجه هست افرادی در بین مالكین هستند كه در شرایط سخت مسكن و یا بیمار بوده و قابلیت بهره برداری از ملک خود را ندارند .
كل اسناد این موضوع به اداره اطلاعت قم ، اداره اطلاعات سپاه ، دفاتر نمایند گان قم – دفاتر ولی فقیه در بنیاد مسكن و منابع طبیعی – دفتر مقام معظم رهبری نیز تحویل شده است.
لذا از تمام رسانه ها و خبرگزاری ها تقاضا داریم تا این موضوع از طریق رسانه های داخلی و قبل از تجمع اعتراضی اهالی روستای شهید پرور حل گردد و خبر منتشره تلنگری گردد برای حل این مشكل ۱۸ساله .
از طرف جمعی از اهالی روستای شهید پرور فردو

*عصر ایران آماده انعکاس پاسخ و توضیحات نهاد/سازمان/شرکت نامبرده در پیام مخاطبان است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روستای فردو منابع طبیعی بنیاد مسکن آن زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آن‌ها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

کد خبر 6085176

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان