Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:53:10 GMT

اشتغال ۱۰ هزار کرمانی با بهره‌گیری از مشاغل خانگی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۱۸۲۳

اشتغال ۱۰ هزار کرمانی با بهره‌گیری از مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز شصت و دومین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصصی استان کرمان در حالی با حضور جمعی از نمایندگان اتسام در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مدیران دولتی و بخش خصوصی بر گزار شد که «مشاغل خانگی» موضوع این نشست بود.

 کرمان ظرفیت ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفری با مشاغل خانگی را دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست اظهار داشت: اتاق در راستای ایفای نقش خود به‌عنوان مشاور سه قوه که در قانون مشخص شده است، مسؤولیت‌هایی را برای خودش قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه توسعه پایدار همیشه مورد توجه اتاق بازرگانی کرمان بوده است، ابراز کرد: تمرکز ما بر رشد اقتصادی است اما شاخص‌های دیگری مانند پرداختن به مشاغل خانگی را هم مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: نهادها و سازمان‌ها اقدامات وسیعی برای مشاغل خانگی انجام می‌دهند، اما توسعه بازار، برندینگ و بسته‌بندی به‌عنوان پاشنه‌آشیل مشاغل خانگی‌ست.

طبیب‌زاده افزود: استان کرمان در زمینه درآمد سرانه شهری رتبه ۳۱ کشور و در بخش روستایی رتبه ۳۰ را دارد بنابراین پرداختن به مشاغل خانگی کار بزرگی‌ست.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی استان کرمان با درک مسؤولیت اجتماعی خود و در حیطه اختیاراتش توجه جدی به توسعه پایدار دارد و این مهم همواره دستورکار شورای گفت‌و‌گو قرار دارد و نهادهای مستقر در اتاق در این راستا تشکیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: انجمن مشاغل خانگی استان کرمان در حال تاسیس است و به‌راحتی می‌توان با اشتغال خانگی برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی کرد و این بخش نیازمند زنجیره کامل است.

اعلام آمادگی برای ایجاد ۱۲ هزار شغل خانگی با همکاری بانک رسالت

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بر مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری تاکید کرد و بیان داشت: به هر صورت که هست باید مشارکت بالای مردم را پای صندوق رای داشته باشیم.

شهباز حسن‌پور ادامه داد: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و بدون استفاده یک ریال از منابع بانکی موجود آمادگی داریم، 12 هزار فقره مشاغل خانگی را با بانک رسالت قرارداد ببندید و کار را تا پایان سال با محوریت کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی و اداره کار انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ۷۳۳ هزار فقره وام توسط بانک رسالت طی سال گذشته پرداخت شده است که حدود ۳۶۰ هزار مورد مربوط به مشاغل خانگی‌ست و ۲۵ درصد از فعالیت بانک رسالت در استان کرمان را شامل می‌شود.

درآمد ۷۰ میلیارد تومانی فرش‌های مددجویان کمیته امداد کرمان

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در سخنانی اظهار کرد: ۱۳ هزار شغل در سال ۹۹ توسط کمیته امداد استان کرمان ایجاد شده است و ۱۰۳ درصد جذب منابع بانکی داشته‌ایم.

صادقی عنوان کرد: ۱۹ هزار مترمربع فرش نفیش دستباف کرمان توسط مددجویان استان کرمان در سال گذشته بافته شده است که ۷۰ میلیارد تومان فروش داشته‌ایم.

 وی بیان داشت: استان کرمان رتبه نخست نصب پنل‌های خورشیدی را دارد و کرمان در ذوزنقه نورگیری بهترین موقعیت را در سطح دنیا و کشور را داراست و معین‌های اقتصادی می‌توانند وارد این بخش شوند زیرا توجیه اقتصادی دارد.

صادقی ابراز کرد: سهم اشتغال کمیته امداد دو برابر شده و سهم کرمان ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و درخواست داریم سقف وام از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و اگر مجری مشاغل خانگی بیمه شود بنابراین مشاغل خانگی ماندگارمی‌شوند.

کرمان؛ استان پیشرو در مشاغل خانگی می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: تعیین منابع مالی، نشست مشترک مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی و مدیران دولتی و بخش خصوصی استان، ارائه آموزش، بازاریابی، کسب و کارهای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم کرمان را به عنوان استان پیشرو در عرصه تامین، تجهیز و راه‌اندازی مشاغل خرد مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک معرفی کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بخش دولتی بخش خصوصی استان کرمان استان کرمان اتاق بازرگانی مشاغل خانگی کمیته امداد بانک رسالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است:

از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در استان خواهیم بود. 

عمده فعالیت این سامانه روز‌های سه‌شنبه تا پنج شنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود. 

با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ در استان؛ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها