Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@15:13:26 GMT

عراقچی: مسائل کلیدی در مذاکرات برجام باقی مانده است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۷۳۴۰

عراقچی: مسائل کلیدی در مذاکرات برجام باقی مانده است

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس عراقچی با اشاره به نشت خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: امروز (چهارشنبه 19 خرداد ماه) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، توضیحات مفصلی از آخرین وضعیت مذاکرات وین ارایه دادم، نمایندگان محترم نیز سوالات و دغدغه هایی داشتند که پاسخ ها و توضیحات لازم را خدمتشان ارایه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین افزود: هر بار بعد از پایان مذاکرات خدمت نمایندگان می‌رسم و این ناشی از تعامل بسیار خوب با نمایندگان است، در این جلسات نکاتی مطرح می‌شود که برای ما روشنگر است و به پیشرفت مذاکرات کمک می‌کند.

عراقچی در ادامه اظهار کرد: مذاکرات به نقطه‌ای رسیده که برخی مسائل کلیدی هنوز در آن باقی مانده و باید در مورد آنها تصمیم گیری شود. ما هفته آینده دور جدید مذاکرات را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم که در موضوعات مختلف پیشرفت داشته باشیم ولی درباره اینکه دور آخر مذاکرات باشد یا خیر، قضاوت زود است.

مسئول تیم مذاکره کننده ایران، گفت: اختلاف نظرها درباره مسائل جدید نیست، در واقع اختلاف نظر در خصوص موضوع‌هایی اصلی در ارتباط با نحوه بازگشت طرفین به توافق است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عباس عراقچی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد‌های کبوترلانه کنگاور و قشلاق صحنه در آستانه آبگیری

محسن حسین‌آبادی مجری پروژه‌ها گفت : سد کبوتر لانه کنگاور تقریبا آماده آبگیری است و امیدواریم نیمه اول امسال شاهد آبگیری این سد باشیم.

محسن حسین‌آبادی پیشرفت کنونی سد کبوترلانه را ۹۲.۳ درصد اعلام کرد و افزود: بخش عمده سازه سد احداث شده و کار‌های مختصری که باقی مانده مانع از آبگیری این سد نیست.

به گفته مجری سد کبوتر لانه، اواخر سال گذشته کمیته آبگیری سد‌های وزارت نیرو نیز بازدیدی از این سد داشتند و کار‌های نهایی آن نیز انجام شده و مانعی برای آبگیری آن وجود ندارد.

حسین‌آبادی مجموع اعتباری که تاکنون برای سد کبوتر لانه هزینه شده را نزدیک به ۴۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد که حدود ۱۹۰ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۲ تخصیص یافته و عنوان کرد: جهت تکمیل کار‌های باقی مانده سد، پرداخت مطالبات پیمانکاران و همچنین پرداخت مطالبات کشاورزان - که زمین هایشان به ساخت این پروژه اختصاص یافته، حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه حجم مخزنی سد کبوترلانه حدود ۲۵ میلیون مترمکعب است، تامین آب بخش کشاورزی، شرب و صنعت را از اهداف احداث آن برشمرد.

حسین‌آبادی به آخرین وضعیت سد در دست احداث قشلاق شهرستان صحنه نیز اشاره کرد و گفت: این سد نیز در حال حاضر ۹۱ درصد پیشرفت دارد و کار‌های سازه سد تقریبا به اتمام رسیده و آماده آبگیری است.

مجری سد قشلاق صحنه اظهار کرد: تنها کار باقی مانده تملک اراضی برای آبگیری سد است که نیازمند تامین مالی است و در صورت حل این مشکلات، امکان آبگیری سد وجود دارد.

وی مجموع اعتباری که برای تملک اراضی و تکمیل کار‌های باقی مانده سد قشلاق مورد نیاز است را حدود ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون حدود ۴۶۲ میلیارد تومان نیز برای احداث این سد هزینه شده است.

حسین‌آبادی با اشاره به حجم مخزن ۵۰ میلیون مترمکعبی این سد، خاطرنشان کرد: تامین آب بلندمدت شهر صحنه، تامین آب شهرک صنعتی آب باریک و تامین آب برای اراضی کشاورزی پایین دست از اهداف احداث این سد است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • از این حیوان فقط دو نمونه در جهان باقی مانده
  • سد‌های کبوترلانه کنگاور و قشلاق صحنه در آستانه آبگیری
  • رنگرز: باید خوب تمرین کنیم تا در المپیک نتایج قابل قبول بگیریم
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • متقاضیان حج تمتع در انتظار اعلام ثبت نام برای ظرفیت باقی مانده
  • ◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری