Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، محمدجواد مرادیان رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: ظهر امروز گزارش غرق‌شدگی ۳ کودک درون استخری در باغ به سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس گزارش شد و بلافاصله امدادگران به محل حادثه واقع در شهرستان سپیدان سپیدان ـ جاده رودبال اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه ۳ کودک درون استخر سقوط کردند که ۲ نفر از آن‌ها به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند و یک کودک ۹ ساله با حضور به موقع ماموران اورژانس از غرق‌شدگی نجات داده شد و توسط آمبولانس به بیمارستان سپیدان انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادیان گفت: از ابتدای فروردین‌ امسال تاکنون ۲۶ مورد گزارش غرق‌شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس استان فارس گزارش شده است و متاسفانه از این تعداد شاهد مرگ ۱۱ نفر از آنها بوده‌ایم.

مرادیان افزود: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق‌شدگی اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه هنگام غرق‌شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هرچه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

رئیس اورژانس استان فارس در پایان از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سدها و دیگر مکان‌هایی که فاقد هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

مرادیان نیمه اردیبهشت امسال اعلام کرده بود که از ابتدای امسال تاکنون ۹۴۱۶ ماموریت جاده‌ای توسط تیم‌های امدادی اورژانس انجام شده است که از این تعداد ۷ ماموریت به غرق‌شدگی در رودها، استخرها و سدها اختصاص داشته است.
 

کد خبر 606549 برچسب‌ها استان‌ فارس شنا خفگی حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس شنا خفگی حوادث ایران غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان گفت: در پی درخواست کمک برای بیمار ۷۰ ساله‌ای که دچار علائم سکته مغزی شده بود، کارشناسان عملیاتی اورژانس پایگاه دورک آقایان سجاد کیانی و رضا اسحاقی به محل اعزام شدند و پس از انجام اقدامات درمانی مناسب، بیمار برای تکمیل درمان به بیمارستان لردگان منتقل شد.

دیگر خبرها

  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی‌ در فارس و اصفهان
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • غرق شدن کودک شبستری در استخر
  • غرق شدگی کودک ۹ ساله‌ شبستری در استخر 
  • غرق شدن کودک تسوجی در استخر