Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@20:25:03 GMT

فروش ۶ میلیارد تومانی بهارانه کتاب در ٢ روز

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۶۷۸۶

فروش ۶ میلیارد تومانی بهارانه کتاب در ٢ روز

همزمان با پشت سر گذاشتن دو روز از اجرای طرح «بهارانه کتاب ١٤٠٠»، یکصد و ١٧ هزار نسخه کتاب به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان از سوی مردم خریداری شده است.

به گزارش خانه کتاب و ادبیات ایران،‌ بهارانه کتاب ١٤٠٠ از ١٧ خرداد آغاز و تا ٢٣ خرداد در کتابفروشی‌های عضو این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و اصفهان از بین استان‌های سراسر کشور بیشترین سهم از نظر مشارکت کتابفروشی‌ها در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع  ٨٨٢  کتابفروشی عضو طرح «بهارانه کتاب ١٤٠٠»، ٦٧٨ کتابفروشی در مراکز استان‌ها و ٢٠٤ کتابفروشی شهرستان‌ها حضور دارند.

بر اساس این گزارش سقف مجاز خرید برای هر خریدار در بهارانه کتاب ١٤٠٠ دو میلیون ریال است و خریداران می‌توانند تا ٢٣ خرداد با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ٢٠درصدی خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. پاییزه کتاب ۹۹، پانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتابفروشان در آبان ماه برگزار شد.

این طرح ها از جمله مزیت هایی است که کتابفروشان حضور آن را در ایام رکود فروش کتاب در همه‌گیری کرونا ضروری می دانند.

طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از (۱۷ خرداد) جاری در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه می یابد. تاکنون بیش از ۱۶ طرح فصلی کتاب برگزار شده که درآخرین دوره ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت فعال داشته اند.

بیشتر بخوانید

بهارانه کتاب در روز نخست بیش از ۲ میلیارد تومان فروخت معاون فرهنگی وزیر فرهنگ مطرح کرد: افزایش اعتبار بهارانه کتاب در صورت استقبال خریداران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بهارانه کتاب ١٤٠٠ کتابفروشی ها سراسر کشور فروش کتاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در هفته اول خرداد ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران در هفته اول خرداد ماه سال جاری همزمان با جشن نود سالگی دانشگاه در مصلی برگزار می‌شود.

کلیه دانشجویان و سازمان‌های علاقمند به شرکت در نمایشگاه می‌توانند از طریق سایت اداره کل مهارت دانشگاه تهران به نشانی tcs.ut.ac.ir در بخش کار فرما و کارجو نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان استاندارد
  • «خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • تبلیغات ۱۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران در شبکه GEM
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • فیلم| زمان اعلام نام خریداران پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • آخرین جزئیات درباره مالکیت دو تیم پرطرفدار | زمان اعلام نام خریداران پرسپولیس و استقلال مشخص شد + فیلم
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی