Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعات بالینی جدید نشان می‌دهد داروی سنولیتیک مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را در موش‌های سالمند کاهش می‌دهد. محققان امیدوارند این دارو در انسان نیز اثر مشابهی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری ساینس، بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه مینه‌سوتا و کلینیک مایو در آمریکا، داروی سنولیتیک (senolytic) مرگ و میر ناشی از یک نوع ویروس کرونای بتا که نزدیک به ویروس SARS-CoV-۲ است، را در موش‌های سالمند کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان احتمال می‌دهند این دارو تاثیر مشابهی در انسان داشته باشد.

سلول‌های پیر که معمولا سلول‌های آسیب دیده هستند و عامل اصلی بروز التهاب و بیماری‌های مزمن و همچنین کاهش تحرک محسوب می‌شوند، با افزایش سن در بدن جمع می‌شوند. بر اساس مطالعات قبلی، داروی سنولیتیک قادر است این سلول‌های فرسوده و ناکارآمد را از بدن خارج کند.

با توجه به مطالعاتی که از ابتدای پاندمی کرونا در سراسر جهان صورت گرفت، افراد سالمند در برابر این بیماری آسیب‌پذیری بیشتری دارند. محققان کلینیک مایو احتمال دادند که این آسیب پذیری ناشی از تجمع همین سلول‌های پیر در بدن باشد و به همین دلیل شروع به آزمایش داروی سنولیتیک در موش‌های سالمند کردند و دریافتند این دارو مرگ و میر ناشی از کرونا را در آن‌ها کاهش می‌دهد.

محققان امیدوارند این روش در انسان نیز پاسخگو باشد.

نتایج این مطالعه در نشریه Science منتشر شده است./ ایرنا 

حتی بعد از دریافت واکسن کرونا هم ماسک بزنید بعد از واکسیناسیون کرونا به چه کارهایی مجاز هستیم؟ در دوران کرونا چقدر حواس‌مان به سالمندان بوده است؟ آیا نداشتن عوارض بعد از دریافت واکسن کرونا به معنی بی اثر بودن واکسن است؟   اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید          

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین درمان یبوست در سالمندان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم) مبارزه با چربی های کبد با این روش ساده (فیلم) چه زمانی برای رفع کمبود آهن باید مکمل مصرف کنیم؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران
  • نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران | پیرهادی: مخزن‌ های آب اضطراری به کمک فضای سبز آمده‌اند
  • ارتباط عجیب میان یک جلبک دریایی و بقای انسان‌!
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون
  • بهترین درمان یبوست در سالمندان (فیلم)