Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان جمعه شب از ساعت ۱۹ در هفتمین دیدارش در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، در ورزشگاه ملی منامه به مصاف تیم ملی کامبوج می‌رود. دیداری که هیچ حساسیتی برای هیچ کدام از ۲ تیم ندارد و تشریفاتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی ایران در حال حاضر با ۱۲ امتیاز در رتبه دوم جدول گروه جای دارد و کامبوجی‌ها با یک امتیاز قعرنشین این گروه هستند. با توجه به قانون AFC مبنی بر خروج تیم قعرنشین هر گروه از جدول و با توجه به اینکه این آخرین بازی کامبوج خواهد بود و قطعا کارش را در رتبه پنجم گروه به پایان خواهد رساند، امتیاز تیم‌ها مقابل کامبوج در پایان بازی‌های این مرحله کم خواهد شد. به این ترتیب اگر جمعه ایران مقابل کامبوج پیروز شود و یا شکست بخورد، هیچ فرقی در امتیازش نخواهد کرد. اگر امتیازات بازی‌های کامبوج را همین حالا از تیم‌ها کم کنیم، ایران با ۹ امتیاز صدرنشین گروه خواهد بود و عراق با هشت امتیاز دوم است. البته احتمال پیروزی عراق در بازی جمعه شب مقابل هنگ کنگ زیاد است و دوباره عراق با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به ایران به صدر گروه برمی‌گردد.

با توجه به بی اهمیت بودن بازی با کامبوج برای ایران، قطعا اسکوچیچ (سرمربی تیم ملی ایران) از تیم دوم خودش در این مسابقه استفاده خواهد کرد تا تیم اصلی ما برای دیدار سرنوشت ساز ۲۵ خرداد مقابل تیم ملی عراق استراحت کند. در اصل دیدار با کامبوج دیداری تدارکاتی برای اسکوچیچ خواهد بود تا بازیکنانی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند را هم محک بزند و به آن‌ها بازی بدهد. بازیکنانی مثل میلاد سرلک و عارف غلامی که پس از مصدومیت وحید امیری و کمال کامیابی نیا به تیم ملی دعوت شدند، احتمالا برای بازی مقابل کامبوج و استراحت به بازیکنان اصلی دیدار ایران - بحرین فراخوانده شدند.

اسکوچیچ چهار بازیکن تک اخطاره هم در لیست خود دارد که بعید است حتی دقیقه‌ای به آن‌ها در بازی بی اهمیت کامبوج میدان دهد. سردار آزمون، کنعانی زادگان، حاج صفی و مهدی ترابی بازیکنان تک کارته ما هستند که اگر در بازی با کامبوج اخطار بگیرند، دیدار با عراق را از دست خواهند داد. البته از بین این بازیکنان، با توجه به کمتر بازی کردن مهدی ترابی در بازی‌های قبلی، ممکن است او برای دقایقی در ترکیب تیم ملی در این بازی قرار بگیرد.

کامبوج کشوری است در شرق آسیا و از نظر جغرافیایی بخشی از شبه‌جزیره هند و چین به‌شمار می‌آید و با تایلند، لائوس، و ویتنام هم‌مرز است. همچنین کامبوج از جنوب به خلیج تایلند پیوند می‌خورد. کامبوج پس از ۱۰۰ سال استعمار فرانسویان در سال ۱۹۵۳ به استقلال رسید. نظام سیاسی کامبوج پادشاهی مشروطه است و ریاست کنونی دولت آن را "هون سن" برعهده دارد که با بیش از ۳۴ سال حکومت، طولانی‌ترین حکومت را در جنوب شرق آسیا داشته‌است.

تیم ملی فوتبال کامبوج در سال ۱۹۳۳ تشکیل و در سال ۱۹۵۳ به عضویت رسمی فیفا درآمد. اولین بازی رسمی این تیم در تاریخ ۱۷ مارس ۱۹۵۶ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال مالزی برگزار شده‌است. این تیم در رده ۱۶۹ رنکینگ فیفا قرار دارد و به آن‌ها رزمندگان "آنگکورِ" گاو کامبوجی می‌گویند.

نکته جالب توجه این است که بدترین شکست تاریخ این تیم در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ مقابل ایران و با نتیجه ۱۴ بر صفر رقم خورده است. در حقیقت بازی رفت دو تیم که ۱۸ مهر سال ۱۳۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد، بدترین شکست تاریخ کامبوج را به دست شاگردان ویلموتس رقم زد. احمد نوراللهی، سردار آزمون (۳ گل) محمد حسین کنعانی‌زادگان، سوئی (گل به خودی) کریم انصاری‌فرد (۴ گل) محمد محبی (۲ گل) مهدی طارمی و مهرداد محمدی برای تیم ملی فوتبال کشورمان گلزنی کردند.

پیش از این مسابقه هم دو تیم، ۲ بار مقابل هم قرار گرفته بودند. اولین دیدار دو تیم در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در جام ملتهای آسیا برگزار شد که تیم ملی با گل‌های صفر ایرانپاک و حسین کلانی حریف خود را شکست داد. دومین دیدار تیم ملی ایران با کامبوج در همان مسابقات و یک هفته بعد برگزار شد که این بار هم ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با گل‌های ایرانپاک و قلیچخانی در مقابل تک گل "دور سوخوم" حریف خود را با نتیجه دو بر یک شکست دادند.

دیدار دو تیم روز جمعه در شرایطی برگزار می‌شود که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رفت مارک ویلموتس بود، اما این مربی جای خود را به اسکوچیچ داده است. در تیم کامبوج هم فلیکس دالاماس در بازی رفت روی نیمکت این تیم حضور داشت که هوندا بازیکن ژاپنی، او را کمک می‌کرد، اما حالا این مربیان از تیم ملی کامبوج جدا شده و جای خود را به "ریو هیروز" داده‌اند.

در بازی جمعه شب هم ما باید منتظر یک پیروزی پر گل مقابل کامبوج باشیم، هر چند با توجه به اینکه تیم ملی با بازیکنان ذخیره‌اش بازی خواهد کرد و آب و هوای شرجی بحرین، بعید است عددی مانند ۱۴ گل بازی رفت را در این بازی ببینیم.

پس از بازی با کامبوج، ایران سه شنبه هفته آینده دیداری مهم مقابل عراق خواهد داشت. دیداری که تعیین کننده سرنوشت صعود و یا حذف یوزهای ایرانی خواهد بود. ایران در صورت پیروزی مقابل عراق صدرنشین گروه خواهد شد و به طور مستقیم راهی دور نهایی مقدماتی جام جهانی خواهد شد. در غیر این صورت در رتبه دوم گروه جای می گیرد و باید منتظر باشد تا به عنوان یکی از پنج تیم برتر دوم راهی دور بعد شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل کامبوج: امیر عابدزاده، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، جعفر سلمانی، دانیال اسماعیلی فر، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی

بیشتر بخوانید

تمجید «رویترز» از درخشش آزمون مقابل بحرین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقدماتی جام جهانی تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال تیم ملی ایران مقابل کامبوج برگزار شد دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیبر خرم‌آباد در اندیشه صعود به لیگ برتر/ جدال با سایپا برای تداوم صدرنشینی

هفته بیست‌وهفتم لیگ یک باشگاه‌های کشور با هفت دیدار پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین این دیدارها خیبر خرم‌آباد صدرنشین در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف سایپا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، روز دوم هفته بیست‌وهفتم لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور عصر امروز، یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین با هفت بازی پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین این دیدارها خیبر صدر نشین رأس ساعت ۱۷ در ورزشگاه انقلاب کرج مهمان سایپا خواهد بود.

خیبر که با ۶۱ امتیاز در صدر جدول این رقابت‌ها قرار دارد عزم خود را جزم کرده است با شکست سایپا تخته گاز به سمت قهرمانی لیگ یک حرکت کند.

گروه داوری دیدار خیبر خرم‌آباد و سایپا کرج را امیر شریفی، ابراهیم امتنانی، امیر امیری، و مصطفی مناجاتی‌پور تشکیل می‌دهند و علیرضا رجبلو به عنوان ناظر در این دیدار حساس حضور خواهد داشت.

در دیگر رقابت‌های حساس این هفته چادرملو اردکان با ۵۵ امتیاز به عنوان تعقیب کننده خیبر، مهمان داماش گیلان خواهد بود و فجر سپاسی رده سومی در ورزشگاه خانگی به مصاف آریو اسلامشهر خواهد رفت.

روز گذشته نیز دو بازی از هفته بیست‌وهفتم برگزار شد که در این دو دیدار میزبان‌ها بر مهمانان خود پیروز شدند، در مهم‌ترین بازی روز گذشته نفت مسجد سلیمان که با ۴۷ امتیاز در رده چهارم قرار داشت با نتیجه ۲ بر صفر مس شهر بابک را شکست داد و ۵۰ امتیازی شد و خود را به جمع مدعیان رساند، همچنین در دیگر بازی روز گذشته دریا بابل نیز با نتیجه ۲ بر صفر شاهین بندر عامری را از پیش رو برداشت تا پرونده روز نخست هفته بیست و هفتم با این نتایج بسته شود.

خیبر خرم‌آباد که این هفته‌ها روند رو به رشدی داشته است و تمام بازی‌های خانگی خود را با برد پشت سر گذاشته، خارج از خانه نیز مقابل حریفانش نتایج خوبی کسب کرده و در صورت پیروزی برابر سایپا کرج فاصله ۶ امتیازی خود را با تیم دوم حفظ خواهد کرد و به کسب قهرمانی و صعود به لیگ برتر امیدوارتر خواهد شد.

کد خبر 744845

دیگر خبرها

  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • جدال سرنوشت‌ساز صنعت نفت و پرسپولیس در روز دربی تهران
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • ترکیب العین برای جدال با پرافتخارترین تیم آسیا
  • شهاب زاهدی از لیست آویسپا برای جدال با ماتسوموتو یاماگا خط خورد
  • حزباوی در بازی سرنوشت‌ساز فصل
  • جدال انتقامی یک ستاره مقابل فولاد
  • آماده‌سازی ویژه دقیقی برای جدال حساس مقابل استقلال
  • خیبر خرم‌آباد در اندیشه صعود به لیگ برتر/ جدال با سایپا برای تداوم صدرنشینی