Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهران نامداری اعلام کرد: از بعداز ظهر امروز آتش سوزی در منطقه بکر جنگلی ارتفاعات سیاخ دارنگون و "کوه دلو" شروع شده و به واسطه صعب العبور بودن منطقه، کاهش بارندگی و خشک شدن پوشش گیاهی و وزش باد، این آتش گسترش یافته است.

او با اشاره به اینکه امسال برای چندمین بار است که این منطقه دچار آتش سوزی می‌شود، گفت: دود غلیظ ناشی از حریق در این منطقه از فاصله‌ی دور هم قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال روستایی و عشایری بیان کرد: ارتفاعات این منطقه، یکی از نقاط جنگلی استان فارس به شمار می‌رود و گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری را در بر دارد.

نامداری، گیاهان موجود در این منطقه را شامل بنه کوهی، بلوط، کهکم، بادام کوهی، کل و انواع بوته‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: انواع جانوران علفخوار و گوشتخوار و پرندگان در این محدوده زندگی می‌کنند.

خبر‌ها حاکی از اعزام نیرو‌های کمکی توسط منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین حضور ساکنان جوامع محلی و دوستداران محیط زیست برای کمک به اطفای حریق در این منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتفاعات سیاخ دارنگون آش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس، محمد نصر در این باره گفت: در مجموع بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر فرآورده نفتی در فاصله یکم تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ از طریق خطوط لوله منطقه خلیج‌فارس انتقال داده شده است که شامل ۶۶۱ میلیون لیتر بنزین موتور، ۶۰ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو، ۳۲ میلیون لیتر نفت‌گاز معمولی و ۲۱ میلیون لیتر نفت سفید بوده است.

وی اظهار کرد: این حجم از فرآورده نفتی با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم منطقه خلیج‌فارس و از سوی سه مرکز انتقال نفت انجام شد.

کد خبر 6078006 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد در ارتفاعات ساران و بولان
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم
  • فوت مرد 71 ساله مهابادی هنگام جمع آوری گیاهان کوهی
  • مرد ۷۱ ساله مهابادی بخاطر جمع آوری گیاهان کوهی جان باخت
  • جمع‌آوری گیاهان کوهی در مهاباد مرد ۷۱ ساله را به کام مرگ کشاند
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس