Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@08:46:53 GMT

چگونه یک حمله سایبری قیمت بیت کوین را ساقط کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۶۱۴۸

چگونه یک حمله سایبری قیمت بیت کوین را ساقط کرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، روز گذشته مقامات آمریکایی اعلام کردند که سازمان تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، توانسته 63.7 بیت کوینی که به عنوان باج از سوی شرکت مالک خط لوله کلونیال به یک گروه هکرها پرداخت شده بود، را رهگیری کرده و بازپس گیرد. 

این مسئله نشان دهنده وجود یک حفره امنیتی در نظام پرداختی محسوب می‌شود که در نوع خود ایمن‌ترین پرداخت در جهان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معاملات روز گذشته بیت کوین حتی رقم 31 هزار و 662 دلار را هم دید که دلیل آن انتشار خبر ضبط بیت کوین‌ها توسط اف بی آی بود.

حدود یک ماه پیش یک گروه هکری به بزرگ‌ترین شبکه خط لوله توزیع سوخت در آمریکا حمله کرد و این خط لوله را به مدت یک هفته از کار انداخت. نهایتا شرکت اپراتور این خط لوله 75 بیت کوین با ارزش 5.3 میلیون دلار به این گروه هکرها پرداخت کرد تا از شر آنها خلاص شود. 

نام این گروه هکری دارک ساید بود و حالا اف بی آی می‌گوید از مجموع 75 بیت کوین 63.7 تای آنها را پس گرفته است. اگرچه این مسئله برای دولت و نظام قضایی آمریکا یک برد محسوب می‌شود، اما روی سیاه آن باعث شد تا قیمت بیت کوین بریزد. 

گزارشات حاکی از آن است که یک کارگروه فدرال موسوم به گروه مقابله با اخاذی دیجیتال در آمریکا تشکیل شده و توانسته این ماموریت را با موفقیت انجام دهد. این کارگروه موفق شده تا رمز کیف پول دیجیتال یکی از هکرها که بیت کوین‌های باج گرفته شده در آنها نگهداری می‌شده است را به دست آورد. البته هنوز مشخص نیست، این کارگروه چگونه توانسته رمز این کیف پول دیجیتال را به دست آورد. 

درواقع نگرانی افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارند این است که فکر می‌کنند که دولت آمریکا توانسته با استفاده از خود بیت کوین یا کارگزاری‌ها به شبکه نقل و انتقال ارزهای مجازی نفوذ کند.

البته این احتمال هم هست که خود این کارگروه مبارزه با اخاذی دیجیتال توانسته باشد هکرها را هک کند. اینکه حدس بازار درست باشد یا غلط، به نظر می‌رسد اقدام آمریکا در پس گرفتن بخشی از بیت کوین‌های باج داده شده، باعث ترس کسانی شده که خیلی روی امنیت مبادلات بیت کوین و ارزهای مجازی در قالب فناوری بلاک چین حساب کرده بودند. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حمله سایبری اف بی آی بیت کوین آمریکا بیت کوین خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین، امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶۵،۹۱۳.۸۳ دلار معادل ۴۳،۰۹۴،۴۶۲،۰۰۰ ریال اعلام شد. بیت کوین امروز در بیشترین مقدار ۶۶،۰۳۹.۷۷ دلار معامله شد و نسبت به روز گذشته ۱،۳۶۸.۸۱ افزایش قیمت داشت.

منبع: انتخاب

tags # بیت کوین سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • قیمت بیت کوین امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت کوین صعود کرد
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟