Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:02:27 GMT

۳ کودک در استخر غرق شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۸۶۵۱

۳ کودک در استخر غرق شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هر ساله با فرار سیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا افراد زیادی برای خنک شدن و فرار از گرما دل به رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و استخر‌ها می‌زنند که متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا و بی‌توجهی به هشدار‌ها شاهد جان باختن تعدادی از هم استانی‌های خود هستیم.

رئیس اورژانس استان فارس اظهار داشت: ظهر امروز گزارش غرق شدگی ۳ کودک درون استخری در باغ به سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس گزارش شد و بلافاصله امدادگران به محل حادثه واقع در شهرستان سپیدان سپیدان-جاده رودبال اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد مرادیان افزود: در این حادثه ۳ کودک درون استخر سقوط کردند که ۲ نفر از آن‌ها به دلیل خفگی جان خود را از دست دادند و یک کودک ۹ ساله با حضور به موقع ماموران اورژانس از غرق شدگی نجات یافت.

وی ادامه داد: دو کد اورژانس برای امدادرسانی به حادثه دیدگان اعزام که یک کودک توسط آمبولانس به بیمارستان سپیدان انتقال داده شد.

رئیس اورژانس استان فارس یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون ۲۶ مورد گزارش غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس استان گزارش شده است، گفت: متاسفانه از این تعداد شاهد مرگ ۱۱ نفر از هم استانی‌ها بوده‌ایم.

او با بیان اینکه هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

مرادیان یادآور شد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی به نظر می رسد علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، موضوع آموزش از طریق رسانه ها می تواند موثر باشد تا خانواده ها از شنا کردن همراهان خود در مناطقی چون سدها، حوضچه ها، آبگیرها و به خصوص کانال ها جلوگیری به عمل آورند.

اعزام ۳ مصدوم تصادفی و یک بیمار قلبی با بالگرد اورژانس

رئیس اورژانس استان فارس همچنین از اعزام ۳ مصدوم تصادفی و یک بیمار قلبی به مراکز درمانی استان با بالگرد اورژانس خبر داد.

مرادیان اظهار داشت: روزگذشته با اعلام تصادف دو دستگاه خودرو سواری پژو٤٠٥- زانتیا به مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس گزارش شد که بلافاصله تکنسین‌های اورژانس با دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در محور شیراز- سپیدان اعزام شدند.

او افزود: این سانحه رانندگی که ۷ مصدوم به دنبال داشت به ۳ مجروح آن برای دریافت خدمات درمانی پیشرفته توسط بالگرد اورژانس از بیمارستان سپیدان به بیمارستان‌های شهیدرجایی و نمازی شیراز انتقال داده شدند.

مرادیان ادامه داد: همچنین در ماموریتی دیگر بالگرد هوایی اورژانس شیراز برای انتقال بیمار قلبی از بیمارستان آباده به بیمارستان کوثر شیراز به پرواز درآمد.

رئیس اورژانس استان فارس بیان کرد: انتقال بیماران ویژه در برنامه کاری امداد هوایی استان قرار گرفته است و این چهارمین پرواز بالگرد اورژانس در هفته جاری است.

وی با بیان اینکه امداد هوایی مهمترین وسیله برای انتقال مصدومان به مراکز بیمارستانی است، تصریح کرد: اورژانس فارس با ۷۵۰ نیروی متخصص در ۲۱۰ پایگاه و بالگرد برای رویارویی با هرگونه سوانح احتمالی در آمادگی کامل قرار دارد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کودک هشدار غرق شدگی رئیس اورژانس استان فارس بالگرد اورژانس غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، طباطبایی گفت: در حادثه برخورد اتوبوس مسافربری زاهدان _ اصفهان، در محور مهریز _ یزد، ۱۰ کیلومتری پلیس راه ۶ نفر مصدوم شدند که مصدومان با دو کد آمبولانس اورژانس به بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) مهریز منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه ساعت ۰۰:۱۴ بامداد چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ رخ داده، ادامه داد: هم اکنون ۵ مصدوم این حادثه 
پس از دریافت خدمات اورژانس در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز مرخص شده اند و یک مصدوم دیگر هم در بخش تخصصی بیمارستان بستری شده است.

دیگر خبرها

  • یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم