Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، یکی از سردبیران سامانه «فارس من» سوژه‌ای را در این سامانه به ثبت رسانده که عنوان آن «درخواست ساخت مسجدی در تهران برای اهل سنت» است. اینجا بخوانید

این کاربر و مخاطب خبرگزاری فارس، ذیل سوژه خود نوشته: «یکی از درخواست‌هایی که جامعه اهل سنت از مسؤولان مربوطه دارند ساخت مسجد یا نمازخانه‌ای برای ادای فرایض دینی در شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیتی در شهر تهران ساکن هستند که از مسجدی برای برگزاری نماز و امورات دینی خود برخوردار نیستند. این در حالی است که برای دیگر اقلیت‌ها عبادت‌گاهی برای اجرای مناسک دینی وجود دارد و مجبور نیستند که مسافت‌های طولانی را برای اقامه نماز طی کنند.

بنابراین درخواست ما این است که با توجه به وحدت بین مسلمین مسجدی در تهران برای اهل سنت ایجاد شود.»

این تقاضا در حالی مطرح می‌شود که اهل سنت در تهران و اطراف آن، صاحب ۹ مسجد اختصاصی هستند؛ هرچند آنان در گستره کشور شیعی ایران، ۱۷ هزار مسجد را به خود اختصاص داده‌اند که این تعداد تا مرداد سال ۹۴ یعنی حدود ۶ سال قبل، تقریبا ۱۵ هزار باب بوده و هر سال، بیش از ۲ درصد بر تعداد این مساجد افزوده شده است.

البته، تمرکز فعالیت مساجد اهل سنت در کشور بیش‌تر در استان‌های مرزی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌ها، گلستان، آذربایجان غربی، کرستان، کرمانشاه و خوزستان بوده، اما این به آن معنا نیست که برادران اهل تسنن ما در پایتخت، صاحب مسجدی نباشند.

با یک جست‌وجوی ساده متوجه می‌شویم که نشانی این ۹ مسجد در تهران و اطراف پایتخت عبارتند از: ١ـ مسجد صادقیه، واقع در فلکه‌ دوم صادقیه ٢ـ مسجد تهران ‌پارس، واقع در خیابان دلاوران ٣ـ مسجد شهر قدس، واقع در کیلومتر ٢٠ جاده‌ی قدیم ۴ـ مسجد خلیج فارس، واقع در بزرگراه فتح ۵ـ مسجد النبی، واقع در شهرک دانش ۶ـ مسجد هفت‌جوب، واقع در جاده‌ی ملارد ٧ـ مسجد وحیدیه، واقع در شهریار ٨ـ مسجد نسیم‌ شهر، واقع در اکبرآباد ٩ـ مسجد رضی‌آباد، واقع در سه ‌راه شهریار.

این تقاضا در حالی مطرح می‌شود که مسجد در تمام جهان اسلام، خانه عبادت مسلمین اعم از شیعه و سنی است و پیروان این دو مذهب اسلامی در سراسر جهان در کنار هم به پرستش خدای متعال مشغول‌اند.

برای اینکه بدانید امکانات مذهبی و دینی در کشوری که مذهب رسمی آن تشیع است، تا چه اندازه در اختیار برادران اهل سنت ماست، ویدیوی زیر را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهل سنت مسجد فارس من اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه وارده/ یک تشکر بابت درک شرایط کشور

واقعیت آن است که فراتر از مسأله عفاف، حجاب از مسلمات دینی است و هر گونه تخلف از این واجب فسق آشکار است. امر به معروف و نهی منکر نیز دارای مراتبی است و انجام آن وظیفه هر فرد حقیقی و هر نهاد حقوقی است.

اما در عین احترام برای احساسات دینداران احترام و تلاش های مأموران انتظامی، نمی توان نسبت به برخی از آنچه به عنوان «مبارزه با بی حجابی» انجام می شود، ابراز نگرانی نکرد. بی تردید برخی از آنچه واقع می شود نه تنها به نفع حجاب تمام نخواهد شد، بلکه ممکن است دقیقا خلاف آنچه مد نظر است را واقع کند. امید است متصدیان اجرای این قانون به جوانب و حاشیه های آن همه توجه کنند.

در این راستا، توئیت امروز جناب آقای فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب مبنی بر «تذکر به برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب» نویدبخش کنترل این قبیل حواشی است. چرا که چند روزی بود تصاویر تلخ برخوردهای شدید میان بانوان محترم و مأموران پلیس در حال نشر در شبکه های اجتماعی بود. این اتفاقات در حالی رخ می داد که کشور به دلیل تقابل نظامی با رژیم صهیونیستی در حساس ترین شرایط سالهای اخیر قرار داشت و همدلی و انسجام ملی نیاز حیاتی چنین شرایطی است.

از این رو باید از دفتر رهبری بابت فهم درست شرایط کشور و ورود به هنگام به این موضوع که در صورت عدم مدیریت، می توانست مجددا ضربات مهلکی به اتحاد ملی بزند تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • نامه وارده/ یک تشکر بابت درک شرایط کشور
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است