Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ احمد روحی روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در نیشابور افزود: از ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی استان خراسان رضوی هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی است که یگان حفاظت استان با امکانات اندک در حال حفظ و حراست از آن است.

وی ادامه داد: با امضای تفاهمنامه همکاری با استان خراسان شمالی به دنبال انتقال تجربیات بین دو استان برای حفاظت از مرزها و شهرستان های مشترک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: این تفاهمنامه که برای اولین بار در کشور بین دو استان به امضا می‌رسد به کشف و  پیگیری جرائمی که در حوزه استحفاظی شهرستان های دو استان به خصوص در مناطق مرزی رخ می دهد کمک می کند و باعث می شود با بازدید مداوم از تخلفات و تصرفات جلوگیری کنیم.

وی افزود: براساس این تفاهمنامه در صورت بروز حریق در نزدیکی مرزهای مشترک می‌توانیم در فاصله زمانی اندک به یکدیگر کمک کنیم تا حریق زودتر مهار و اطفا شود. 
سرهنگ روحی ادامه داد: شهرستان نیشابور یکی از شهرستان های موفق و تاثیرگذار در حراست از منابع طبیعی است و مردم این شهرستان و سراسر استان می توانند با تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به صورت شبانه روزی تماس گرفته و اخبار و اطلاعات مربوط به تصرفات، تخریب، تجاوزات و حریق ها را برای پیگیری و برخورد اطلاع دهند. 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: در راستای تحقق اهداف سازمانی به دنبال هم افزایی یگان های حفاظت دو استان برای کاهش آسیب های منابع طبیعی هستیم. 
سرهنگ موسی الرضا حیاتی افزود: افراد سودجو با قطع گونه های درختچه ای مانند تاغ و جمع آوری گیاهان دارویی فارغ از طرح های بهره برداری مصوب باعث تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی می شوند که با این طرح به دنبال مبارزه بیشتر با آن هستیم. 
وی با بیان اینکه نیشابور را به صورت آزمایشی برای اجرای این طرح انتخاب کردیم ادامه داد: با همکاری بیشتر نیروهای حفاظتی می‌توانیم فضا را برای متخلفان نا امن کرده و با توجه به افزایش دما در صورت آتش سوزی یکدیگر را یاری کنیم و با انتقال تجربیات در خصوص کشف جرائم و اقدامات بازدارنده عملکرد خود را بهبود بخشیم. 

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: با تغییرات اقلیمی پیش آمده آسیب ها در مناطق نیشابور، اسفراین و فاروج بیش از سایر شهرستان ها بوده بطوریکه با حضور سودجویان تاغ زارهای آن در حال نابودی است که فرایندهای تخریب منابع طبیعی را تسریع کرده و یکی از دلایل آن کاهش توانایی ما به خاطر کمبود امکانات و نیروی انسانی است که از سازمان مربوطه و استانداری ها می‌خواهیم به این‌ مهم‌ توجه بیشتری کنند. 
وی افزود: در شهرستان های استان خراسان شمالی شاهد قطع تاغزارها و همچنین قاچاق این‌ گونه بسیار ارزشمند هستیم به طوری که پنج پرونده در سال گذشته مربوط به محموله هایی بوده که از خراسان رضوی قاچاق شده است. 
سرهنگ حیاتی ادامه داد: مانع بهره برداران مجاز نیستیم‌ اما با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: سال گذشته پروانه حمل هزار و ۴۰۰ تن چوب در نیشابور صادر و ۲ هزار و ۸۰۰ درخچه تاغ قطع شده نیز کشف شد.‌ 
حسین‌سهرابی با اشاره به اهمیت حفظ پوشش گیاهی عرصه های طبیعی افزود: سال گذشته ۳۵ تن گیاهان دارویی از جمله باریجه و آنغوزه از هشت هزار هکتار اراضی ملی نیشابور برداشت شد که درآمد ۲۰۰ میلیارد ریالی برای مردم منطقه در پی داشت. 
وی ادامه داد: این مهم در حالی رخ داده که کانون های بحرانی و فرسایشی وقت و هزینه بسیار از ما می‌گیرد در صورتی که می توان با حفظ آن ها و کاشت گیاهان‌ دارویی علاوه بر جلوگیری از تخریب ها، منافع اقتصادی را نیز تامین کرد.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها آتش سوزی نیشابور خراسان شمالی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی نیشابور خراسان شمالی آتش سوزی نیشابور خراسان شمالی منابع طبیعی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان خراسان شمالی خراسان رضوی شهرستان ها دو استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور