Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، در اظهاراتی اعلام کرد تنها چند قدم تا احیای توافق هسته‌ای ایران باقی‌مانده است.

ریابکوف در این باره اعلام کرد: «تنها چند مسئله مهم در مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران باقی مانده است و در رایزنی‌ها هیچ مانع غیرقابل حل دیگری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هفته گذشته پنجمین دور مذاکرات وین درباره برجام در گراند هتل برگزار شد. پس از این نشست «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، در پیامی اعلام کرد: «مذاکرات درباره احیای برجام به نقطه‌ای رسیده است که در مواردی که نیاز به تصمیمات سیاسی است نیاز به مشورت با مقامات در کشور‌ها وجود دارد.»

همچنین «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا پس از این نشست اعلام کرده بود: «پیش‌بینی می‌کنم که در دور بعدی مذاکرات در مورد پرونده هسته‌ای ایران به توافق برسیم.»

امروز «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «دور ششم مذاکرات وین با هدف احیای برجام بعید است پیش از روز شنبه برگزار شود.»

این در حالی است که برخی منابع اعلام کردند فردا (پنج‌شنبه) قرار است ششمین دور این مذاکرات در وین، اتریش برگزار شود. اما در حالی که تمامی طرف‌ها از پیشرفت‌های ملموس در مذاکرات خبر می‌دهند، هنوز اختلافات زیادی درباره نحوه برداشته‌شدن تحریم‌ها و نیز چگونگی دادن تضمین آمریکا به ایران برای پایبندی به تعهداتش باقی مانده است.

به‌تازگی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مدعی شده است: «چنانچه احیای برجام صورت گیرد و آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بازگردند، همچنان تحریم‌های واشنگتن علیه تهران رفع نخواهد شد.»

«استفان کلمنت»، نماینده اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی در وین، نیز مدعی شده است: «اتحادیه اروپا عمیقا درباره اقدامات مغایر با توافق هسته‌ای ازسوی ایران نگران است.»

در مقابل، اما اولیانوف با انتقاد از مخالفان احیای برجام، از تمام طرف‌های حاضر در مذاکرات کنونی کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش، خواسته است تا از احیای توافق هسته‌ای حمایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای توافق برجام احیای برجام مذاکرات هسته ای سرگئی ریابکوف توافق هسته ای احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

 

 

دیگر خبرها

  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • انگلیس: باختن جنگ به پوتین غیرقابل تصور است
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه