Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:31:38 GMT

موکب داران اربعین سفیران ملت ایران در عراق هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۷۳۴۵

موکب داران اربعین سفیران ملت ایران در عراق هستند

نبی اله کشانی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران مواکب اربعین استان البرز که درباغ فرهنگی طوبی در منطقه محمدشهر کرج برگزار شد، افزود: اگر موکب داران خود را سفیر امام حسین (ع)‌بدانند خیلی از مشکلات و سختی ها در مسیر اربعین برای آن ها آسان می شود.

وی هدف اصلی از برگزاری این نشست را حفظ انسجام موکب های اربعین و مهیا شدن آن ها برای اربعین ۱۴۰۰ دانست و اظهار داشت: موکب های اربعین استان علاوه بر اربعین در تمام برهه ها در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکرده اند که از جمله این خدمات در سیل، زلزله، تهیه جهیزیه، آبرسانی و کمک های مومنانه می باشد و برای ارتقای موکب نیاز است تا دیدگاهمان این باشد که موکب ها متعلق به امام حسین (ع) است

وی از دیگر خدمات موکب داران را کمک به گروه های جهادی به خصوص گروه جهادی شهید سلیمانی دانست و گفت: یکی از درخواست های اصلی ما از موکب داران رعایت شان و منزلت در جمع آوری نذورات و رعایت امانتداری در هزینه کرد این نذورات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشانی تاکید کرد: موکب داران دارای یک اعتبار هستند که مردم خالصانه کمک ها و نذورات خود را در اختیار آن ها می گذارند و کمک می کنند تا موکب ها برپا بماند و در این بخش نباید غفلتی شود زیرا بدترین آفت در خدمات موکب داران همان بدبینی است.

وی گفت: آنچیزی که به کار ما ارزش داده و کمک کار ستاد و عتبات بوده صداقت اعضای عتبات بوده که مردم بیش از هزاران قطعه طلا و نقره و وجوهات نقدی و دیگر کمک های خود را به عتبات عالیات سرازیر کرده اند تا بتوانیم فضایی همچون صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم حضرت علی (ع) و صحن عقیله بنی هاشم در جوار حرم امام حسین (ع) را بسازیم.

مسوول اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز به دیگر اقدامات عمرانی و ساخت و ساز عتبات البرز در کشور عراق اشاره کرد و افزود: ما توانسته ایم وظیفه امانتداری را خوب انجام دهیم و مردم هم این امانتداری را به خوبی درک کرده اند.

کار زیارت را به تجارت تبدیل نکنیم

کشانی با تاکید بر اینکه موکب داران باید شان و منزل موکب ها را در خدمات رسانی حفظ کنند، گفت:‌ در اعزام اقلام مورد نیاز موکب ها در ایام اربعین رعایت و دقت لازم انجام شود و از اعزام اقلام غیرضروری همچون مبلمان خودداری شود.

وی با بیان اینکه کار زیارت را به تجارت تبدیل نکنیم که در این صورت شرمنده مردم و امام حسین (ع) می شویم و ضرر می کنیم، افزود: برای اربعین امسال هم حساسیتی در اعزام ها هست و باید دقت کنیم که کدروتی پیش نیاید.

کشانی تاکید کرد که نگاه خدمت رسانی به تمام نگاه ها باید ارجحیت داشته باشد به طوریکه بعضی از زایران خسته راه به موکب می رسند که باید با یک اخلاق حسنه از این افراد پذیرایی کنید تا اربعینی که آمده ایم قبول باشد.

مسوول اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه با خدمات خود باید کاری کنیم تا این کار دلی و این مسیر همیشه باقی بماند، اظهار داشت: با همه خستگی ها به زوار نه گفته نشود و باید تلاش کنیم در شان فرهنگ عاشورا و اربعین بتوانیم خدمت رسان زوار باشیم.

برچسب‌ها موکب اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات امام حسین (ع) اربعین استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات امام حسین ع موکب اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات امام حسین ع اربعین استان البرز عتبات عالیات استان البرز موکب داران امام حسین موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ میرزا مهدی آشتیانی از خاندان مشهور آشتیانی و نوه میرزا حسن آشتیانی از رهبران جنبش تنباکو است.

میرزامهدی به سال ۱۳۰۶ق در تهران زاده شد و دوران کودکی و نوجوانی را در تهران گذراند.

این عالم جلیل القدر بعد از فراگیری قرآن و مقدمات علوم، برای آموختن علوم رایج زمان، در درس استادان مشهور تهران شرکت کرد. آشتیانی در ۱۳۲۷ق برای ادامه تحصیلات عالی عازم عتبات شد و در نجف در درس آخوند ملامحمدکاظم خراسانی شرکت کرد، ولی به علت بیماری بعد از یک سال اقامت به ایران بازگشت.

در سال ۱۳۲۹ق بار دیگر به عتبات سفر کرد و در درس سید محمدکاظم یزدی شرکت کرد. بعد از اقامت کوتاهی باز به ایران برگشت و برای سومین بار عازم عتبات شد و در این سفر در درس مشایخ دیگر مثل سید محمد فیروزآبادی، میرزا محمدحسین نائینی، آقا ضیاء الدین عراقی و سید ابوالحسن اصفهانی حاضر شد.

با اینکه وی در مجموع، مدت کوتاهی در درس عالمان نجف حضور یافت، اما به دلیل مهارت علمی که طی این سال‌ها اندوخته بود، به گفته خودش، از همه اساتید یاد شده به دریافت اجازه روایت و اجتهاد نائل آمد.

از خصوصیات مرحوم آشتیانی سفر‌های وی به ممالک و بلاد مختلف دنیاست.

او قبل از سفر اول به نجف به بخارا رفت و یک سال در آن‌جا ماند و ضمن آشنایی با مردم و عالمان آن دیار، به تدریس پرداخت و دوبار به مصر سفر کرد. هندوستان و نیز بسیاری از کشورهای اروپایی مثل فرانسه، ایتالیا، بلژیک و انگلستان را دید و در این جهانگردی با متفکران و فیلسوفان آن کشورها آشنا شد و بحث‌ها و مواجهه‌های علمی و فکری داشت.

در حوزه تعلیم و تربیت او شاگردان بسیاری پرورش یافته‌اند. 

شهید مرتضی مطهری، علامه محمدتقی جعفری، سید جلال‌الدین آشتیانی، علامه ابوالحسن شعرانی، آیت الله العظمی سید علی سیستانی، آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی و مهدی حائری یزدی از آن جمله‌اند.

او دارای تألیفات مختلفی در حکمت و فلسفه، اصول و عرفان است که غالب آنها حاشیه و شرح آثار دیگران است.

احاطه او بر کتب علمی چنان بود که سید جلال‌الدین آشتیانی می‌گوید: هر وقت خدمت آن مرحوم شرفیاب می‌شدم و مشکلات خود را سؤال می‌کردم، او در جواب نسبت به کتب ملاصدرا و شفا و اشارات ابن سینا آن‌چنان از احاطه برخوردار بود که موجب حیرت می‌شد.

علامه سید جلال الدین آشتیانى باز نوشته‌اند: «مرحوم استاد آقا میرزا مهدى سه سال ایام عید را به مقصد زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها در قم به این شهر مسافرت کردند؛ و در سفر اخیر مغفور له، حضرت امام خمینى(ره) درس اسفار خود را تعطیل کردند و فرمودند، آقاى آشتیانى در رتبه اساتید من هستند.»

آشتیانی در مدت اقامت در عتبات، در کنار تحصیل، به تعلیم و تدریس علوم عقلی و نقلی نیز پرداخت اما او بازگشت به ایران را برماندن در عتبات ترجیح داد. مدتی در قم و اصفهان و مشهد ساکن شد و به تدریس پرداخت و سرانجام به زادگاهش تهران برگشت و برای همیشه در این شهر ماندگار گشت و حدود سی سال به تدریس پرداخت و حوزه درسی وسیعی را به خصوص در حکمت و عرفان، پدید آورد.

 میرزا مهدی در ۹ شعبان سال ۱۳۷۲ق مطابق با سال ۱۳۳۲ درگذشت و در رواق بالاسر حرم حضرت معصومه (س) دفن شد.

دیگر خبرها

  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال