Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@16:32:45 GMT

حاجی میرزایی: شبکه شاد همچنان رایگان می ماند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۶۴۰۳

به گزارش صدای ایران، سال تحصیلی جاری که تقریبا به صورت کامل در بستر فضای مجازی و عمدتا از طریق برگزاری کلاس ها در شبکه شاد سپری شد و امتحانات دانش آموزان دبیرستانی نیز هفته آینده به پایان می رسد و پرونده سال تحصیلی کرونایی بسته می شود. با این حال استفاده از شبکه شاد برای برگزاری برخی کلاس های فوق برنامه، کلاس های آمادگی و همچنین فعالیت های پرورشی و فرهنگی در طول تابستان نیز  ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طی روزهای اخیر اظهاراتی از سوی مسئولین ذیربط در وزارت ارتباطات مبنی بر عدم رایگان بودن استفاده از شبکه شاد در تابستان مطرح شده که با اظهارات مسئولین وزارت آموزش و پرورش مبنی بر رایگان بودن اینترنت شبکه شاد در سال 1400 در تناقض است.

۲۹ اردیبهشت ماه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای فعالیت های تابستانه و برگزاری کلاس های آنلاین تابستانی، اینترنت رایگان برای کاربران شاد برقرار است؟ به ایسنا گفت: طبق مصوبات مربوطه، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال ۱۴۰۰ رایگان است و مشکلی برای تامین اینترنت وجود ندارد.

روز گذشته نیز مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) با بیان اینکه استفاده از«شاد» تا پایان سال ۱۴۰۰ رایگان است گفت: «شبکه شاد» به عنوان پلتفرم رسمی آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش که فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده است همچنان به فعالیت خود در تابستان سال جاری ادامه می دهد. دسترسی به شبکه شاد در سال گذشته بر اساس دستور رئیس جمهور رایگان بود و در حال حاضر نیز براساس «مصوبه مجلس شورای اسلامی» تا پایان سال ۱۴۰۰ این دسترسی رایگان اعلام شده است. بنابراین در صورتی که خدمت خاصی به صورت غیررایگان به دانش‌آموزان عرضه شود، این موضوع را شفاف سازی و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

با این حال معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است که از ابتدای تیرماه استفاده از سامانه شاد رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

 امروز محسن حاجی میرزایی در حاشیه  دیدار مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌های سراسر کشور در این باره اظهارنظر کرده و گفته است که تصمیم گیری درباره رایگان بودن شبکه شاد با رئیس جمهور انجام شده است، بنابراین هر تغییری منوط به طرح موضوع در هیئت دولت و تأیید نظر رئیس جمهور است.

وی افزود: شبکه شاد یک مولود یک ساله است که در طول این یک سال پیشرفت‌های چشم گیری داشته و امروز به یک ظرفیت فوق العاده برای کشور تبدیل شده است ما باید از چارچوب‌های شاد حمایت و حفاظت کنیم.

حاجی میرزایی در ادامه تأکید کرد: نباید به شبکه شاد آسیب برسانیم، هر تهدیدی که متوجه این شبکه شود به بنیان تعلیم و تربیت آسیب وارد می‌کند. باید حریم آموزش و تربیت را از حریم سایر امور  تفکیک کنیم تا دانش‌آموزان در یک محیط امن، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود را پیگیری کنند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از طریق شبکه شاد دانش‌آموزان را از شبکه‌های متعدد خارج از کنترل و اراده به سمت یک محیط سالم و امن هدایت کردیم و این محیط برای ما بسیار مهم است، لذا از آن مراقبت می‌کنیم.

وی درباره توزیع سیم کارت های  دانش‌آموزی نیز اظهار کرد: درباره سیم کارت های دانش آموزی نیز هماهنگی های لازم با وزارت ارتباطات انجام گرفته که امیدوارم بتوانیم به آن سرعت دهیم.

حاجی میرزایی با تأکید براین که قطعأ مدافع توزیع سیم کارت دانش‌آموزی هستیم، گفت: معتقدیم باید حریم آموزش و تربیت را از حریم سایر امور تفکیک کنیم تا دانش‌آموزان در یک محیط امن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود را پیگیری کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آموزش و پرورش شبکه شاد رایگان آموزش و پرورش حاجی میرزایی دانش آموزان شبکه شاد دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا،عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت