Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:58:27 GMT

تب انتخاباتی در بوشهر بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۱۰۸۳

تب انتخاباتی در بوشهر بالا گرفت

به گزارش ایرنا، با وجود تمرکز بالای تبلیغات انتخاباتی بوشهر بر فضای مجازی اما رفته رفته ستادهای فیزیکی نیز در حال بازگشایی است.

از یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفر جمعیت این استان ۷۹۷ هزار و ۹۵۱نفر واجد شرایط رای دادن در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا هستند که از این تعداد ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ نفر معادل ۵۳ درصد مرد و ۳۶۹ هزار و ۱۴۹ نفر معادل ۴۷ درصد زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت رای اولی‌های استان بوشهر برای شرکت در انتخابات  ۲۸ خرداد ماه ۱۸هزار و ۴۳۸ نفر ااست که از این جمعیت ۹هزار و ۳۷۹ نفر مرد و ۹هزار و ۵۹ نفر زن هستند.

شهرستان بوشهر با مجموع ۱۹۸هزار و ۸۲۲ نفر بیشترین و شهرستان دیلم با ۲۴ هزار و ۱۰۷ نفر کمترین آمار رای دهندگان استان بوشهر را به خود اختصاص داده‌اند.‌ 

۸۵۰ شعبه رای گیری برای سیزدهیمن انتخابات ریاست جمهوری در استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۶۴۸ شعبه ثابت و ۲۰۲ شعبه سیار است و ۹۰۵ شعبه رای گیری برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز پیش بینی شده که نسبت به دوره قبل ۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 ستاد انتخاباتی پنج نامزد ریاست جمهوری در استان بوشهر فعال شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه فعالیت ستادهای استانی نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شده در استان بوشهر نیز به جز ۲ نامزد فعالیت سایر نامزدها آغاز شده است.

محمدتقی ایرانی افزود: ۲ نامزد نیز حکم رئیس ستاد آنها صادر شده ولی تاکنون اقدام به راه ‎اندازی ستاد مرکزی نکردند.

وی ادامه داد: هواداران نامزدهای ریاست جمهوری در استان بوشهر بیشتر فعالیت خود را بر بستر فضای مجازی متمرکز کرده اند.

ایرانی ادامه داد: ستادهای فرعی نامزدهای ریاست جمهوری محدودیتی نداشته و در قالب‎های مختلفی همچون ستاد مردمی و اصناف می ‎توانند برای حمایت از یک نامزد ستاد بازگشایی کنند.

وی یادآور شد: ستادهای اصلی و مرکزی که اطلاعات آنها به فرمانداری‎ها و استانداری داده شده، برای حمایت از نامزدهای خود قادر به استفاده از بنر آن هم با حد و اندازه ‎های متعارف هستند.

معاون استاندار بوشهر با دعوت از هوادارا نامزدها به آرامش گفت: این انتخابات حساس  و مهم است از این رو باید اخلاق‎مداری، قانون‎مداری، دوری از تخریب و توهین دیگر نامزدها مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرهنگ غنی بوشهری‌ها با رعایت اخلاق انتخاباتی متبلور می‌شود

وی عنوان کرد: بوشهریها مردمی با فرهنگ و متمدن هستند که زیبنده است این صفت‌‏های نیک آنها در عرصه انتخابات و تبلیغات مرتبط با آن متبلور شود.

ایرانی یادآور شد: در نهایت از هفت نامزد رئیس جمهوری یکی از آنها به عنوان منتخب انتخاب خواهد شد و بعد از تفویض رهبری و تحلیف برای چهار سال رئیس جمهور می‏شود.

وی گفت: افکار عمومی می ‏بینند و قضاوت می‏‌کنند کسانی که برای یک نامزد تبلیغ می‎ کنند نزدیک به فرهنگ ملی و دینی کشور هستند یا خیر، از این رو باید همگان رعایت قانون داشته باشند.

ایرانی یادآورشد: جایگاه رئیس جمهور جایگاهی مهم و تاثیرگذار است و مردم نیز به طور قطع از حق رای خود استفاده می‎ کنند تا صالح و اصلح را برای اداره امور کشور انتخاب کنند.

وی در ارتباط با تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اظهارداشت: زمان آغاز آن از ساعت هشت روز ۲۰ تا ساعت هشت ۲۷ خردادماه است و هر نامزد در هر شهر قادر به راه ‎اندازی یک ستاد  و در شهرهای ۲ منطقه ‎ای مانند بوشهر قادر به راه‎ اندازی یک ستاد در هر منطقه هستند.

عاملان بداخلاقی در تبلیغات انتخاباتی اعمال قانون می‌شوند

ایرانی اظهارداشت: برخی از افراد در تبلیغات رعایت اخلاق انتخاباتی ندارند که این‏ها رصد و با عاملان آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در انتخابات ارزش ندارد که دین و اعتقادات با  اخلاقی برای انتخاب یک فرد زیرپاگذاشته شود از این رو باید همگان رعایت اخلاق انتخاباتی را داشته باشند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر مشارکت انتخاباتی فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ بوشهر مشارکت انتخاباتی فضای مجازی ریاست جمهوری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود

 رئیس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید عباس جوهری روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران، ضمن قدردانی از همکاری تمامی دست اندرکاران برگزاری مرحله اول انتخابات اظهار کرد: نتیجه اخلاص و هم افزایی همه عوامل این بود که انتخابات با بهترین شرایط و در امنیت و آرامش کامل با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسوولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، افزود: خوشبختانه تمام برنامه ریزی ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنشی برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است، ادامه داد: ۲۱ اردیبهشت امسال این مرحله از انتخابات را در این ۲ حوزه برگزار خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه سوال مهمی که‌ معمولا پرسیده می‌شود اینکه چه کسانی می‌توانند در دور دوم رای بدهند؟ گفت: ۲ گروه می‌توانند در دور دوم رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

به گفته وی، گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده‌اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده‌اند.

جوهری یادآور شد: این ۲ گروه بر اساس قوانین انتخابات می‌توانند در این دوره حاضر شوند و رای خود را به صندوق بیندازند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، افزود: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رای داده باشند، نمی‌توانند در این دو حوزه رای بدهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد