Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور به صورت مجازی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

سید احسان غیاثی، دبیر نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور، امروز چهارشنبه 19 خرداد در آیین افتتاحیه این همایش گفت: این همایش به طور کلی با هدف ایجاد هماهنگی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در گسترش مطالعات مشترک و ایجاد فهم مشترک از مسائل و اجماع علمی و فرهنگی در مقابله با مسائل برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: اولین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور با محوریت کنترل تنش‌های محیطی، سلامت دام و افزایش بهره‌وری تولید سالم و ارگانیک با همکاری دانشگاه‌های فردوسی مشهد، تهران، تربیت مدرس، شهید باهنر کرمان، علوم کشاورزی خوزستان، جیرفت، تربت حیدریه و دانشگاه بُن آلمان در دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

وی گفت: امروز با توجه به موقعیت ایران در منطقه غرب آسیا به عنوان یک کشور مرجع و موثر در مناسبات و تحولات منطقه، باید موسسه‌های علمی و دانشگاهی در مرجعیت علمی منطقه‌ای و جهانی نیز سهم عمده و قابل توجهی ایفا کنند.

دبیر نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور بیان کرد: ۱۲۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۰۵ مقاله پذیرش شده و بخشی از این مقالات به صورت مجازی تا فردا (۲۰ خرداد) در دانشگاه بیرجند ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به کشورهای منطقه، ایجاد بستری برای تبادلات و رایزنی‌های علمی و تجاری دانش بنیان، معرفی ظرفیت‌های علمی، فناوری، تولیدی و استانداردهای ایران به نمایندگان بازارهای منطقه‌ای و جهانی، ایجاد امکان تبادل استاد و دانشجو و اخذ فرصت‌های مطالعاتی مشترک از دیگر راهکارهای پیش رو است.

دبیر نخستین همایش ملی افزودنی‌های خوراک دام و طیور اظهار کرد: با توجه به قدمت صنعت دام و طیور ایران به ویژه خراسان جنوبی و از طرفی شرایط اقلیمی، خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی برگزاری همایش‌های چند ملیتی با توجه به ابعاد بین‌المللی مسائل زیست محیطی با هدف تبادل افکار جوامع علمی، ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دام و طيور دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به عنوان نماینده ایران در در پنجاه و چهارمین اجلاس کدکس افزودنی‌های مواد غذایی در شهر چنگدو چین بر بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس تاکید کرد.

وی افزود: ایران طی دوره زمانی ۶ ساله (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) مقارن با دوره‌های چهل و سوم تا چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، ریاست آن را برعهده داشته و در ۳ سال متوالی نیز (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱) مقارن با دوره‌های چهل و نه، پنجاه و پنجاه و دومی اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، نایب رئیسی گروه کاری ذیل کمیته را برعهده داشته و از آن تاریخ تاکنون این سمت‌ها معلق مانده است.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه سرزمینی ایران در مباحث تخصصی مربوط و نقش و حضور فعال ایران در دوران یاد شده، از ریاست جلسه خواستار بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس جهانی هستیم.

رئوفی در همین حال تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان بانی بخش کشاورزی در تشریک مساعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان ملی استاندارد ایران بر سلامت‌محور بودن تمام مباحث زنجیره ارزش در راستای اهداف امنیت غذایی تأکید دارد.

بر پایه این گزارش، در زمینه بازگشت ایران به جایگاه قبلی خود در این اجلاس جهانی با برخی از اعضای آن از جمله رئیس بلژیکی زیر کمیته رایزنی صورت گرفته و مقرر شده این موضوع در دبیرخانه اجلاسیه مورد بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

در این اجلاسیه موضوعات مختلفی همچون پیشنهادهای تدوین و تجدیدنظر استانداردهای مشترک سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی و نیز سازمان جهانی بهداشت در مباحث مقررات افزودنی‌های مواد غذایی، پیش‌نویس بازنگری طبقه‌بندی و سیستم شماره‌گذاری بین‌المللی افزودنی‌ها، پیش‌نویس مشخصات هویت و خلوص افزودنی‌ها و سایر موضوعات ارجاع شده از کمیسیون کدکس مواد غذایی و سایر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ کدکس مواد غذایی مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی ایمنی و کیفیت مواد غذایی، نظام‌نامه‌های جهانی و سایر خط مشی‌های ایمنی برای حفاظت از بهداشت مصرف کننده و تصحیح تجارت جهانی است. هدف از تدوین کدکس، ایجاد استانداردهایی است که علاوه بر حفاظت از سلامت مصرف کنندگان، اقدامات قانونی در فروش مواد غذایی را تضمین کرده و تسهیلات تجاری برای کشورهای تحت پوشش فراهم آورد. اجرای کدکس در کشورهای مختلف به همکاری متخصصان رشته‌های مختلف علمی که مرتبط با مواد غذایی، سندیکای مصرف کنندگان، صنایع تولید و فرآوری، اداره‌های کنترل کیفیت مواد غذایی و تجار باشند، نیاز دارد.

کمیته فنی کدکس افزودنی‌های مواد غذایی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و فعال تحت پوشش کمیسیون بین‌المللی کدکس مواد غذایی است که همه ساله با حضور نمایندگان کشورهای عضو تشکیل جلسه می‌دهد.

پنجاه و چهارمین اجلاسیه کدکس افزودنی‌های مواد غذایی که امسال از ۳ اردیبهشت آغاز شده تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6087256

دیگر خبرها

  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین