Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،تکاپوهای انتخاباتی که  از مدت‌ها قبل در فضای حقیقی و مجازی در قم آغاز شده  اکنون با سپری شدن روز شمار تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و آغاز رقابت تبلیغاتی کاندیداها از امروز  وارد مرحله جدیدی شد.

آغاز تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا

طبق ماده ۷۵ قانون و ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز بیستم خردادماه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه امکانات برای برگزاری یک انتخابات پر شور در استان فراهم شده است انتخابات شورای اسلامی شهر قم به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و ۳۳۹ داوطلب برای نشستن بر روی یکی از ۱۳ کرسی این شورا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند .

به گفته مرتضی حیدری فرماندار قم در استان قم ۴۹۰ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۱۸ نفر تائید صلاحیت شدند. ۳۶۹ نفر از افراد تائید صلاحیت شده آقا و ۴۹ نفر خانم هستند.

تعداد افراد تایید صلاحیت شده در استان قم به تفکیک  ۳۳۹ نفر در شهر قم،  ۱۸ نفردر شهر قنوات،  ۱۱ نفر در شهر دستجرد، ۲۰ نفر در شهرجعفریه ، ۱۲ نفر در شهر سلفچگان و۱۸ نفر در شهر کهک  است.

 تعهد گرفتن برخی جریان های سیاسی از نامزدها

در این دوره از انتخابات شورای شهر قم شاهد  ارائه لیست های متعددی از سوی احزاب و گروه های سیاسی هستیم با وجود این که شنیده شده برخی از جریان های سیاسی از نامزدها تعهد می گیرند که حق حضور در لیست های دیگر را ندارند اما نام های مشترکی درآن ها دیده می شود رقابت این لیست ها در فضای مجازی به جریان افتاده  و هرکدام دیگری را به عناوین مختلف متهم می کند.

بازدید سرمست از ستاد انتخابات استان

بهرام سرمست ،استاندار قم به تازگی از ستاد انتخابات استان بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات دستگاه های مسئول برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸ خرداد قرار گرفت.

او در جریان این بازدید  با ابراز رضایت از روند برگزاری انتخابات در قم گفت: تمام فرآیند‌های انتخابات به طور کامل و طبق تقویم انتخاباتی در حال انجام است.

استاندار قم در ادامه به آمادگی دستگاه‌های مربوطه اشاره کرد و افزود: تمام عوامل اجرایی و نظارتی بر اساس آخرین قوانین و آموزش‌های داده شده در آمادگی کامل هستند تا انتخابات خوب و پرشوری برگزار شود.

طرح لبیک در جهت مشارکت حداکثری در انتخابات


به همت پایگاه ریحانه النبی (س) طرح لبیک ویژه بانوان  با محوریت تشویق اهالی به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو برگزار می شود.


در این طرح با پاسخ به تمامی سوالات و شبهه‌های مطرح شده در این جلسه و جلسات هر هفته به بالا بردن بصیرت بانوان کمک می‌کند.

جلسه بصیرتی این هفته در مجتمع‌های امیرالمومنین (ع) و امام مهدی (عج) واقع در محله دو پردیسان برگزار شد.

خانم خوشیار فرمانده پایگاه ریحانه النبی (س)در این برنامه گفت: بسیار خرسندیم که مبلغین دغدغه‌مند و افراد طالب بصیرت، چون بانوان محله‌ی دو داریم و به یاری خدا و همدلی مردم این بار در انتخاب دچار سردرگمی نخواهیم شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات شوراها اسلامی شهر نفر در شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی شاهچراغی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با موضوع انتخابات برگزار شد، طی سخنانی گفت: عملیات «وعده صادق» اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است.

وی گفت: اخیراً برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم در سطح کشور گفت: در مرحله دوم انتخابات در سطح کشور در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند و در ورامین برابر قانون انتخابات به دور دوم کشیده شد.

شاهچراغی در پایان گفت: عوامل برگزاری انتخابات در سطح کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیأت اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

کد خبر 6088186

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • گرفتن تعهد از ملی پوشان کشتی تا انتظار برای پاسخ یک خطی آقای مدیر کل