Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدحسن سلامی عصر چهارشنبه در اولین جلسه از کارگروه دانشگاهیان و ستاد بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ در دانشگاه سمنان که با حضور روسای دانشگاها و مراکز آموزشی استان سمنان، برگزار شد، افزود: حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در دستور کار این اداره قرار دارد که در گام نخست، در زمینه موضوع‌یابی و راهنمایی به دانشجویان کمک می‌کند و از سوی دیگر با در اختیار قرار دادن کتاب‌های کتابخانه تخصصی، منابع مطالعاتی را در اختیار و پس از مرحله دفاعیه، تحقیقات آن‌ها در اختیاراین اداره کل قرار می‌گیرد تا حمایت مالی شوند و در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، با نظر کارشناسان به صورت کتاب منتشر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که درس دفاع مقدس تقریبا در تمامی دانشگاها و مراکز آموزشی استان ارائه می‌شود، افزود: تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس سبب آشنایی جوانان با حماسه‌های جاودانه و پایداری‌های مردانه رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس می‌شود و سعی شود در تمامی واحدهای دانشگاهی و در هر ترم تحصیلی این درس ارائه و تقویت شود. 

سلامی در ادامه از حمایت پایان‌نامه‌ها با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: پژوهش‌های حوزه دفاع مقدس مبنای فعالیت‌های علمی در آینده قرار می‌گیرند و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از همه اساتید و دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد با تمام گرایش‌ها دعوت می‌کند تا با ارائه پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی خود از منابع مطالعاتی و مالی اداره کل حفظ آثار بهره‌مند شوند. 

وی اظهارداشت: انتظار داریم هر دانشگاه حداقل یک پایان نامه به همراه یک مقاله با موضوع دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار قرار دهد. 

سلامی با اشاره به اهمیت نام‌گذاری اماکن با نام شهدا و ثبت در سامانه معبر شهدا، افزود: نام‌گذاری امکان و ساختمان‌ها در دانشگاه و مراکز آموزشی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است و باید با این تفکر و ایده افراد در این راستا حرکت کنند و در کنار نام‌گذاری اماکن اهداف مرتبط با تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را نیز دنبال کنند.

سلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی معجزه اسلام در قرن حاضر بود و جنگ تحمیلی اوج خباثت دشمنان بر علیه انقلاب بود و دفاع مقدس قله با عظمت افتخارات و عزت ملت ایران ثبت شد.

وی با بیان این که با شکل گیری انقلاب اسلامی، تمام اسلام خواهان و آزادی خواهان دنیا قوت و نیرو گرفتند ادامه داد: با شکل گیری انقلاب اسلامی، اسلام و حکومت اسلامی بعد از قرن‌ها زنده شد و در متن زندگی مردم و جامعه قرار گرفت.

سلامی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ملت بزرگ ایران با اتحاد و همدلی در مقابل تمام دنیا ایستادند و پیروز شدند و ایثار، شجاعت، روحیه حماسی، پیروی محض از امام و ولایت، ایمان و توکل به خدا رزمندگان در آن سال‌های بی نظیر بود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هر رزمنده خودش را مجاهد فی سبیل الله می‌دانست و برای خدا می‌جنگید و در میدان مبارزه به یاری خداوند امیدوار بود که این ویزگی‌ها درس‌های بزرگی برای ما در تمام دوره‌های پس از انقلاب و دفاع مقدس است.

سلامی تصریح کرد: ارزش‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس اگر در جامعه و دانشگاه‌ها ترویج داده شود در حقیقت روحیه مجاهدت در راه خدا زنده شده است و وحدت و روحیه فداکاری برای کشور و انقلاب تقویت می‌شود که این امر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: چهلمین سال دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند و یک مقطع تاریخی بزرگ بود جهت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دانشگاهی، که همه از این فرصت ارزشمند استفاده کردندو انتظار می‌رود در بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ هم همانند سال گذشته جامعه دانشگاهی خوش بدرخشد وتمامی واحدهای دانشگاهی و آموزشی برنامه‌های خود را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان گفت: در مناسبت‌های بزرگ دفاع مقدس به خصوص ۴۰ مناسبت برنامه ریزی شده انتظار داریم علاوه بر برنامه‌های اختصاصی، برنامه‌های متمرکز و مشترک جامعه دانشگاهی در سطح استان برنامه ریزی و اجرا شود.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس سمنان پایان نامه دانشجویی دانشجو کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس سمنان پایان نامه دانشجویی دانشجو کتاب دفاع مقدس پایان نامه حفظ آثار نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، متن بیانیه به این شرح است:

در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ با دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاسیس شد و در بیش از ۴ دهه از فعالیت این نهاد انقلابی، شاهد تاثیرگذاری بسیار زیاد سپاه در عرصه‌های مختلف هستیم.   سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، نقشی غیرقابل انکار در توفیقات نظام اسلامی داشت و پس از دوران درخشان دفاع مقدس نیز در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف ایستاده است.   سیلی "وعده صادق" توسط عملیات دلاورمردان سپاه به صهیونیست در واقع نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده که چشم جهانیان را خیره، خواب و خوراک را بر غاصبان صهیونیستی حرام و دل میلیون‌ها ایرانی و ملت‌های آزاده جهان را شاد و به خوبی نشان داد که امروز معادلات منطقه و جهان را فرزندان امام خمینی (ره) رقم می‌زنند.   مجمع نمایندگان مردم شریف استان گیلان فرارسیدن ۲ اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه‌ی دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده گران‌قدر شهدا، جانبازان، ایثارگران و تمامی دلاورمردان حماسه‌آفرین تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون این عزیزان را در سایه زعامت فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در حفظ و حراست از دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح و ارتش مردمی از درگاه ایزد منان خواستاریم.

دیگر خبرها

  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی