Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@07:39:07 GMT

اختلافات درباره رفع تحریم‌ها باقی است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۸۸۲۶

اختلافات درباره رفع تحریم‌ها باقی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ ابوالفضل عمویی ، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سید عباس عراقچی در این جلسه حضور یافت و آخرین وضعیت مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ که در وین در حال برگزاری است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این جلسه عراقچی گزارشی از آخرین دور گفتگوها ارائه داد و طبق این گزارش متونی که در حال تبادل بین هیئت هاست، کمی شفاف تر و دقیق تر شده است اما هنوز موضوعات اختلافی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در بخش تحریم موارد مشخص (designation) افراد، نهادها، هنوز بخش های اقتصادی مهمی باقی مانده است که هیئت مذاکره کننده بر رفع آنها اصرار دارد.

عمویی تصریح کرد: این اختلافات در چند موضوع رفع تحریم ها و ترتیبات اجرایی است. احتمالاً طی روزهای آینده دور آتی مذاکرات در وین از سر گرفته می شود.

وی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به صورت ثابت و قطعی از سوی هیئت مذاکره کننده کشورمان دنبال خواهد شد و این مواضع، رفع کلیه تحریم ها و راستی آزمایی لغو تحریم هاست و پس از آن جمهوری اسلامی ایران آماده است به تعهدات هسته ای خود در برجام بازگردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در این جلسه بر ضرورت حفظ مواضع نظام در مذاکرات تاکید کردند. علاوه بر این نمایندگان تاکید کردند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید به صورت دقیق اجرا شود و مذاکرات باید با این قانون تطابق داشته باشد.

پربیننده ترین سه وزیر زن در دولت خواهم داشت / میانگین سنی دولت ۴۵سال خواهد بود شکایت مجلس از روحانی به قوه قضائیه ارسال شد / نمایندگان مدعی نقض اصول ٧٧ و ١٢۵ قانون اساسی توسط دولت شدند تیتر یک سایت رهبر انقلاب +عکس هشدار روسیه به اعضای شورای حکام درباره برجام همتی: بودجه امسال وحشتناک است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام ابوالفضل عمویی انتخابات ۱۴۰۰ تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییر روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روز‌های آن به روال قبل برگشت.

وی یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌کند.

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند