Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:42:11 GMT

سعید جلیلی: کشور برای پیشرفت به جهاد عظیم نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۷۶۶۷

سعید جلیلی: کشور برای پیشرفت به جهاد عظیم نیاز دارد

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی روز چهارشنبه در گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم استان بوشهر افزود: اگر قرار است برای چهار سال آینده انتخابی داشته باشیم این انتخاب می تواند نتیجه آن اداره حداقلی کشور و یا نه می تواند با استفاده درست از ظرفیتها منجر به یک ارتقا و جهش در چهار سال آینده شود.

جلیلی تاکید کرد: با برنامه ریزی در کنار ملت می تواند نه تنها در استان بوشهر بلکه در کشور جهشی در شان ملت ایران داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان بوشهر یک نمونه و یک مثال خوبی است که کشور نباید به شکل حداقلی اداره شود، گفت: فقط ظرفیت‌های استان بوشهر نشان می دهد کشور می تواند یک جهش حداکثری داشته باشد اگر این باور و اراده وجود داشته باشد و به این موضوع به صورت جد مورد توجه قرار گیرد البته لازمه این کار تنها عوض کردن چند مدیر و مسئول نیست.

جلیلی گفت: امروز زمان جهاد بزرگ ایران است و برای رسیدن به این هدف بزرگ هر روستا، شهر و استان باید جهش یابد.

به اعتقاد جلیلی اگر می خواهیم یک نگاه حداکثری داشته باشیم لازمه آن این است که مردمی که حماسه های بزرگ دردوران دفاع مقدس ایجاد کردند را پای کار آورد؛ مردمی که از درون آنها نادر مهدوی ها بیرون بیاید اینها تنها مخصوص دروان دفاع مقدس نیستند بلکه در عرصه صنعت، کشاورزی و شیلات نیز می توانند حماسه های بزرگ بیافرینند.

وی با تاکید براینکه یک جوان ما در استان بوشهر تنها نباید جویای کار بلکه او می تواند یک کارآفرین باشد گفت: وظیفه دولت این است که برای مردم نقش قایل باشد و این نقش را خود او از آن استقبال و بستر آن را فراهم کند در هشت سال گذشته شاهد بودیم کشور ما می توانست در عرصه هایی پیشرفتهای جدی داشته باشد چرا نشد؟

جلیلی با تاکید براینکه حضور مردم می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند ادامه داد: آنچه ما تحت عنوان دولت سایه در هشت سال گذشته مطرح کردیم این مربوط به دولت رقیب ما نبود اگر دولت در اختیار ما هم باشد وجود  دولت سایه ضرورت دارد.

وی بیان کرد: دولت سایه به این معنی است که شما سایه مردم را بر سر دولت احساس کنید و دولت باید بداند مردم سایه به سایه و قدم به قدم او را دنبال می کنند؛ مردم ما نشان دادند اگر کار خوب و قوی و در راستای منافع آنان انجام شود، قبل از همه پشتیبان دولت هستند و او را تقویت می کنند.

جلیلی گفت: مردم نشان دادند در جایی که ضرورت دارد با ایثار جان و مال خود به کمک دولت می شتابند و دفاع مقدس گواهی بر این مدعاست خوب این چنین مردمی آیا در عرصه اقتصاد، کشاورزی و صنعت به کمک دولت نمی آید؛ به طور حتم می آید.

وی تاکی کرد: وقتی مردم جدی گرفته، احترام گذاشته شوند و حقوق آنان تعریف و شناخته شود و دولت برای خود مسئولیت قبول کند به نتیجه خواهیم رسید. 

جلیلی یادآورشد: اگر در قانون اساسی صحبت می کنیم که مسکن حق مردم است در کنار آن قانون اساسی تاکید می کند که تامین این نیاز وظیفه دولت است  و اگر می گوییم شغل و رضایت از آن حق مردم است اینجا وظیفه دولت است که این حق را استیفا و به خوبی اجرا کند در این شرایط است که مردم پای کار خواهند آمد.

جلیلی افزود: کمک مردم تنها تائید کارهای خوب دولت نیست بلکه اگر جایی دولت اشتباه می کند مردم باید کمک کنند آن کار تصحیح شود اگر جایی دولت کار ناقصی انجام می دهد کمک کنند کار کامل شود این می شود مفهوم دولت سایه که در هشت سال گذشته دنبال کردیم.

وی یادآور شد: اگر دولت و مردم با هم هماهنگ باشند در موضوعات مختلف نه تنها کشور اداره می شود بلکه جهش نیز پیدا می کند.

وی با تاکید بر رشد، پیشرفت و آبادانی کشور گفت: گوجه کاران آبدان شهرستان دیر در استان بوشهر به خوبی در زمینه جهش تولید اقدام کرده بودند اما زمانیکه به جهش تولید می رسند نه تنها بازار لازم برای آنان فراهم نمی شود بلکه با تدابیر غلط جلو بازار گرفته می شود و این همان خطاهاست که مردم باید سایه به سایه برای منافع خود و کشور این مسائل را به خوبی دنبال و اجازه ندهند اگر سیاست و تدبیر غلطی انجام می شود هم کشاورز و کشور و صادرات و ارزآوری و تولید کشور لطمه می خورد.

جلیلی افزود: خیلی تاسف آور است که تعاونی نخلدارانی با چهار هزار نفر عضو در سعدآباد دشتستان به دلیل بدهی معوقه دستگاهی که با هزار زحمت خریداری کرده بودند را بانک مصادره و آن را تکه تکه کند.

وی گفت: این مساله در یک کشوری رخ داده که صحبت از عدالت اجتماعی می شود در کشوری که رئیس بانک مرکزی می گوید 90 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دست 11 نفر است و پس نداده اند اما یک شرکت تعاونی نخلداران سعدآباد شهرستان دشتستان به خاطر بدهی چند میلیاردی عقب افتاده اموال و تجهیزات آن را بگیرند و تکه تکه کنند.

جلیلی افزود:  اگر می گوییم در چهار سال آینده باید جهش و ارتقا یابیم نباید به مدیریت حداقلی و امور روزمره گی اکتفا کنیم منظور این است که اگر تعاونی نخلداری یک تلاش ارزشمندی انجام می دهد دولت باید به کمک او بیاید تا بازارهای صادراتی جهان را پیدا کند نه اینکه مانع او شود.

وی ادامه داد: اگر دولت و مردم هماهنگ باشند و تقسیم کار شود در شرایطی که نیاز به ارزآوری و صادرات داریم به گونه ای اقدام نمی شود که "گوجه کار ما عزا بگیرد که حتی چیدن محصول گوجه برای من به صرفه نیست".

جلیلی گفت: هر مرزنشین ما و هرکسی که در عرصه های مرزی ما حضور دارد باید تبدیل به یک صادر کننده عمده کشور شود نه اینکه مردم با سختی امرار معاش کنند و به کوله بر، لنج بر و شوتی متهم شوند.

وی اضافه کرد: فرصتهایی که امروز در استان بوشهر وجود دارد هر کدام از آنها موجب ارتقا و جهش در اقتصاد می شود.

جلیلی با اشاره به دریا بعنوان یک مزیت استان بوشهر گفت: با مزیت نسبی کشور که نفت و گاز است می توانیم کشور را ارتقا بدهیم به شرطی که در تمام اینها نگاه حداقلی نداشته باشیم همین صنعت می تواند کشور را از بیکاری نجات دهد به شرطی که علاوه بر صنایع بالادستی به صنایع پایین دستی پتروشیمی اهتمام داشته باشیم

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز در شرایطی که بازار مناسبی در کشورهای همسایه برای محصولات کشاورزی وجود دارد روسیه 11 میلیارد دلار واردات صیفی جات دارد در این شرایط نباید گوجه فرنگی روی دست کشاورز آبدانی ما بماند و له شود 

جلیلی ادامه داد: اگر امروز نیروگاه اتمی بوشهر را داریم در فاز نخست علاوه براینکه برقی را به کشور اضافه کرده می تواند به شیرین شدن آب استان کمک کند باید در فازهای بعدی این کار را به شکل بهتر انجام دهد 

وی تاکید کرد: اگر استان بوشهر به دلیل دریا یک فرصت خوب برای ترازنیت به شمار میرود می توانیم از این فرصت برای تجارت و تبادل کالا استفاده کرد و لازمه آن این است که استان به حمل و نقل ریلی کشور وصل شود نه اینکه وعده اتصال خط ریلی تنها یک وعده سر خرمنی باشد که هر چند وقت یک بار مطرح و پی گیری نشود

وی بیان کرد: نام بوشهر یادآور مردمانی است که هر وقت اجنبی ها به کشور چشم دوختند در مقابل آنها ایستادند و بوشهر را گورستان طمع کاران اجنبی کردند از استعمارگران پرتغالی و هلندی تا متجاوزان مجهز انگلیسی و آمریکایی دچار چنین سرنوشتی شدند. 

جلیلی اضافه کرد: بوشهر سرزمین قهرمانان و غیور مردانی است که با فدا کردن جان خود نام آنها  از جمله نادر مهدوی، احمد خان تنگستانی، رئیسعلی دلواری تا شهید مدافع حرم احمدی جوان تا ابد برای ما باقی ماند.

وی ادامه داد: استان بوشهر، استان مهد عالمان مبارز و مجاهد از علامه بلادی تا شهید عاشوری از مجاهد برازجانی تا شهید صادق گنجی و از علامه اهرمی تا شهید محمد حسن ابراهیمی است اینها  

سرمایه های تاریخی گرانقدر و بزرگ این استان هستند که در شناسایی و شناساندن آنها کوتاهی شده و اینها شخصیت‌هایی هستند که نه تنها در استان بلکه می توانند در سطح جهانی معرفی شوند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهید نادر مهدوی بسیار والاتر از برخی چهره‌هایی است که امروز در دنیا معرفی می شوند او بود که در برابر استکبار آمریکا ایستاد و مردانه رشادت ایرانی را نشان داد. 

جلیلی با بیان اینکه استان بوشهربه لحاظ تاریخی، فرهنگی و فرصت‌های بزرگ اقتصادی استان ارزشمندی است، افزود: بدون شک در این استان در کنار ظرفیت‌ها و توانمندی ها مشکلات زیادی وجود دارد که برای همه شناخته و بارها بیان شده و از سوی افراد مختلف هم بیان خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر سعید جلیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر سعید جلیلی انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر سعید جلیلی استان بوشهر داشته باشیم دولت سایه تا شهید نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراک ظرفیت‌های فناوری ایران و پاکستان موجب پیشرفت دو کشور می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، با حضور در دانشگاه کراچی، در اجتماع جمعی از نخبگان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی این شهر، دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته میان مقامات دو کشور در اسلام‌آباد را در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری میان دو کشور سودمند و مفید توصیف کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور فراتر از همسایگی، در تاریخ، تمدن، فرهنگ و اعتقادات مشترک دو ملت ریشه دارد و پیوندی ناگسستنی میان دو ملت ایجاد کرده است، افزود: ارادت دو ملت به شخصیت نامدار و نام‌آوری چون امام خمینی (ره) ناشی از روحیه خداخواهی، ضد استکباری و ضد استعماری ایشان است و مردم دو کشور امام راحل را مظهر خداخواهی، عدالت‌خواهی و شخصیتی می‌دانند که در مقابل زیاده‌خواهی نظام سلطه ایستادگی کرده و ملت بزرگ ایران را به پیروزی رسانده است.

رئیسی همچنین اقبال لاهوری را شخصیتی با روحیه ضد استعماری، ضد استکباری، عدالت‌خواه، استقلال‌طلب و مورد احترام جهان اسلام و مردم کشورهای ایران و پاکستان توصیف و تصریح کرد: شخصیتی چون محمدعلی جناح نیز به دلیل برخورداری از همین روحیات و خصوصیات به نماد استقلال‌خواهی و ظلم‌ستیزی مردم پاکستان تبدیل شد و مانند سایر شخصیت‌های ضد استکباری و عدالت‌خواه مورد احترام و توجه مردم دو کشور و ملل مسلمان بوده و خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، از جمله آزادی و استقلال‌خواهی گفت: با وجود گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، مسئله آزادی قدس و احقاق حقوق ملت فلسطین همچنان مورد توجه و تأکید مردم ایران قرار دارد.

رئیسی با بیان اینکه تصور و تلاش آمریکا و برخی کشورهای غربی در راستای امنیت آفرینی برای رژیم صهیونیستی با عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای منطقه با شکست راهبردی مواجه شده است، افزود: اساس رژیم صهیونیستی بر ظلم و تجاوز قرار دارد؛ اشغال و تجاوز بر اساس هیچ‌کدام از نظامات بین‌المللی برای اشغالگر و متجاوز مشروعیت و مالکیت ایجاد نمی‌کند، چه اشغال یک روز باشد و چه ۷۵ سال، به تصریح همه معاهدات بین‌المللی و نظامات حقوقی محکوم است و اشغالگر باید به سرعت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

رئیس‌جمهور مقاومت و ایستادگی را در برابر سازش و تسلیم، راهبردی به ثمر نشسته دانست و با اشاره به دستاوردهای مقاومت در برابر نظام استکبار و تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: راه‌حل رفع مشکلات جهان اسلام و جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و ظلم‌های نظام سلطه وحدت و انسجام در امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و جدایی است.

رئیسی با اشاره به راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات جهان اسلام از طریق وحدت، انسجام و مقاومت، از شکوه برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال در همه امت اسلامی و همین‌طور گسترش آن به کشورهای غیر اسلامی و مشارکت انسان‌های آزاده گفت و افزود: رژیم صهیونیستی با وجود حجم بی‌سابقه جنایاتش در غزه تا امروز به طور کامل شکست خورده، زیرا نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اعلامی‌اش برسد و در مقابل این مردم مظلوم و مقاوم غزه هستند که با مقاومت خود پیروزی را در این میدان نصیب خود کرده‌اند.

رئیس‌جمهور جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه را ناشی از همین شکست و استیصال دانست و افزود: ملت ایران با پاسخ قاطع خود رژیم صهیونیستی را به شکل مؤثری تنبیه کرد.

رئیسی با اشاره به بی‌عملی و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر و امنیت در جهان گفت: تلاش‌های برخی کشورها برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایاتش در غزه، بارها با حق وتوی آمریکا بی‌اثر شده و امروز سؤال ملت‌های آزاده این است که آیا نباید نظامی عادلانه جایگزین این ساختار ناعادلانه شود که توانایی دفاع از مظلوم و نشاندن ظالم سر جای خود را ندارد!

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتماً محقق خواهد شد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و پاکستان برای گسترش روابط در سطوح مختلف و هدف‌گذاری برای رسیدن حجم تبادلات تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در قدم اول، مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری دو کشور را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های علمی، فناوری و اقتصادی داشته است، ایران امروز را کشوری پیشرفته و فناور توصیف کرد که می‌تواند با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های متقابل با پاکستان گام‌های بلندی در تأمین منافع و پیشرفت دو طرف بردارد.

رئیسی با تأکید بر اینکه تجارت غیررسمی بین دو کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتصادی و تجار دو کشور دانست و از فعالان اقتصادی و تجار دو کشور خواست تلاش خود را برای بالفعل کردن ظرفیت‌های متقابل مضاعف کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدال طلا و برنز چانگ جوان به کیانی و جلیلی رسید
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • اشتراک ظرفیت‌های فناوری ایران و پاکستان موجب پیشرفت دو کشور می‌شود
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار