Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:20:43 GMT

پول‌ تبلیغات کاندیداهای شورای شهر از کجا می‌آید؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۶۵۶۳

پول‌ تبلیغات کاندیداهای شورای شهر از کجا می‌آید؟

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه «فهرست ما فهرست امید بود که پشتوانه‌اش رأی مردم و اعتبار اصلاحات در میان مردم بود و رسانه خاصی هم نداشتیم که کارهایمان را در بوق و کرنا کنیم»، گفت: شومن‌بازی هم باشد برای کاندیداهایی بود که کرور کرور در سال ۹۶ خرج کردند و امسال شاید چند برابر هزینه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعاً معلوم است این پول‌ها از کجا می‌آید؟ مگر یک عضو شورا چقدر حقوق می‌گیرد؟

مجتبی بهاروند امروز در نطق پیش از دستور صدوسی‌وسومین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در سالن شورا برگزار شد،  اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل پاک و دوچرخه‌سواری، مدیریت شهری مشهد اقدامات مهمی داشته که گرچه با تنگ‌نظری‌های برخی گروه‌ها و افراد در رسانه‌های رسمی بازتاب ندارد، اما وظیفه خود می‌دانم شرحی بر این اقدامات رو به جلو داشته باشم. ابتدای فعالیت شورای پنجم و آن زمان که بنده ریاست کمیسیون حمل و نقل را بر عهده داشتم، بسیاری بر این عقیده بودند که گسترش خطوط دوچرخه‌سواری در مشهد به سرانجام نمی‌رسد. باعث افتخار است که طی سه سال ریاست بنده بر این کمیسیون، بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه جدید احداث شد و اکنون بیش از ۱۸۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر داریم. 

وی افزود: همچنین مقرر شد که تمامی بلوارها و خیابان‌های جدیدالاحداث، مسیر سبز دوچرخه را لحاظ کنند. مجموع این اقدامات سبب شد که کلانشهر مشهد رتبه نخست کشور را در زمینه توسعه خطوط دوچرخه‌سواری کسب کند. اکنون مایه خرسندی است که ایستگاه‌های فاقد کارآیی دوچرخه جمع‌آوری شدند و اکنون دوچرخه‌های بایدو که استانداردهای لازم را نیز دارند، در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

احترام بانوان دوچرخه‌سوار را بیش از گذشته حفظ کنید

بهاروند ادامه داد: برای حق دوچرخه‌سواری بانوان در شهر، هزینه‌های مالی و معنوی فراوانی پرداخت شد و با نهادهای بسیاری رایزنی کردیم. با وجود هزینه‌های بسیار این تصمیم، خرسندیم که به بانوان شهرمان احترام گذاشتیم و کرامت انسانی آنها را رعایت کردیم که این، حق آنهاست؛ مثل ما مردان. نیمی از جمعیت شهر را بانوان تشکیل می‌دهند و در قرآن کریم نیز بر حقوق برابر زن و مرد تأکید شده است. ما چه کسانی باشیم که بخواهیم حقوق بانوان را پایمال کنیم؟ لذا از همگان خواهشمندم احترام بانوان دوچرخه‌سوار را بیش از گذشته حفظ کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در ابتدای ریاست بنده بر کمیسیون ترافیک، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانان عزیز فرودگاه نسبت به بی‌مهری‌هایی که در حق‌شان شده بود، تجمعاتی داشتند و خرسندیم که بدون برخورد قهری و قضایی، مشکلات عزیزان را برطرف کردیم. همچنین انتخابات انجمن‌های صنفی حوزه حمل و نقل شهری را از حالت صوری، خارج و دست سودجویان را کوتاه کردیم. انتخابات را به مردم سپردیم و از اعتماد به شهروندان رضایت داریم.

 کاش لجبازی‌ها و سهم‌خواهی‌ها دامن هیچ نهادی را نگیرد

وی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل را با جدیت دنبال کردیم. طی ۳ سال تصدی بنده بر ریاست کمیسیون حمل و نقل حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید خریده شد. این در حالی بود که قیمت هر دستگاه اتوبوس از ۵۰۰ میلیون تومان، به سه میلیارد تومان رسیده بود. بارها در جلسات فریاد زدم که سریع‌تر اتوبوس خریداری کنید، اما برخی عوام‌فریبی را بر انجام کار تخصصی ترجیح دادند. مدیریت یک شهر دشوار است و کاش که لجبازی‌ها و سهم‌خواهی‌ها دامن هیچ نهادی را نگیرد.

بهاروند اضافه کرد: دست دلالان را از پایانه‌های مسافربری کوتاه کردیم و سیستم الکترونیکی صدور بلیت سفر را راه‌اندازی کردیم. این اقدام سبب شد تا کلانشهر مشهد، به عنوان نمونه و پایلوت کشوری از سوی سازمان راهداری معرفی شود و افتخار دیگری به ارمغان بیاورد. همچنین خط دو قطار شهری مشهد را در زمان ریاست خود بر کمیسیون به سرانجام رساندم تا با اتصال خط یک و دو، در امر رفت و آمد شهروندان تسهیل شود.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی هم اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است. تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح متعددی را برای بازکردن گره‌های ترافیکی احداث کردیم. همچنین برای کاهش تصادفات در برخی معابر پرخطر، اصلاح هندسی انجام دادیم. کلانشهر مشهد در طی این مدت، به کارگاه عمرانی منظم و کارآمدی تبدیل شده بود.

پول‌ تبلیغات کاندیداهای شورای شهر از کجا می‌آید؟

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری، انصافاً همه اعضا با جان و دل کار کردند. شب و روز ما تلاشی بود برای توسعه شهر؛ آن هم بدون عوام‌فریبی. فهرست ما فهرست امید بود که پشتوانه‌اش رأی مردم و اعتبار اصلاحات در میان مردم بود. رسانه خاصی هم نداشتیم که کارهایمان را در بوق و کرنا کنیم . شومن‌بازی هم باشد برای کاندیداهایی که کرور کرور در ۹۶ خرج کردند و امسال شاید چند برابر هزینه داشته‌اند. واقعاً معلوم است این پول‌ها از کجا می‌آید؟ مگر یک عضو شورا چقدر حقوق می‌گیرد؟ چه ارزشی دارد که این طور علم و کتل راه انداخته‌اند برای تبلیغات یک کاندیدا. ما می‌دانیم بعضی با رانتی که در داخل شهرداری دارند، برای ستادهای خود از روابط درون شهرداری استفاده می‌کنند برای بزک ستادهای خود. آن مجموعه‌ای که برای یک کاندیدا، مثلاً بیش از یک میلیارد خرج می‌کند، این پول را محض رضای خدا می‌دهد؟ لابد بعد از انتخابات هم می‌رود خانه‌اش و سری به میدان شهدا نخواهد زد. 

وی ادامه داد: من از ابتدای دوره فعلی شورای پنجم و از همان زمان کاندیداتوری برای حمل و نقل و ترافیک این شهر برنامه و ایده داشتم. وقتی هم که وارد شدیم، کارها را جلو بردیم و امروز، حاصل پیگیری‌های خود و همکارانی که در این مسیر کمک کردند را می‌بینیم. در این چهار سال، همواره نظرات خود را بدون لکنت و بدون تعارف با دیگران، مطرح کردم. تقدیر این شد که سخن حق گفتن و شفافیت در نظر و رأی، باعث شود که امروز یکی از افراد اقلیت شورا باشم. اشکالی ندارد. حداقل همه می‌دانند که نه هوای کسی را به خاطر نام و نان داشتم، نه پشت مدیران را بدون دلیل خالی کردم، نه با کسی بستم، نه به کسی امتیازی دادم تا فردا امتیازی به من دهد. نه. اقلیت بودن همیشه بد نیست و مردم قاضی بهتری هستند.

گندمی لیدر حقیقی شورا بود

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: در یک ماه گذشته در پی اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات شوراها، معلوم شد که بخشی از متخصصین شریف و مدیران صاحب بینش و افراد پاکدستی که می‌توانستند در شورای آینده حضور داشته باشند، نخواهند بود. باید اینجا نام ببرم از سرکار خانم گندمی که لیدر حقیقی شورا در این دوره بودند و خلأ حضور ایشان به هیچ عنوان پرشدنی نیست. کاش آستانه تحمل‌ها بالاتر بود تا مردم شهر از وجود چنین مدیر و نماینده شجاع، پاکدست و صاحب منش و نگاه بلند و جامعی مثل سرکار خانم گندمی محروم نمی‌شدند. واقعاً متأسفم و حیف و صد حیف.

وی اضافه کرد: این دوره بر خلاف ادوار قبلی که یکسره دنبال شوی حمایت از محرومین بودند، پای کار حاشیه شهر بود. برای پیشبرد طرح‌ها در حاشیه شهر، کمیسیونی ویژه تشکیل داد. خدا را شکر با حضور و پیگیری آقای فیضی و دیگر همکاران، کارها یکی یکی جلو رفت. نه مثل شورای سوم که در شش سال کلاً شش تقاطع همسطح ساخت و به جای توسعه شهر، به فکر بهشت و جهنم مردم بود و نه مثل شورای چهارم که شمر و یزید را در بیلبوردها علم می‌کرد تا علیه دیپلماسی دولت مستقر، مانور تبلیغاتی بدهد. بروید به تعداد هبه‌های دوره قبلی شورای شهر نگاه کنید، سرتان سوت می‌کشد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دوچرخه سواری کجا می آید شورای شهر عضو شورای حمل و نقل عضو شورا شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه‌ای با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار و دانشگاهیان مطالبات خود را از منتخبان مردم مشهد مطرح کردند.

محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست با ارائه گزارشی مختصر از عملکرد این دانشگاه به بیان برخی از مسائل پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی استان پرداخت و با تأکید بر ضررورت همراهی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بدنه دانشگاهی، مسائلی از جمله مطالبات بیمه‌ای، مسائل پیرامون تأمین مسکن استادان، کارکنان و ضرورت رفع وجود تبعیض بین دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های دولتی در زمینه جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی را مطرح کرد.

ضرورت توجه ویژه نمایندگان مجلس به ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش مؤثر نهاد‌های پژوهشی و دانشگاهی در عرصه برطرف کردن مشکلات جامعه در حوزه‌های تخصصی گفت: در کنار مجموعه متمرکز پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نهاد‌های دانشگاهی و پژوهشی محلی نیز می‌توانند نقش مهم و مؤثری را ناظر به نگاه‌های سیاستگزارانه و تبدیل تولید علم به گزاره‌های علمی برای سیاستگزاری ایفا کنند از این رو، ضروری است نمایندگان مجلس برای تأمین پشتوانه‌های فکری در قانونگذاری با بدنه دانشگاهی ارتباط مؤثر و مداوم داشته باشند.

میثم ظهوریان‌ابوترابی از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی محلی به‌عنوان راهکاری برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت دانشگاهی در حوزه سیاستگزاری نام برد و افزود: تلاش می‌کنیم این موضوع را تا حد ممکن مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: نهاد‌های آموزشی غیردولتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل محدودیت‌های دولت در عرصه تأمین نیاز‌های آموزشی به وجود آمده و در حقیقت برخی از بار‌های به زمین مانده دولت را برداشته‌اند؛ بنابراین نباید دولت با نگاه رقیب به آنها نگاه کرده و این نگرش باید تغییر کند.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس با تأکید بر ضرورت ایجاد تغییرات در زمینه تعیین حقوق و دستمزد در قانون خدمات کشوری درباره ضرورت توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد: این موضوع از جمله مسائل هویتی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد. مصوبه حجاب و عفاف مصوب مجلس که در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در رفت و برگشت بوده نیز به نسبت قوانین گذشته، قانون پخته‌تری است که بخش‌های مختلف در آن مورد توجه قرار گرفت.

ضرورت توجه به دو کلیدواژه «تحول» و «وحدت»

دیگر منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید نصب العین نمایندگان مجلس دوازدهم قرار بگیرد، عنوان کرد: سال‌هاست در کلام رهبر انقلاب اسلامی، موضوع اصولگرایی و اصلاح طلبی مطرح نمی‌شود و مهم، انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور بوده، ایشان دو کلیدواژه جدی دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد و این کلیدواژه‌ها «تحول» و «وحدت» است.

احسان عظیمی‌راد توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی در کشور دچار برخورد دوگانه سیاسی است که نقات قوت آن را به حاشیه برده؛ بنابراین مورد کم توجهی وزارت علوم نیز قرار گرفته از این رو، برقراری عدالت در این زمینه باید مورد توجه مجلس شورای اسلامی نیز قرار بگیرد. نظارت بر اجرای قوانین از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس بوده و این موضوع باید در مجلس دوازدهم به صورت جدی مورد توجه نمایندگان باشد تا آیین نامه‌های وضع شده در وزارتخانه ها، مانع از اجرای قوانین نشود.

وی از تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در مشهد خبر داد که قرار است با حضور متخصصان در حوزه‌های مختلف به نمایندگان مجلس کمک کنند. همچنین نمایندگان نیز با تشکیل مجلس دوازدهم، در کنار برقراری ارتباط مداوم با بدنه مردمی، جلسات ثابت را با جوامع نخبگانی دانشگاهی برگزار خواهند کرد تا نگاه تخصصی بتواند برای رفع مسائل و مشکلات اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

دیگر منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس بر مطالبه مردمی از نمایندگان مشهد و کلات برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های شهرستان کلات تأکید کرد.

به گزارش آنا، اعتقاد نمایندگان به این که مجلس باید در رأس امور قرار داشته باشد، توجه نمایندگان به مأموریت اصلی خود یعنی تقنین و نظارت بر اجرای قوانین، حضور فعال نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی که تحصیلات دانشگاهی آنها در آن زمینه بوده، حضور فعالانه نمایندگان در مجلس، استفاده از ابزار‌های قانونی مانند سوال و استیضاح در موارد ضروری و بدون رعایت تعارفات با افراد، توجه به این که آثار فعالیت نمایندگاه در سال‌های پس از پایان دوران نمایندگی آنها نیز در جامعه باقی می‌ماند، حمایت نمایندگان از جامعه دانشگاهیان، توجه به قوانین و مسائلی از جمله موضوع عفاف و حجاب، تلاش برای تحقق شعار سال، حمایت از تولیدکنندگان، توجه به مسائل و مشکلات زنان شاغل و ... از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای شطرنج
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • پیگیری وضعیت پاکبان حادثه دیده شهرداری مشهد
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت