Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان شکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۹ مرز بین المللی آذربایجان غربی، ۶ مرز رسمی زمینی بوده که نشان از سهم ۲۳ درصدی استان از مجموع مرزهای زمینی فعال کشور است.

وی اضافه کرد: سالانه بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی از مرزهای آذربایجان غربی به ویژه پایانه مرزی بازرگان جابجا می شوند که رتبه سوم کشوری در این ارتباط از آن پایانه مرزی بازرگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به سهم پنج درصدی استان در حمل و نقل جاده ای کالای کشور بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان مسافری با ۱۰ هزار راننده و ۲۷ هزار دستگاه ناوگان باری با ۳۳ هزار راننده در بخش حمل و نقل جاده ای استان فعالیت دارند.

شکری با بیان اینکه ۹۸ درصد حمل و نقل در استان به صورت زمینی است، اظهار کرد: آذربایجان غربی به صورت طولی ۸۰۰ کیلومتر بوده که با داشتن ۱۲ هزار کیلومتر شبکه راههای ارتباطی به کارگاه سازندگی در زمان کنونی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد و با دارا  بودن صدها کیلومتر مرز، ظرفیت مهمی در حمل و نقل بین المللی دارد.

سرو ارومیه، رازی خوی، بازرگان ماکو در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت  در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق، مرزهای رسمی آذربایجان غربی هستند.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ماکو ارومیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ماکو ارومیه آذربایجان غربی ماکو ارومیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ترکیه آذربایجان غربی حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، بهرام اسدی بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده برای بهره‌مندی مردم روستا‌های استان از راه آسفالته، تا کنون ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در زمان حاضر تنها ۷ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان راه آسفالته ندارند که ساخت راه ۵ روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل ساخت و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه بوده است.

وی گفت: در زمان حاضر ۳۹ طرح راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در استان بوشهر فعال است.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته