Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نوبخت روز چهارشنه در بازدید از ایستگاه خاوران تبریز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۳۱ تیر ماه امسال با افتتاح این ایستگاه، قطار از این ایستگاه به سمت مشهد حرکت می کند.

 به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران به عنوان حلقه اتصال راه آهن میانه به تبریز دی ماه ۹۸ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در آن زمان اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پایانه مسافری این ایستگاه در زمینی به مساحت بیش از سه هزار متر مربع احداث خواهد شد و سایبان پایانه مسافری آن ۱۴۰۰ متر مربع و سکوی مسافری نیز سه هزار و ۶۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های ایستگاه راه‌آهن خاوران گفـت: شهر تبریز از سوی سازمان جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی بافت فرش مشهور است و با توجه به این عنوان، ایستگاه راه‌آهن خاوران با الهام از فرش تبریز طراحی شده است.

وی طراحی نمای ایستگاه را الهام گرفته از دار قالی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران از ۸۰۰ سال پیش تاکنون در مقبره الشعرای شهر تبریز به خاک سپرده شده‌اند، ورودی ایستگاه نیز با ایده کتاب و دیوان شعر از جنس سنگ بنا می شود.

 راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

میان‌بری که در پروژه راه‌آهن تبریز-میانه ایجاد شده، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز- تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

مسیر ریلی جدید میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر آذر ما سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات ریل گذاری در حدفاصل بستان‌آباد تا خاوران در حال انجام است.

با بهره برداری از پروژه راه آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین‌ بار به اروپا متصل می شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرزهای آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می انجامد.

تا کنون یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است .

برچسب‌ها تبریز سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت تبریز سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت ایستگاه راه آهن بستان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دورتموند با عجله در میانه زمین (عکس)

به گزارش ورزش سه، پس از سوت پایان همه در حال جشن و شادی و کاملا هیجان‌زده بودند، حتی یواخیم واتسکه، رئیس ۶۴ ساله دورتموند که کمتر کسی او را در حالت بیخودی به چشم دیده است.

واتسکه بلافاصله پس از سوت پایان به داخل زمین دوید و همانطور که در تصاویر تلویزیونی مشاهده می‌شد، قهرمانان دورتموند، از جمله نیکلاس فولکروگ که با گل تماشایی‌اش زمینه‌ساز پیروزی امشب مقابل اتلتیکو شد را با لبخندی بزرگ در آغوش گرفت.

واتسکه به گزارشگر آمازون گفت: این فوق‌العاده بود. مثل یک رولر کاستر (ترن هوایی). ما جلو افتادیم، آنها بازی را مساوی کردند و باز ما دو گل بیشتر زدیم و به دور بعد صعود کردیم. واقعا شبی عالی بود.

واتسکه درباره بازی مقابل پاری سن ژرمن در مرحله نیمه نهایی گفت: من فکر نمی‌کردم پاریس بتواند به نیمه نهایی صعود کند، اما ما باید قدم خود را به سوی فینال برداریم، مثل امشب که یک روز پرافتخار برای تاریخ بروسیا دورتموند است.

دیگر خبرها

  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند
  • رئیس دورتموند با عجله در میانه زمین (عکس)
  • انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام
  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای