Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:48:38 GMT

سعید جلیلی: فقر زیبنده استان پرظرفیتی چون کرمان نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۷۱۶۴

سعید جلیلی: فقر زیبنده استان پرظرفیتی چون کرمان نیست

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی روز چهارشنبه در برنامه تلویزیونی شبکه استانی کرمان با اشاره به اینکه بی عدالتی ها و تبعیض ها نباید نادیده گرفته شود. اظهار داشت : سرمایه کرمان چهره مقتدری از کشور را در عرصه جهانی نشان داد و محاسبات دنیا را نسبت به ایران عوض کرد.

رشادت ساکنان روستای گنجان کرمان محاسبات دنیا را عوض کرد

وی اظهار داشت: چند سال پیش به یکی از روستاهای این استان به نام گنجان رفتم که ۷۰ نفر از ۷۰۰ جمعیت خود را شهید داده بود، گنجان محاسبات دنیا را عوض کرد و کرمان مهد پرورش چنین عزیزانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حماسه کرمان و اقتدار ایران مدیون چنین مادر و پدرانی است که چنین فرزندانی تربیت کردند، امروز حاج قاسم اسطوره‌ای نه تنها برای استان کرمان، ایران ، جهان اسلام و جهانی که آزادی خواهی را می خواهد ولی استکبار آن را برنمی‌تابید.

وی با طرح این سئوالات که حاج قاسم در کجا؟ در کدام مکتب؟ در دامان کدام پدر و مادر چنین تربیت یافته؟ تصریح کرد: در کرمان روستای فنات ملک از توابع شهرستان رابر این استان که افتخار کشور نام گرفته است.‌

ظرفیت های کرمان برابر با چند کشور اروپایی است 

جلیلی افزود: به روستاها و شهرهای مختلف در استان کرمان سرزدم، با مردم گفت و گو کردم، فرصت های این استان برابر چند کشور اروپایی است که در کنار این فرصت و توانمندی های اقتصادی و طبیعی کشور و این استان، محرومیت غیرطبیعی مشهود است.

وی بیان داشت: چرا باید در استان کرمان و کشور باتوانمندی و فضایل، شاهد برخی ازمسائلی این چنینی همچون کپرنشینی باشیم، کرمان باید در شان رشادت ها و حماسه های خود باشد.

جلیلی عنوان کرد: در هشت سال گذشته دولت سایه را مطرح کردیم و دولت منتخب باید توسط خود مردم حمایت شود، در دولت سایه هریک از آحاد جامعه وظیفه دارد که تحولات شهر و روستا و استان خود را سایه به سایه پیدا و پیشگام در توانمندسازی و نوشتن سند پیشرفت خود باشد، نباید اجازه دهد کسانی آن ظرفیت ها را نادیده بگیرند.

وی تصریح کرد: گفت و گوی فراوانی در دانشگاه و شهرک های صنعتی استان کرمان داشتیم و در شهرک صنعتی سدید حضور یافتم، بررسی ها نشان می داد که استان شما دارای قابلیت های فراوانی است که اگر بلفعل شود باعث جهش اقتصادی کشور می شود.

جهش کشور بدون جهش استانها میسر نیست

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ۲ گونه نگاه از جمله دیدگاه حداقلی با حل چند مشکل و دیگری باوجود به کار گرفتن تمامی تلاش خود کشور را جهش دهیم، وجود دارد که جهش کشور بدون استان ها و بدون توجه به روستاها و شهرها میسر نمی شود.

وی افزود: روستاها به عنوان سلول‌هایی از فرآیند جهش یک کشور تلقی می‌شوند که جوانان و مردم باید این ظرفیت ها را بشناسند و از دولت مطالبه کنند.

جلیلی تاکید کرد: از مردم می خواهیم که  تلاش جدی برای شناسایی ظرفیت ها کنند، در استان کرمان حاج قاسم هایی بین ما هستند که بدون ادعا با انجام کارهای بزرگ و واقعی در لشکر ۴۱ ثارالله و دفاع از حرم حماسه ها را ایجاد کردند.

وی افزود: فرزندان ما در کشاورزی، صنعت و اقتصاد می توانند حماسه ایجاد کنند، استان کرمان در فرهنگ و هنر سابقه غنی تاریخی دارد که می تواند به رخ کشیده شود ، دولت باید این سرمایه‌ها را مغتنم بداند.

دولت باید برای هر استان برنامه جدی داشته باشد

وی ادامه داد: باید فرصت ها را بشناسید و بشناسانید و دولت وظیفه دارد که برای هر استان برنامه جدی داشته باشد که کشور به جهش برسد.

جلیلی افزود: کرمان پهناور با هزارکیلومتر ‌از شمال و جنوب به اندازه چند کشور اروپایی  می تواند تولیدات صنعتی، کشاورزی و اقتصادی داشته باشد که دولت وظیفه دارد از آن به بهترین شکل استفاده و عرصه را برای مردم فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورز کرمانی در چنین استان پرظرفیتی چرا باید نگران ماندن محصول روی دست خود ‌و سود بردن دلالان شود؟ این استان  غنی ترین معادن کشور را در اختیار دارد که برای کشور می تواند اشتغال و تولید داشته باشد.

تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده در استان ‌باید صورت گیرد و اینها به برنامه نیاز دارد و باید توجه شود که مشکلات نه تنها در استان کرمان رفع شود و محرومیت نباشد بلکه کشور نیز از این ظرفیت بهره مند شوند و مردم کرمان به رفاهی برسند که شان آن را دارند و این امر با نگاه و برنامه جدی دولت شکل می گیرد.

وی با اشاره به اجرای برنامه حداکثری با مشارکت خود مردم و به دست افراد توانمند افزود: هشت سال گذشته در دولت سایه توانستیم افراد ارزشمند و فرصت ها را شناسایی کنیم که در برنامه چهار ساله باید ماموریت‌هایی تعیین شود که طی این مدت به فعلیت برسد.

وی اضافه کرد: به یاری دولت بشتابید و هر دولتی که رای اعتماد شما را ‌گرفت باید در پیشرفت استان ها موثر باشد.

جلیلی گفت: به برکت انقلاب اسلامی کارهای ارزشمند و زیرساخت هایی طی سال‌های گذشته فراهم شده که دولت باید از آن در جهت رشد و توسعه استفاده کند و همچنین از ظرفیت کرمان با پنج فرودگاه و دسترسی به راه امن باید به بهترین شکل استفاده شود.

وی عنوان کرد: استان کرمان امروز یکی از موقعیت های خوب ترانزیتی کشور  و یکی از فرصت های این استان، کریدور شمال به جنوب است که نه تنها برای کشور حتی در منطقه و خارج از منطقه می تواند عنصری اساسی باشد که بخشی گسترده از آن در کرمان واقع شده است و مردم می‌توانند از آن بهره مند شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید از عرصه های دیگر از جمله کشاورزی و صنعت نیز استفاده کنیم و در این خصوص دانشگاه‌های متعدد و ارزشمندی در استان کرمان وجود دارد.

وی بیان داشت: باید از دانشگاه شهید باهنر کرمان‌، ولیعصر ‌رفسنجان، بم ،جیرفت و زرند و پنج دانشگاه علوم پزشکی در استان استفاده حداکثری شود و بخش اشتغالزایی باید با ماموریت تمامی دستگاه‌ها محقق شود.

وی با اشاره به تعریف ماموریت برای دستگاه ها، دانشگاه ها و ادارات کل، گفت: باید هرکدام در اشتغال زایی سهم داشته باشند و نمی توان برای ادارات سرمایه گذاری کرد در حالی که بدون ماموریت نسبت به مسایل مهم کشور باشند و یا بی تفاوت و یا مانع برای آن شوند.

جلیلی ابراز داشت: باید تلاش کارگزاران در راستای ‌اشتغالزایی، ارزآوری و رفع موانع متمرکز شود که هر دستگاهی وظیفه اشتغال را داشته باشد و در ارزآوری نیز سهیم باشد و اگر این ماموریت در ادارات کل به‌خوبی تعریف شود آن جهش صورت می‌گیرد.

چهار سال آینده می تواند مملو از شکوفایی باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید یک نکته عرض کنم، ما اگر صحبت می کنیم، که استان باید جهش پیدا کند و ظرفیت های استان کرمان به بهترین شکل استفاده شود، این به آن معنا نیست، که بی عدالتی ها، تبعیض ها و محرومیت هایی که امروز متاسفانه وجود دارد و در سطح استان مشهود است، نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد در نظام جمهوری اسلامی ایران، برغم فرصت های بسیار ارزشمندی که وجود دارد ، خدایی ناکرده کسانی به دلیل مسائل بهداشتی و درمانی دچار کمبود و یا فقر باشند و این زیبنده نظام اسلامی و استان کرمان نیست.

جلیلی ادامه داد: در عدالت آموزشی همینطور، نباید اجازه داد مناطقی از کشور خدایی ناکرده در بهره برداری از امکانات آموزشی دچار مشکل باشد و در استان شما متاسفانه مواردی را مشاهده کردم.

وی تاکید کرد:  نباید فرقی بین آن دانش آموز عزیز در جنوب کرمان و شمال شهر تهران باشد وظیفه دولت اسلامی است که اگر امکاناتی وجود دارد در اختیار همه به شکل برابر قرار دهد و این نباید در شعار بماند بلکه باید در برنامه های جدی تعریف و دنبال شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: من بسیار امیدوارم، چهار سال آینده می تواند چهار سالی مملو از جهش و شکوفایی باشد، البته با یاری، کمک و مشارکت دادن مردم که این بسیار ارزشمند است.

وی اظهار امیدواری کرد که  چهار سال آینده پر شکوه باشد، همه باید در راه جهاد بزرگ برای جهش ایران و کرمان تلاش کنیم.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بطور همزمان در روز جمعه ۲۸خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان بم زرند دولت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران انتخابات ۱۴۰۰ انقلاب اسلامی ایران کرمان سعید جلیلی جیرفت جمهوری اسلامی پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان بم دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید باهنر کرمان بم زرند دولت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران انتخابات ۱۴۰۰ انقلاب اسلامی ایران کرمان سعید جلیلی جیرفت جمهوری اسلامی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان کرمان چهار سال ظرفیت ها فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو

مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح امروز(۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است.

در روز نخست این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در‌ فرم گوئن‌شو موفق شد با کسب نمره ۹.۵۱۳ به عنوان سومی این پیکارها دست یابد و نخستین مدال کاروان ووشو کشورمان را به ارمغان بیاورد.

در این فرم ورزشکارانی از چین به ترتیب با امتیازهای ۹.۷۰۰ و ۹.۶۹۳ به ترتیب اول و دوم شدند.

تیم ملی کشورمان با ۸ ورزشکار ساندا (۵ مرد و ۳ زن) و ۶ ورزشکار تالو ( ۳ مرد و ۳ زن) در این مسابقات حضور یافته است. در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ ورزشکار حضور یافته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • مدال طلا و برنز چانگ جوان به کیانی و جلیلی رسید
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • زهرا جلیلی، اولین مدال آور ووشو در چین
  • مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین