Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:16:10 GMT

ارائه آموزش‌های صیادی با هزینه‌های زیاد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۱۷۹۸

ارائه آموزش‌های صیادی با هزینه‌های زیاد

فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: موضوع آموزش و مهارت افزایی مهم بوده و در برخی دستگاه‌های اجرایی نیاز به ارتقای مهارت‌ها و همگام شدن با جریان تکنولوژی امری ضروری است و باید به صورت مستمر انجام شود.

او بیان داشت: تفاهم نامه سه جانبه‌ای پارسال در  زمینه بسیار خوبی برای اجرای فعالیت‌های آموزشی فراهم کرده است و امیدواریم به توسعه و بهینه سازی صنعت صید و صیادی شیلات استان منجر شود، خوزستان ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و هم اکنون، مرکز آموزشی صید و صیادی  مورد استقبال صیادان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوعلی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار صیاد در استان فعالیت می‌کنند و به تبع آن نیرو‌های جوانی وارد حرفه صیادی می‌شوند که اهمیت دوره‌های تخصصی را دوچندان می‌کند و ما ملزم هستیم این افراد را با علم دریانوردی و امنیت دریایی آگاه کنیم و آموزش‌های ملوانی و موتوریست شناور‌های صیادی و در رابطه با تامین و نگهدای تکنولوژی‌های جدید در صنعت صیادی و ناوبری نیز ضروری است.

مدیرکل شیلات خوزستان به موانع برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: شرکت‌های خصوصی هزینه‌های سرسام آوری به جامعه صیادی تحمیل می‌کنند و قطعا با ورود اداره کل فنی و حرفه‌ای به این موضوع، موانع موجود کمرنگ و برداشته می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد:  برای برگزاری بعضی از دوره‌های آموزشی مجوز سازمان بنادر نیاز است و چنانچه اداره کل فنی و حرفه‌ای با سازمان مذکور تفاهم نامه همکاری دارد باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را شروع کنیم و در غیر این صورت باید تلاش مشترکی در زمینه اخذ این مجوز‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صید ماهی آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد

جلیل شهریاری گفت: رائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو را برای مهارت آموزان برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه کارآموزان بصورت آزاد برای آموزش در استان‌های دیگر و پایتخت هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند که با اجرای این دوره رایگان در بخش دولتی مشکلات شهریه‌ها و هزینه ایاب و ذهاب برطرف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره اتمام دوره در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه بیان کرد: در پایان دوره مهارت آموزانی که نمره قبولی را در آزمون تئوری و عملی کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفره این دوره ادامه داد: مهارت آموزانی که دوره‌های اولیه تنظیم موتور و برق خودرو را گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم