Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@05:06:46 GMT

کشف لاشه ۱۵ قلاده سگ سوخته در شاهدشهر

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۱۷۰۶

کشف لاشه ۱۵ قلاده سگ سوخته در شاهدشهر

شهردار شاهدشهر با اشاره به کشف لاشه سوخته ۱۵ قلاده سگ رهاشده درون کیسه‌های زباله در حاشیه این شهر، گفت: با توجه به دستگیری یکی از افراد مرتبط با موضوع، گویا بانیان این اتفاق گروهی با عنوان حامیان حیوانات بودند که به دلیل بیماری و عدم امکان نگهداری از سگ‌ها، آن‌ها را سوزانده ‌و رها کردند.

حامد سلمانی در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کشف لاشه‌های سوزانده شده در شاهد شهر اظهار کرد: طی بازدید از محل مربوطه، ۱۵ قلاده سگ در کیسه‌های زباله آتش زده شده بود و نیروهای شهرداری شاهد شهر در آن نقطه مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این لاشه‌های سوخته سگ در خانه‌ای مخروبه در حاشیه شاهد شهر رها شده بود و پس از اعلام موضوع به دادستانی، فرمانداری و نیروی انتظامی پیگیری‌های مربوطه آغاز شد.

شهردار شاهد شهر تصریح کرد: صبح امروز همزمان با استقرار نیروهای شهرداری در محل، گویا خودرو پرایدی به منظور انتقال این لاشه‌ها به محل مراجعه کرده که با ممانعت نیروهای شهرداری پراید اقدام به فرار می‌کند که یکی از افراد مربوطه به کمک نیروی انتظامی دستگیر می‌شود.

وی با اشاره به ارجاع موضوع به دادگستری شهرستان شهریار و نیروی انتظامی و پیگیری شهرداری، افزود: گویا بانیان این اتفاق گروهی با عنوان حامیان حیوانات بودند که در کار پرورش و نگهداری سگ بودند که به علت مریضی سگ‌ها و عدم امکان نگهداری، تعدادی از این سگ‌ها را متأسفانه آتش زده و در بیابان رها می‌کنند.

سلمانی ضمن اشاره به لزوم رویه برخورد مناسب با حیوانات از جمله سگ‌های بلاصاحب خاطرنشان کرد: ما درخواست برخورد قاطع با عاملان این اقدام را از طریق مراجع مربوطه داریم.

فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شاهد شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: بر اساس گزارشی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا، کارشناسان و محیط بانان این اداره کل به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به منطقه عزیمت کردند.

او افزود: پس از بررسی شواهد و مستندات و اخذ اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب، مرغداری متخلف شناسایی و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد. 

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را به صورت مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده بود که این لاشه‌ها در نهایت از تالاب انزلی سر درآورده بودند. 

عشوری تصریح کرد: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیطبانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و به صورت اصولی امحا کردند. 

او همچنین گفت: تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و با متخلفان به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (31 فروردین)
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • حذف لاشه گاو ۴۰۰ کیلوگرمی از چرخه مصرف انسانی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (30 فروردین)
  • مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول (فیلم)
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 فروردین)
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • بدون مشارکت و جلب رضایت شهروندان، هیچ خدمتی مؤثر واقع نخواهد شد
  • انتصابات در شهرداری قزوین بنا به شایسته سالاری و تخصص نیست
  • هر روز شاهد تغییر و جابه‌جایی مدیران در شهرداری هستیم