Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز روز چهارشنبه در این آیین با بیان اینکه آزمایش بالینی فاز سوم نخستین واکسن ایرانی کووید۱۹ با تجربه و تخصص دانشمندان داخلی در حال انجام است، گفت: مراحل پیشین آزمایش این واکسن به خوبی انجام شده و نتیجه مطلوبی به دست آمده که با گذر از این مرحله نیز امیدواریم این واکسن در راستای ایمن سازی مردم در برابر این بیماری به صورت انبوه تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله لطف اله دژکام تاکید کرد: همه ما باید از این اقدامات پژوهشی که در سطح کشور به خوبی انجام می شود، حمایت کنیم تا کشور ما در این عرصه نیز استقلال خود را حفظ کرده و هیچ محدودیتی احساس نشود.

او با تقدیر از تلاش پژوهشگران و دانشمندان به ویژه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، همچنین همکاری مسوولان مجموعه سلامت، برای اعضای تیم واکسیناسیون کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیشبرد این هدف مهم ملی آرزوی موفقیت کرد.

 دژکام با اشاره به سوابق ارزنده دانشگاه علوم پزشکی شیراز و توانمندی های علمی متخصصان، اساتید و پزشکان برجسته این مرکز آموزش عالی، عنوان کرد: در حیطه آزمایش بالینی، اقدامات مشابهی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده و این دانشگاه از جمله مراکز علمی است که می تواند همکاری لازم را در این زمینه ارایه نماید.

اجرای فاز سوم مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این مراسم گفت: شهر شیراز به همراه شهرهای اصفهان، مشهد و بوشهر از امروز، نوزدهم خرداد وارد فاز سوم مطالعاتی واکسن «کوو ایران برکت» شدند و تزریق  این واکسن به داوطلبان این شهرها آغاز ‌شد.

عبدالرسول همتی ادامه داد: هشت هزار داوطلب در این شهرها وارد طرح مطالعاتی این واکسن شدند که از این تعداد، دو هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب مربوط به شهر شیراز است.

وی، سن داوطلبان مرحله سوم تست انسانی را بین ۱۸ تا ۷۵ سال عنوان کرد و افزود: داوطلبان پس از انجام آزمایش های لازم و در صورت داشتن شرایط، وارد این طرح مطالعاتی می شوند.

همتی با بیان اینکه پنج مرکز در شهر شیراز برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود با برنامه ریزی های صورت گرفته، انجام تزریق دوز نخست واکسن «کوو ایران برکت» به داوطلبان، طی پنج روز آینده به پایان رسد.

این مقام مسوول در دانشگاه با بیان اینکه دوز دوم پس از گذشت ۲۸ روز از مرحله نخست واکسن، به داوطلبان تزریق می شود، ابراز امیدواری کرد تا با استخراج نتایج مرحله سوم تست انسانی و صدور مجوزهای لازم، هرچه زودتر شاهد آغاز واکسیناسیون عمومی در ایران باشیم.

در حاشیه این مراسم، آیت الله لطف الله دژکام از بخش های مختلف مرکز خدمات جامع سلامت حضرت علی ابن ابیطالب(ع) واقع در محله دروازه قصاب خانه شیراز نیز بازدید کرد و از نزدیک با خدمات و فعالیت های این مرکز آشنا شد.

برچسب‌ها کوو ایران برکت تولید واکسن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوو ایران برکت تولید واکسن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز کوو ایران برکت تولید واکسن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی کوو ایران برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه و توزیع ۵ هزار سبد معیشتی از سوی داوطلبان هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از تهیه و توزیع بیش از ۵ هزار سبد معیشتی در قالب پویش «هلال رحمت» از سوی داوطلبان این جمعیت در نوروز ۱۴۰۳ خبرداد.

او با اعلام بهره مندی ۲۰ هزار نفر از اجرای این طرح، گفت: ارزش مجموع این سبد‌ها ۴۶ میلیارد ریال بوده و در فرایند تهیه و توزیع آن ۷۵۰ نفر داوطلب و خیر نیک اندیش مشارکت داشتند.

فخاری با تاکید بر این نکته که در طرح نوروزی امسال، داوطلبان و خیرین عضو جمعیت هلال احمر استان مشارکتی بی نظیر و تحسین برانگیز داشتند، افزود: اجرای پویش بشردوستی با مشارکت ۱۹۴ داوطلب و جمع آوری یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال کمک‌های مردمی، طرح نیابت با مشارکت ۱۳۱ نفر داوطلب، پویش مرهم زائز با مشارکت ۱۸۶ نفر داوطلب، پویش مروجین سلامت با مشارکت ۹۵ نفر داوطلب و اجرای طرح غربالگری سلامت با مشارکت ۱۸۵ نفر داوطلب از مهمترین برنامه‌های اجرایی حوزه داوطلبان هلال احمر مازندران در نوروز امسال بوده است.

او گفت: مجموع مشارکت داوطلبان هلال احمر مازندران در طرح نوروزی بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال بود که از این میزان ۴۴ میلیارد ریال در حوزه جوانان،۸ میلیارد ریال در حوزه امدادونجات و ۵۰ میلیارد ریال بوده و بیش از ۲۵ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

فخاری با تقدیر از داوطلبان این جمعیت، افزود: در اجرای طرح نوروزی امسال ۱۷۵۸ نفر روز خیر داوطلب،۱۴۸ نفر روز داوطلب حقوقی،۸۵۷ دستگاه روز خودروی داوطلبی با ۷۴۷۲ ساعت فعالیت داوطلبانه مشارکت داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از داوطلبان کنکور سراسری
  • توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۴۶ میلیارد ریال در مازندران
  • تهیه و توزیع ۵ هزار سبد معیشتی از سوی داوطلبان هلال احمر مازندران در نوروز ۱۴۰۳
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • نخستین واکسن ۵ ظرفیتی مننژیت در نیجریه تزریق شد