Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این آیین گفت: ساخت مسکن باید با کیفیت بالا و برای اقشاری از جامعه باشد که نیازمند سرپناه هستند و نباید اجازه داد که ابزاری برای دلالی و تجارت برخی افراد سودجو تبدیل شود.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: تامین مسکن برای متقاضیان باید به‌گونه ای راهبری شود که  تنها ۱۵درصد از درآمد خانوار را دربرگیرد و افراد برای قیمت تمام شده مسکن هزینه زیادی پرداخت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امید می‌رود که این طرح ماندگار و ارزشمند بر اساس یک زمان بندی مناسب و با کیفیت مطلوب با پیمانکار مربوطه ( شرکت کیسون) در اسرع وقت ساخته و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: انتظار می‌رود با تامین زیرساخت‌ها، امکانات لازم و تامین و سازماندهی نیروی انسانی، طرح‌های کشور و به تبع آن در استان نه تنها در حوزه مسکن بلکه در تمام بخش‌ها در اسرع وقت به سرانجام‌ برسد.
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: ساخت هشت هزار و ۱۰۰ واحد اقدام ملی مسکن در استان مرکزی، بزرگ‌ترین طرح مسکن‌سازی فعال در کشور است که در پایان دولت تدبیر و امید و در راستای تامین و ساخت مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن، با تعامل و همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه و همچنین استانداری و با موافقت وزیر راه و شهرسازی از روز جاری کلید خورده‌ است.
سید «علی آقازاده» افزود : ساخت طرح ماندگار، علاوه بر سهمیه ابلاغی وزارت متبوع در کنار ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر استان است که از ابتدای انقلاب تاکنون از بزرگترین طرح‌های مسکونی است که در بازه زمانی ۲۴ ماهه در کشور ساخته می‌شود.
وی تاکید کرد: سهم استان مرکزی از این طرح ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی است که ۱۲ هزار واحد آن در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران باید ساخته شود و  ۹ هزار واحد مسکونی دیگر نیز در شهرهای استان هدفگذاری شده است.
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: استان مرکزی، از نظر اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، استان نخست و پیشرو در کشور است که در هفته آتی نیز عملیات اجرایی این طرح بزرگ و منحصر به فرد در کشور به‌صورت مشارکتی وزارت راه و شهرسازی و اوقاف در استان با حضور وزیر راه و شهرسازی کلید می‌خورد.
آقازاده ادامه داد: سایت طرح اقدام ملی مسکن از ساعت ۱۲ روز جاری فعال شده و متقاضیان می‌توانند ثبت نام‌ خود را انجام دهند و پالایش متقاضیان در دو هفته آتی انجام گرفته و اسامی افراد نهایی اعلام می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز بیان کرد: سهمیه استان مرکزی از سوی وزارت راه و شهرسازی، ساخت ۲۱ هزار و ۸۹۰ واحد مسکونی بود که ۱۲هزار و ۴۰۰ واحد باید در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر و بقیه واحدهای مسکونی در شهر اراک و شهرهای استان ساخته شود.
« احمد مرزبان» افزود: با تعامل و همکاری مسئولان  در استان مرکزی فراتر از سهمیه ابلاغی و بر اساس نیاز و تقاضای مردم زمین تامین شده و اجرای تمام طرح های مسکونی در سطح استان آغاز  و در حال انجام است.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت پنج هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سهمیه کمیته امداد  و ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر اکنون در استان آغاز شده است.
مرزبان ادامه داد: در بازنگری طرح جامع اراک، ۷۰ هکتار زمین با مالکیت اداره کل اوقاف به محدوده شهری اراک الحاق شده است ، مشروط بر اینکه برای ساخت و ساز در قالب طرح اقدلم ملی مسکن انجام شود  با اجرای این طرح بزرگ‌ترین کارگاه مسکن سازی در کشور کلید می‌خورد.
وی با بیان اینکه بیشترین درخواست متقاضیان مسکن ملی در اراک است، گفت: در طرح ۲۴ هکتاری انتهای هپکو سه هزار و ۴۰ واحد در حال ساخت مربوط به اقدام ملی مسکن، بخشی مربوط به وزارت دفاع و نیروی انتظامی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهرک کوثر اراک از سوی بنیاد مسکن و ساخت ۲۷۰ واحد در طرح بازآفرینی شهری در حال انجام است و ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر نیز در استان عملیاتی شده است.
مرزبان تصریح کرد: سهمیه ابلاغی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر ساوه ۳۶۰ واحد بود که اکنون عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی در این شهر آغاز شده و این در حالی است که کل واجدان شرایط مسکن ملی در ساوه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است.
وی عنوان کرد: بزرگترین طرح ماندگار حدفاصل دانشگاه پیام نور تا حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک است که هشت هزار و ۱۰۰ واحد بر اساس مصوبه شورای مسکن عملیات اجرایی و آماده سازی آن به پیمانکار واگذار شده و در روزهای آتی عملیات اجرایی آن کلید می‌خورد.
رئیس هیات مدیره و پیمانکار اجرای طرح اقدام ملی در استان مرکزی نیز گفت: اجرای اقدام ملی مسکن خدمتی ملی است و برای حراست از این سرمایه ملی، کیفیت مسکن باید در اولویت باشد.
«محمدرضا انصاری» افزود: چنانچه ساخت مسکن از کیفیت لازم برخوردار است، هزینه نگهداری و عمر بنا نیر افزایش می‌یابد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک ‌میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت داردکه بیش از ۶۵۰ هزار نفر آنان ساکن کلانشهر اراک هستند.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن اراک استان مرکزی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن اراک استان مرکزی طرح اقدام ملی مسکن اراک استان مرکزی مسکن واحد مسکونی دیگر هزار واحد مسکونی اقدام ملی مسکن استان مرکزی عملیات اجرایی راه و شهرسازی طرح اقدام ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،  رئیس کل دادگستری استان قم در این مراسم با اشاره به تلاش دولت و تاکید رئیس جمهور برای حل مشکل مسکن قشر‌های مختلف مردم، بر لزوم حمایت شرکت‌های تعاونی در دستگاه‌های مختلف استان در بخش مسکن به صورت ویژه تاکید کرد.

حجت الاسلام مظفری افزود: دادگستری استان در چهارچوب قانونی و در راستای تحقق سیاست‌های دولت در امر مسکن سازی همه حمایت و تلاش خود را به کار می‌گیرد.

واحد‌های مسکونی عقیق واقع در منطقه پردیسان جنب مجتمع فرهنگی شهید ربانی در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در دو بخش مسکونی و تجاری ساخته خواهد شد.

سالن ورزشی، کتابخانه و مهد کودک از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این مجموعه است.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • ممنوعیت معامله امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن