Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اگرچه تبلیغات غیر رسمی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی به خصوص شهرهای خراسان شمالی درفضای مجازی از همان روزهای اول پس از ثبت نام ( اسفندماه ۹۹) شروع و کم و بیش در این فضا ادامه داشت،ولی با شروع رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، تبلیغات شوراهای اسلامی شهرها نیز شتاب بیشتری به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تبلیغات حدود ۶ هزار نامزد  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری برای کسب دو هزار کرسی نمایندگی مردم در شوراهای اسلامی فردا ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ به طور رسمی شروع می شود و به مدت یک هفته نیز ادامه خواهد داشت
بی قراری نامزدهای شوراهای شهر برای تبیلغات پوسترینگ 
بررسی میدانی خبرنگار ایرنا حاکیست با وجود این که کمتر از ۲۴ ساعت تا زمان رسمی و قانونی شروع تبلیغات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری زمان باقی است،از حالا هواداران نامزدهای شورا به خصوص در شهرهای بزرگ شامل بجنورد، اسفراین، شیروان که در فضای مجازی نیز تبلیغات پررنگتری نسبت به سایر شهرهای دیگر استان داشتند،بی قرار شروع تبلیغات پوسترینگ هستند.
براساس این گزارش نامزدهای انتخابات شوراها از چند روز قبل مکان هایی را در سطح شهر  برای یک هفته حداقل به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان و بسته به موقعیت مکانی در برخی از مکان های شلوغ و پرتردد جمعیتی دو تا سه برابر این میزان اجاره کردند و سرگرم ساماندهی ستاد هستند تا با نواختن سوت شروع تبلیغات بتوانند از زمان قانونی یک هفته ای به طور کامل برای معرفی خود و برنامه هایشان جهت اداره امور استفاده کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و شهری در استان هایی همانند خراسان شمالی که با حضور نامزدهایی از خرده فرهنگ های متفاوت ترک، کرد، تات، بلوچ و ترکمن برگزار می شود، از شور و حرارت خاصی برخوردار است زیرا که تب و تاب انتخابات شوراها در این منطقه زیر سایه نگاههای طایفه ای و قبیله ای در تمام پنج دوره گذشته نسبت به سایر انتخابات از حال و هوای بهتری برخوردار بود و پیش بینی می شود با ورود جوانترها در قالب نامزدهای انتخاباتی در ششمین دوره انتخابات شوراها این فضا حتی نسبت به گذشته نیز با شور و نشاط بیشتری دنبال شود.
 

اگرچه به نظر می رسد به دلیل  قرارگیری خراسان شمالی در موج چهارم همه گیری ویروس کرونا در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر نسبت به دوره های گذشته دیگر خبری از اجتماعات چند صد نفری نباشد ولی این روزها کرونا مزید بر علت شده است و فضای مجازی را به کانونی اصلی برای تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی تبدیل کرده است به گونه ای که رقابت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شوراهای شهر در گنجینه فرهنگ ها با شکل گیری قارچ گونه گروه ها و کانال های تلگرامی با عناوینی همانند شهر یاری می خواهد، شهر قوی، جوانی از دل مردم و یا توسعه پایدار برای شهرم منتسب به کاندیداها ایجاد شده است.

در فضای مجازی همه رای بالایی دارند

اگرچه بسیاری از داوطلبان عکس‌ها و بعضا فیلم هایی با کیفیت بالا از دید و بازدیدهای انتخاباتی با ورزشکاران، کاسبان و بازاریان را به صورت کلیپ در شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و بیشتر نقد و وعده های رنگی را جایگزین ارائه راهکارهای منطقی و عملیاتی برای توسعه شهر و روستا کرده اند ولی در این شبکه های اجتماعی استان بازار نظرسنجی های انتخاباتی نیز داغ است.

جالب توجه اینجاست همه کاندیداها در هر گروه یا کانال منتسب به خود از آرا و اقبال بیشتری برای کسب کرسی پارلمان شهری و روستایی برخوردار است که شاید این رای آوری بالای همه نامزدها به قراردادهای مالی بین برخی کانال های تلگرامی مطرح استان با کاندیداهای شورای شهری برمی گردد که این روزها خبر آن در بین شهروندان شنیده می شود. 

 رایزنی سنتی نامزدها و بازتاب آن در فضای مجازی

اما آنچه در این دوره در عرصه تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها و فضای مجازی خراسان شمالی برخلاف دوره‌های گذشته خودنمایی می کند پرهیز کاندیداها از انتساب خود به احزاب و گروه‌های سیاسی است به گونه ای که نه تنها در فعالیت های مجازی آنها هیچ اثری از وابستگی آنها به احزاب و گروه‌های سیاسی دیده نمی‌شود، بلکه شاهد تصاویر و بیانیه های از نتایج رایزنی های آن با بزرگان طوایف گوناگون در شبکه های اجتماعی برای کسب آرا هستیم.

در واقع در حالی که برخی از جریان های سیاسی استان برای ارایه فهرست نامزدهای مورد حمایت خود در فضای مجازی در سکوت بسر می برند، این روزها شاهد انتشار بیانیه هایی ائتلافی نامزدها به صورت فردی در شهرهای اسفراین، مانه و سملقان و رازوجرگلان هستیم و برخلاف دوره‌های گذشته که نامزدها اعلام وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی را امتیازی برای افزایش آرای خود می‌دانستند اما در این دوره پرهیز از انتساب خود به این تشکل‌ها را  ترجیح داده‌اند.

تبلیغات زودهنگام شوراهای شهر غیرقانونی است

رییس ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر حتی در فضای مجازی غیرقانونی ا

ست و با متخلفان برخورد می شود.

احمد برادران افزود: همچنین تحرکات تبلیغاتی زودهنگام داوطلبان را مراجع انتخاباتی رصد و با آنها برخورد می‌کند.
وی با اشاره به تشکیل شورای استانی پیشگیری، مقابله با تخلفات و جرائم انتخاباتی اظهار داشت: هم اکنون در تمامی شهرستان های خراسان شمالی شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی فعال شده است و شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی به گزارش های ارسالی دستگاه های مربوطه در خصوص تبلیغاتی زودهنگام غیرقانونی در شبکه های اجتماعی و یا در محافل عمومی به شکلی سریع رسیدگی می کند.

ثبت ۴۸ فقره گزارش تخلفات انتخاباتی در خراسان شمالی

رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز گفت: حدود ۴۲ فقره از این تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: از بین تخلفات انتخاباتی ، یک فقره مربوط به تبلیغات زودهنگام منجر به تشکیل پرونده شد که در شعبه ویژه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مانه و سملقان در دست بررسی قرار دارد.
به گفته وی  همچنین از جمله سه نفر از عوامل اجرایی انتخابات در این ارتباط تذکر شفاهی دریافت کردند.


رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه های جزایی استان تشکیل شده است.
حجت الاسلام جعفری اظهارداشت : طبق قانون  تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی از طریق کانال های تلگرامی و سوء استفاده از امکانات دولتی، تشویش اذهان عمومی، استفاده از سمت مجعول جهت تبلیغات انتخاباتی، عدم رعایت ماده ۳۹ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و اظهارات خلاف واقع از موارد جرائم و تخلفات انتخاباتی است.

طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات فعالیت تبلیغات انتخاباتی داوطلبان شوراهای اسلامی هشت روز قبل از اخذ رای، آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه دارد به گونه ای که هر نوع فعالیت و تبلیغ علنی در سطح شهر یا فضای مجازی باید در بازه زمانی مذکور انجام گیرد در غیر این صورت این امر از مصادیق ماده ۵۶ قانون یاد شده و مشمول برخورد قانونی در این رابطه است.

در سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری در خراسان شمالی که همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود ۲۶ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف برگزاری این رویداد مهم را بر عهده دارند.
در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰  از بین ۸۶۳ هزار نفر از جمعیت استان خراسان شمالی  ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر در این استان واجد شرایط اخذ رای هستند  که این این افراد  ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رای اولی هستند که در  در ۲۴ شهر و ۷۴۷ روستای استان سکونت دارند.
در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.
همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در استان هستند

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی مشارکت سیاسی تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی مشارکت سیاسی تبلیغات انتخاباتی انتخابات شوراهای اسلامی شوراهای اسلامی شهر نامزدهای انتخابات تبلیغات انتخاباتی تخلفات انتخاباتی تبلیغات زودهنگام شبکه های اجتماعی انتخابات شوراها رسیدگی به جرائم روستا و عشایری سیزدهمین دوره دوره انتخابات فضای مجازی ریاست جمهوری خراسان شمالی ششمین دوره گروه ها اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

کد خبر 6086762

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی