Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@20:51:36 GMT

حیدرزاده دعای ندبه را در حرم حضرت معصومه (س) می‌خواند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۶۵۴۸

حیدرزاده دعای ندبه را در حرم حضرت معصومه (س) می‌خواند

مراسم قرائت دعای ندبه این هفته هیأت رزمندگان اسلام در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم قرائت دعای ندبه این هفته هیئت رزمندگان اسلام همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در حرم این بانوی کریمه برگزار می‌شود.

این مراسم روز جمعه ٢١ خردادماه از ساعت 6 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد و نوای عباس حیدرزاده برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه از شبکه اول سیما به صورت زنده پخش می‌شود.

عرض ارادت شاعران به ساحت حضرت معصومه(س)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دعای ندبه حضرت معصومه س دعای ندبه حضرت معصومه س حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن آب یا سال نو تایلندی / ببینید فقط از یک مراسم آب پاشی، تایلند چقدر درآمد داشته‌است (فیلم)

عصر ایران ؛ سیمین ثقفی ــ در میانمار و کامبوج و لائوس هم برگزار می‌شود اما در تایلند جشن آب (songkran)شهرت جهانی پیدا کرده است. آئینی که در آغاز سال نوی تایلندی و در ستایش بزرگان خانواده برگزار می‌شود و حالا چندسالی است که به یکی از بزرگترین رویدادهای گردشگری در گرمترین ماه سال این کشور تبدیل شده است. 

گزارش را این‌جا ببینید

تنها در سال 2022، برگزاری جشن آب بیش از 300 هزار گردشگر خارجی را روانه تایلند کرد و درآمدی 530 میلیون دلاری عاید این کشور شد که این رقم تنها 58 درصد درآمدی بود که در سال 2019 گردشگری تایلند از سونکران به دست آورده بود.

هرچند جشن آب را بیشتر با تفنگ‌های آب‌پاش و هیاهوی گردشگران در بانکوک می‌شناسند و این سال‌ها شکل‌های مدرن‌تری به خود گرفته اما این جشن آداب خود را دارد. در معابد و با ریختن آب برروی مجسمه‌های بودا؛ اغلب توسط مسن‌ترها، آغاز می شود. بعد جوان‌ترها به دیدار بزرگان می‌روند و آب معطر و گل بر روی دست آنها می‌ریزند تا از آنها طلب خیر و برکت ‌کنند. بیرون از خانه‌ها و یا در رودخانه‌ها افراد خانواده از پیر و جوان به هم آب می‌پاشند و بازار بازی‌های محلی، رقص‌های سنتی و موسیقی و البته پذیرایی با خوراکی‌های مختلف هم داغ است. 

ریختن آب در زمان سونکران نمادی از پاک کردن، احترام و خوش شانسی است و  این جشن در سال 2023 با عنوان میراث فرهنگی ناملموس در فهرست یونسکو ثبت شد. سونکران هرساله در سراسر کشور در هر شهر و روستایی بین روزهای 13 تا 15 اپریل برگزار می‌شود هرچند برخی مقاصد ممکن است تنها یک روز میزبان این جشن باشند. 

اما در سالهای اخیر توجه به ارزش های اقتصادی آن باعث شده تا دولت تایلند برای برگزاری چندروزه و گسترده تر آن برنامه ریزی کند.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • جشن آب یا سال نو تایلندی / ببینید فقط از یک مراسم آب پاشی، تایلند چقدر درآمد داشته‌است (فیلم)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در اصفهان+فیلم
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت