Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم گلستان با معرفی برخی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی گلستان گفت که تاکنون بهره کافی و مناسبی از این فرصت ها برده نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هلند از لحاظ میزان صادرات کشاورزی و دامداری، امکان توسعه صنعتی در دریانوردی و گل و گیاه، خاطرنشان کرد: استان‌های شمالی (گلستان، گیلان و مازندران) از ظرفیت‌هایی مانند این کشور برخودارند اما نتوانسته اند درآمدی مشابه خلق و تولید کنند که علت اصلی آن بی‌دقتی در بهره برداری صحیح از منابع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: سالانه بودجه و هزینه‌های زیادی در گلستان هزینه می شود اما به دلیل بی دقتی در مصرف صحیح به بروز اتفاقاتی مانند سیل و خسارت به آق‌قلا ختم شده و مردم دچار خسارت می شوند که شایسته و زیبنده مردم و مسوولان نظام نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان گویش‌ها، زبان‌ها، قومیت و مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی، ترکمن، فارس، زابلی، سیستانی، ترک‌های آذری و قزلباش، مازندرانی و قزاق که این ترکیب همگون الگوی خوبی در کشور و منطقه به نمایش گذاشته است.

زاکانی بیان کرد: قومیت‌ها و مذاهب فرصت تاریخی برای ما است و ایران چتری بر سر قومیت‌ها به عنوان گل‌های این سرزمین پهن کرده و قومیت‌ها فرصتی برای ارتباط‌گیری با کشورهای همسایه و فرستادن پیام انسجام به جهان است و انقلاب اسلامی در واقع این پیام همبستگی و پیوستگی را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد فرصت برابر مبتنی بر شایستگی زمینه ترویج کارکردن اقوام و مذاهب و همفکری و همکاری و حرکت در مسیر توسعه به صورت جدید را در گلستان فراهم می‌کند و اگر نتوانیم در این مسیر کار کنیم و براساس شایستگی امکان رشد فراهم نماییم، نمی‌توانیم الگوی خوبی در جهان باشیم.

وی اضافه کرد: توجه به اسلامی بودن را از امام راحل یاد گرفتیم و به آن و ایرانی بودن خود می‌بالیم و نباید فراموش کنیم که دولت باید با همه وجود و براساس ضروریات از این فرصت ها استفاده کند.

وی ادامه داد: هفت شهرستان گلستان مشکلات جاده‌ای و راه دارند و علاوه بر آن به موضوع سوارکاری و پرورش به عنوان نماد و افتخار منطقه بی‌توجهی شده در صورتی که رونق پرورش اسب امکان رشد و توسعه برای ایران را ایجاد خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات گلستان وجود طرح های نیمه تمام با عمر بیش از ۱۵ سال و بیکاری بیشتر از میانگین کشوری است.

زاکانی اظهار داشت: باید تنوع قوم، زبان و مذهب را پاس بداریم و استفاده کنیم و به سمتی برویم که این ظرفیت‌ها را احیا کنیم که یکی از این ظرفیت‌ها در حوزه پنبه است که باید توجه جدی به آن شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه غفلت از این فرصت‌ها و پتانسیل‌ها، نه تنها استان گلستان، بلکه کشور را دچار مشکل کرده است.

وی یادآور شد: مردم گلستان بدانند دولت اقدام و اصلاح در خدمت آنان خواهد بود تا مشکلات برطرف شود و افق جدید پیش روی استان باز شود.

وی بیان داشت: در نشست با نخبگان گلستانی مشکلات هر شهرستان مشخص شده و برای هر منطقه سه مشکل در اولویت قرا گرفته است.

زاکانی گفت: با روی کار آمدن دولت اقدام در بودجه سال آینده با تخصیص اعتبار و امکانات برای هر شهرستان تحول ایجاد خواهیم کرد تا استانی آباد و سرشار از نعمت‌ بسازیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سخنان خود که به صورت همزمان برای ۶ استان پخش شد، گفت: تلاش داریم با کاهش مشکلات و آلام شرایط خوب و بهتری را با هم تجربه کنیم.

زاکانی با بیان اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: قرار داشتن ۸۵ درصد منابع کشور در دست رییس جمهور اهمیت این انتخابات را بیشتر کرده اما آنچه امروز مشاهده می‌شود، زیبنده ملت ایران نیست.

وی با اشاره به برخوداری ایران از اسلام و تمدن چندین هزار ساله و اقوام مختلف که گل‌های سرسبد ایران هستند و داشتن مذاهب و اقلیت‌ها، به عنوان یک فرصت، یادآور شد: اگر در استفاده از این فرصت‌ها و ظرفیت‌هاه بی‌دقتی کنیم، محصولش فقر، فساد و تبعیض است.

زاکانی اضافه کرد: امکان حل مشکلات و معضلات کشور مانند تورم و گرانی، حضور در پای صندوق‌های رای است و با رای خود می‌توانیم سرنوشت کشور و خود را برای یک دوره چهار ساله دیگر رقم بزنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برنامه داریم با تکیه بر ظرفیت‌ها، پلی برای رشد، پیروزی و رفع مشکلات مردم بسازیم و نگذاریم تورم امروز کمر ملت را بشکند.

وی خاطرنشان کرد: در دولتی که وزیر راه و شهرسازی اعتراف می کند هیچ مسکنی در دولت ساخته نشده، نباید انتظار داشت که بر روی لبان مردم آن کشور لبخند باشد، زیرا مردم در فشار هستند و باید این رویکرد را تغییر داد و از ظرفیت داخل و خارج با هم استفاده کرد.

وی یادآور شد: دولت اقدام و اصلاح، اهل حرف و شعار نیست، بلکه با دقت به اصلاح امور می‌پردازد و مسیری اختیار می‌کند تا از ظرفیت‌های داخلی استفاده بهینه شود و با عقلانیت، معنویت، عدالت، خلاقیت، زمینه تحق افتخارات و کسب حداکثر میزان بالای استقلال برای کشور و آزادی برای ملت به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی باید متضمن استقلال و آزادی باشد تا ایران قوی باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که این روند تنها رویکرد دولت ما نیست و سنگ بنای اولیه است، گفت: ما در مسیر حرکت دولت، همه ابعاد را می‌بینیم و اعتقاد داریم نباید کشور تک بُعدی اداره و مدیریت شود.

وی ادامه داد: ما با متناسب‌سازی چهار رویکرد تحولی داریم که مهمترین، اساسی‌ترین و اصولی‌ترین آن اقتصاد و مدیریت است، چون شرایط امروز در این دولت، جان مردم را به لب رسانده و فشار بر مردم زیاد شده و کمرشان در حال شکستن است، اما گوش شنوا و چشم بینا وجود ندارد.

وی گفت: رییس جمهور اعلام کرده همه چیز خوب است که این مساله نشان می‌دهد او و همکارانش در دولت یا شرایط را نمی‌بییند و یا نمی‌خواهند ببیند که مثال به خواب رفتن و به خواب زدن در این مساله قابل حس و لمس است.

زاکانی تاکید کرد: اساس و اولویت در دولت اقدام و اصلاح، جهش تولید است و در واقع جهش تولید از فوریت بالا برخوردار است و در کنار این مهم، دنبال این هستیم که کشور بر مدار شایستگی باشد.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا دولت را از تمرکززدایی خارج کنیم، این درست نیست که عده‌ای در تهران بنشینند و برای کل کشور تصمیم بگیرند.

وی اظهار داشت: لازم است مردم بدانند که بودجه کشور به چهار صورت ملی، ملی استانی، وزارتخانه‌ای و استانی تقسیم می‌شود که سهم بودجه استانی ۱۰ درصد است و ۱۲ درصد هم به وزارتخانه‌ها داده می‌شود که آنها، آن مقدار را بین استان‌ها تقسیم می‌کردند و ۷۸ درصد بودجه به صورت ملی و ملی استانی تخصیص داده می‌شد که روند باید شکسته شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما بازآمایش استان‌ها است و توانمندی‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان‌ها بازنگری می‌شود و با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش داریم تا ۴۵۱ شهرستان محور حرکت کشور باشد به استان‌ها و شهرستان‌ها اختیارات ویژه برای حرکت و هزینه‌کرد و بهره‌مندی از نخبگان و به میدان آوردن آنها داده خواهد شد و در واقع با تمرکززدایی به دنبال ایجاد مسابقه بین همه شهرستان‌ها هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم برخی استان‌ها که معادن دارند مانند استان‌های نفت خیز که در فقر و محرومیت هستند، تنها خاک معادن را می‌خوردند و از اصل آن بی‌بهره هستند که این مساله در واقع ظلم به مردم است و بنا داریم تا این ظلم به پایان برسد.

زاکانی تصریح کرد: اعتقاد داریم مالیاتی که در هر محل گرفته می‌شود، براساس قانون می‌تواند بخشی از آن برای مردم همان نقطه هزینه شود، نه این که در کوچه پس کوچه‌های تهران و در درون دولت با شرکت‌های مفسدانگیز برای آن تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: گام بعدی دولت ما، در مساله اقتصاد و مدیریت، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری است و ایجاد نهادهای جدید که ریشه در مساله تمرکززدایی دارد، بنا داریم بطور جدی با این مساله همچون برخورد با معاون رییس جمهوری، وزیران نفت و اطلاعات، دادستان تهران، برادر رییس جمهور و برادر معاونش، با آنان برخورد داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما می‌فهمیدیم که نباید در کشور ضعیف‌کشی باشد به همین دلیل به تنه و ریشه فساد زدیم که بارها توسط همین افراد از من شکایت شد، اما چون معتقد بودم که نخواهم گذاشت حق مردم خورده شود، همیشه سربلند در مقابل خدا و مردم بودم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، لختی‌ها و سستی‌ها امری جدی در دولت ما است و معتقدم در این مسیر اصلاح اول باید در خود دولت باشد تا دولت چالاک و سبک نباشد، نمی‌توانیم به اهداف تعریف و برنامه‌ریزی شده برسیم که در این مسیر نیاز داریم ارکان ارگان‌ها، نهادا و سازمان‌ها دست به دست هم دهیم و انقلاب ایجاد کنیم و معتقدیم که ما به عنوان دولت باید از مقابل مردم کنار برویم و در خدمت مردم و بخش خصوصی باشیم و با شفافیت این مسیر را دنبال کنیم که تجربه نوینی در گام دوم انقلاب برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: ما مجلس را راس همه امور می‌دانیم و تعامل خوبی با مجلس و قوه قضاییه خواهیم داشت و با نهادسازی نوین که برنامه‌ریزی شده مسوولین و وزرا از شنبه تا چهارشنبه پاسخگوی معترضین باشند.

وی تاکید کرد: مشکل اساسی کشور این است که قانون اساسی در آن امروز اجرا نمی‌شود و مردم بدانند که مشکل اشتغال و مسکن در جهش تولید حل می‌شود و مردم سال اول تغییر را احساس خواهند کرد و در سال چهارم صورت جدیدی را مشاهده خواهند کرد.

زاکانی یادآور شد: از امروز سایت جدید که مشکلات همه شهرها در آن قرار داده شده، رونمایی گردید و نخبگان و متفکرین هر شهر و استان می‌توانند این مشکلات را ببینند و اگر مشکلات دیگر در مناطق خود هست، را در آن سایت اعلام نمایند.

وی تاکید کرد: تغییر و تحول زمینه‌اش آماده است و ما باید دست به دست هم دهیم و من و ارکان دولتم، خود را نوکر شما مردم ایران می‌دانیم.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست جمهوری گرگان مشارکت انتخاباتی گلستان علیرضا زاکانی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست جمهوری گرگان انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای ریاست جمهوری گرگان مشارکت انتخاباتی گلستان علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری گفت فرصت ها دولت اقدام یادآور شد استان ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الله مرادخانی در گفت‌وگو با قدس از تغییرات پارادایمی هزاره سوم در حوزه مدیریت و اقتصاد نسبت به مفهوم خلاقیت و صنایع خلاق در جهان امروز می‌گوید و تأثیر خلاقیت در توسعه شهری، ایجاد پایداری معیشتی و رفاه اجتماعی را غیرقابل انکار می‌داند؛ مقوله‌ای که نه‌تنها در نگاه مدیران و برنامه‌ریزان یک اقتصاد نفتی بلکه در برنامه‌های توسعه و بودجه‌های سالانه هم جای خالی بسیار فراخی دارد و غفلت روزافزون از ظرفیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای پنج شهر خلاق ایران که در زنجیره شهرهای خلاق یونسکو به ثبت رسیده، یکی از مصادیق آشکار این فرصت‌سوزی‌هاست.  

 مبانی شکل‌گیری شبکه شهرهای خلاق چه بود؟
مرادخانی معتقد است با توجه به تغییر پارادایم‌های مدیریتی و اقتصادی جهان در آغاز هزاره سوم، خلاقیت امروز دیگر یک مفهوم انتزاعی و نظری محض نیست و به یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی- اجتماعی و مبانی اصلی شکل بخشیدن به پارادایم‌های نوین اقتصادی تبدیل شده است و از این رو کشورهای مختلف برای ایجاد بسترهای جدید توسعه، توجه ویژه‌ای به این حوزه، مفهوم و تجلی‌های مختلف آن دارند.

 به گفته وی، یکی از تأثیرات غیرقابل انکار خلاقیت در توسعه شهری، ایجاد پایداری معیشتی و رفاه اجتماعی است و تجربیات مختلف دو دهه گذشته جهان همگی مؤید ظرفیت اقتصادی این شرایط پایدار برای زیست انسان روی کره زمین است. 

مرادخانی ادامه می‌دهد: بر مبنای همین تغییر پارادایم نوین، تمرکز ویژه‌ای بر حوزه استفاده از ظرفیت‌های خلاقیت و صنایع خلاق برای توسعه شهری شاهدیم و به عبارت بهتر امروز جایگاه شهرهایی که در وجه خاصی از خلاقیت، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بالقوه و بالفعلی دارند، برجسته شده تا از رهگذر آن قابلیت هم در حیطه‌های آموزشی و برگزاری رویدادهای مختلف و هم از حیث ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی و تعاملات درون کشوری و بین‌المللی میان شهرهای مختلف، زمینه اشتغال‌زایی، ارزآوری و ثروت‌آفرینی فراهم شود.

او اضافه می‌کند: در سال‌های گذشته سازمان بهداشت جهانی هشدارهای جدی درخصوص تغییر سبک زندگی بشر و همه‌گیری افسردگی به عنوان خطری در کمین زیست انسان‌ها صادر کرده است که از رهگذر توسعه قابلیت‌های شهرهای خلاق و روابط اجتماعی و ایجاد ارتباطات پویا و فعال، بی‌شک بسیاری از تهدیدهای روان‌شناختی فردی و جمعی بدون صرف هزینه‌ای برطرف می‌شود و جامعه از لطمه‌های تروماهای ناشی از آن مصون می‌ماند و در عین حال رشد اقتصادی، ارتقای رفاه شهروندان، بهبود کیفیت و توسعه تعامل‌ها سطح پایداری زندگی مردم را بالا می‌برد و رشد آموزش و تاب‌آوری شهروندان را افزایش می‌دهد و در مجموع تعاملی برنده- برنده شکل می‌گیرد که مدام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرها و مناطق را ارتقا می‌دهد.

به گفته وی، بر پایه همین قابلیت‌ها و اهمیت آن، یونسکو در سال۲۰۰۴ شبکه شهرهای خلاق (یو.سی.‌سی.‌ان) را برای توسعه ارتباطات شهری با هدف پایداری زیست مردم و توسعه اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرد تا شهرهای دارای قابلیت، شناسایی شوند و این شبکه، چرخه‌ای فعال و پویا در درون خود داشته باشد که تاکنون شهرهای زیادی به عضویت این شبکه درآمده‌اند و در کنار قابلیت‌های فرهنگی، آموزشی و بهبود معیشت، سازمان‌های اقماری دیگر یونسکو هم در تلاش‌اند از قِبل این پروژه در قالب برنامه‌های مختلف توسعه‌ای با مشارکت حاکمیت‌ها و حضور فعال مردم و بخش خصوصی این قابلیت‌ها را برای رشد اقتصادی به فعلیت برسانند.

 مرادخانی اضافه می‌کند: این زنجیره برای برگزاری رویداد و توسعه اقتصاد شهری مبتنی بر ظرفیت‌های هر شهر، با استقبال فوق‌العاده جهان روبه‌رو شده است. تمام این چرخه با مشارکت بلافصل شهروندان شکل می‌گیرد. بدان معنی که اگر شهری براساس هنرهای بومی، قابلیت‌هایی دارد، عموماً در تلاش‌اند مدیریت این قابلیت و اجرایی شدنش را از حاکمیت بگیرند و به مردم بسپارند تا مشارکت عمومی را افزایش دهند و از طریق توسعه روابط بین فردی و گروهی از یک سو فرصت‌های اقتصادی بسیار زیادی فراهم کنند و از دیگر سو بستری را برای بهبود، توسعه و ترمیم روابط اجتماعی به وجود آورند.

ویتنام؛ کشوری موفق در حوزه شهر خلاق
وی خاطرنشان می‌کند: تجربیات موفق فراوانی در این حوزه وجود دارد و براساس بررسی‌ها کشورهای کوچک و بزرگ و اقتصادهای توسعه‌یافته و در حال توسعه به‌شدت بر این حوزه‌ها متمرکز شده‌اند و با جدیت تمام در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مرادخانی ویتنام را یک نمونه موفق در حوزه بهره‌گیری از ظرفیت شهرهای خلاق، می‌داند که تا چند سال پیش شاید در چرخه‌های گردشگری و صنایع وابسته به آن (محصولات خلاق و...) چندان توسعه‌یافته نبود و در کانون توجه جهان قرار نداشت، اما سال گذشته به عنوان پایتخت گردشگری و یکی از مراکز مهم گردشگری آسیا برگزیده شد.

این کارشناس حوزه صنایع خلاق اضافه می‌کند: شهر هوشی‌مین و هانوی این کشور به عنوان مراکز موفق و پویا در جذب گردشگر و توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر خلاقیت و فرهنگ معرفی شدند و جایگاه بسیار برجسته‌ای به ویتنام بخشیدند در حالی که ویتنام در گذشته و به دلیل وقوع جنگ، تقریباً نابود شده بود. 

ما کی دلمان برای «ممکن‌های اقتصادی»مان می‌سوزد؟
این کارشناس حوزه صنایع خلاق در پاسخ به این پرسش که تاکنون چقدر از ظرفیت شهرهای خلاق کشور برای توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی استفاده شده، می‌گوید: باوجود سختی عضویت در این زنجیره، خوشبختانه پنج شهر اصفهان، رشت، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه در آن عضو هستند. اصفهان و بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی و هنرهای بومی، رشت و کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی و سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی به زنجیره شهرهای خلاق یونسکو پیوسته‌اند. گواهی بین‌المللی و جهانی دارند و در فهرست جهانی به ثبت رسیده‌اند، اما متأسفانه پس از گرفتن گواهی بین‌المللی این ظرفیت‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند به طوری که می‌توان گفت تاکنون عملکرد موفقی در این زمینه نداشته‌ایم.

مرادخانی اضافه می‌کند: موقعیت و پراکندگی جغرافیایی این پنچ شهر بسیار مطلوب است و می‌توان از رهگذر این قابلیت، جشنواره‌های منطقه‌ای، ملی، استانی و حتی بین‌المللی برگزار و توجه سرمایه‌گذاران، گردشگران و علاقه‌مندان به حوزه صنایع خلاق را جلب کرد. علاوه بر این، سرمایه‌های سرگردان بسیار زیادی که به دنبال حوزه‌های جدید هستند و شرکت‌ها و مؤسسه‌های بزرگ ملی که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های توسعه‌محور انجام می‌دهند را نیز می‌توان برای فعالیت در این حوزه‌ها مجاب کرد، اما متأسفانه تاکنون نگاه چندان آگاهانه و فعالیت عملیاتی برای به فعلیت رساندن این قابلیت‌ها نداشته‌ایم و این ظرفیت چشمگیر در برنامه‌های توسعه و لوایح بودجه سالانه نیز جایگاهی ندارد.
به باور وی، دلیل اصلی غفلت از این ظرفیت‌های عظیم، ناآگاهی و نبود معلومات کافی در متولیان و برنامه‌ریزان کشور است به طوری که تمام هیاهوی ما که پیش‌تر روی توسعه سایپا، ایران‌خودرو و زیرساخت‌های پتروشیمی و نفت متمرکز بود، امروز به سمت کسب درآمد از محل مالیات و تهدید کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ کشور تغییر کرده و این رفتار به جای فرصت‌آفرینی احتمالاً تهدیدی جدی برای اشتغال خواهد بود.

این پژوهشگر حوزه صنایع خلاق خاطرنشان می‌کند: پنج شهر خلاق ایران در سواحل شمال و جنوبی، مرز غربی و قلب ایران قرار دارند و می‌توانند دستاوردهای ناب اقتصادی و فرصت‌های ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری و رشد کسب‌وکارهای خلاق این شهرها و نواحی جغرافیایی اطراف آن کسب کنند، اما فقط باید خودمان بخواهیم و دلمان بسوزد تا با صرف کمی آگاهی، مختصری انصاف و اندکی وجدان، «ممکن»های بالقوه اقتصادی ایران در این حوزه را به فعلیت برسانیم.

فرزانه غلامی

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است