Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید فائقی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارزیابی موضوعات مختلف مطرح شده در مناظره‌های انتخاباتی اظهار داشت:‌ اگر ۲ مناظره برگزار شده بین نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرد بدون شک کارشناسان تایید خواهند کرد که سوالات کلی و جهت دهنده است. در مناظره دوم که به مسائل اجتماعی و فرهنگی مرتبط بود خیلی کم به ورزش پرداخته شد در حالی که ورزش بخش عمده و یکی از مسائل کلان کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته صحبت هر مساله کلان باید همراه با تصمیم‌گیری‌های کلانی نیز باشد.

وی ادامه داد: ورزش ایران با وجود کسب افتخارات زیاد، همیشه مظلوم واقع شده و در دولت‌ها توجهی زیادی به آن نمی‌شود و  مصداق این ادعا بودجه وزارت ورزش و مجموعه‌های زیر نظر آن است. شیوه انتخاب مدیران ورزشی نیز مشکل دارد. در برخی از دولت ها کسانی که پستی برای آنان باقی نخواهد ماند به ورزش فرستاده می‌شوند و این باعث شده تا مدیران از جنس ورزش نباشند. البته مدیران بسیار خوبی نیز در ورزش داریم.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی این را هم گفت: تنها به کار گیری مدیریت در ورزش نیست بلکه جانشین‌پروری در مدیریت یکی از مهمترین اصول توسعه پایدار به شمار می‌رود. ما در این زمینه عملکرد مناسبی نداریم زیرا مدیریت ورزش تحت تاثیر برخی از تصمیم‌گیری‌ها جانبدرانه است. ورزش در مدیریت کلان کشور فرع نیست بلکه یکی از مسائل کلان به شمار می‌رود. ورزش الگو بخش است و در این زمینه باید از این کنش به عنوان یک الگو برای حکمرانی استفاده کنیم.

وی با انتقاد از شیوه بیان و سبک مناظره‌ها عنوان کرد: هفت نامزد انتخاباتی به جای کلی گویی و زدن برخی اتهامات، باید از الگوی کشورداری صحبت کنند؛  از ورزش الگو گیرند نه اینکه ورزش به حلقه مفقوده برنامه‌های آنان تبدیل شود. در برخی از دولت‌ها الگو پذیری از ورزش نه تنها به فراموشی سپرده شد بلکه با ورود سیاسیون و انتخاب‌های جانبدارنه، ورزش به حاشیه رفت.

فائقی در توضیح الگو بخش بودن ورزش و افتخارات آن افزود: وقتی از الگو بخشی ورزش صحبت می کنم ادعا نیست بلکه واقعیت است. ورزش ایران در سال‌های گذشته با فقر امکانات و زیرساخت ها افتخارات زیادی را کسب کرده و در المپیک‌ها به جمع ۱۵ کشور برتر رسیده است. در والیبال اکنون جایگاه ایران کجاست؟ فوتبال ما در جام جهانی چگونه بازی کرد؟ کشتی و وزنه‌برداری در جهان شناخته شده هستند. چرا با فقر امکانات چندین دوره قوی‌ترین مرد وزنه‌برداری جهان و المپیک از آن ایران بود. این‌ها الگو هستند. اما چرا اقتصاد ما با وجود معادن، ذخایر و ظرفیت‌های موجود به این شکل درآمده است.  

وی در پایان تصریح کرد: ورزش در جهان به یک صنعت تبدیل شده و می‌تواند در بسیاری از تعاملات نقش آفرینی کند. درآمد میزبان‌های جام جهانی و المپیک از ورزش نشان دهنده بعد اقتصادی این مساله است. در لیگ‌های معتبر دنیا چه سرمایه‌گذاری‌هایی انجام می شود. دیپلماسی ورزشی نیز در جریان است و به بخشی از دیپلماسی عمومی تبدیل شده است. باید قدردان این ظرفیت‌ها باشیم. 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: ایرنا مناظره اختصاصی ایرنا انتخابات 1400 ایرنا حسین رضازاده مناظره وزارت ورزش و جوانان دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی

ایسنا/سمنان منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی تضاد جدی وجود دارد و از همین رو باید در زیست‌بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.

آیت الله میرباقری که با استقبال استاندار سمنان امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه وارد استان شد، اظهار کرد: مساله اصلی ما در این دوران پیشرفت و توسعه است، مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد. 

وی ادامه داد: الگو سرمایه‌داری یکی از مباحثی است که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم خواهد شد. 

منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما می‌توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم. 

وی با بیان اینکه مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد، ادامه داد: این مهم را می‌توان در استان سمنان، با تشکیل اتاق فکر و همچنین راه‌اندازی هیات‌های اندیشه ورز محقق کرد. 

میرباقری به تضادهای ماهوی بین رویکردها در توسعه غربی با نگرش‌های مبتنی بر دین بین پرداخت و گفت: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی  وجود دارد که ما باید در زیست بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم. 

منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ریل‌های پیشرفت استان با تدوین پیوست فرهنگی باید بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی شکل بگیرد. 

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار سمنان اظهار کرد: گزارش‌هایی که در خصوص استان اعلام شد بیانگر اقدامات ارزنده و دستاوردهای مطلوب همراه با رضایتمندی مردم است. 

آیت الله میرباقری منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پیش از این دیدار با حضور در مجموعه استانداری سمنان به مقام والای شهید گمنام ادای احترام کرد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است