Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد احتمال مرگ مردم میانمار در اثر گرسنگی و بیماری هشدار داد.

سازمان ملل تخمین زده که در اثر درگیری میان نیروهای شورشی میانمار با ارتش این کشور در شرق میانمار دست‌کم صد هزار نفر خانه خود را از دست داده و آواره شده‌اند.

در پی کودتای ژنرال‌ها در اوایل سال جاری میلادی در میانمار و سرنگونی دولت، ماه‌هاست که معترضان به خیابان‌ها ریخته و در برخی از شهرها مردم محلی دست به تشکیل گروه‌هایی با عنوان «نیروی دفاعی» زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه دفنر میانمار در سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که درگیری میان این گروه‌ها و ارتش و همچنین «حملات نیروهای امنیتی میانمار» به غیرنظامی‌ها باعث آوارگی دست‌کم صد هزار نفر شده است.

دیروز چهارشنبه نیز گزارشگر ویژه این سازمان در امور حقوق بشر میانمار هشدار داد که درگیری میان این گروه‌ها و ارتش می‌تواند به «مرگ دسته‌جمعی» مردم این کشور در اثر بیماری و گرسنگی دامن بزند.

درگیری‌های این‌چنینی در هفته‌های اخیر در ایالت کایا در نزدیکی مرز تایلند بالا گرفته و در همین ایالت به آوارگی مردم انجامیده است.

تام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل، در بیانیه خود می‌گوید: «حملات بی‌قاعده و وحشیانه ارتش تهدیدی است برای جان هزاران زن و مرد و کودک در ایالت کایا.»

نظامیان میانمار با ادعای تقلب گسترده در انتخابات سال گذشته کودتا را توجیه می‌کنند، ولی چندین منبع و نهاد مستقل پس از بررسی روند رای‌گیری در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند که شواهدی حاکی از تقلب در انتخابات نیافته‌اند.

آنگ سان سوچی، رهبر حکومت غیرنظامی میانمار که در پی کودتای روز اول فوریه برکنار شد، روز دوشنبه در اولین جلسه محاکمه خود حاضر شد.

کد خبر 5231493 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: میانمار سازمان ملل متحد قحطی و خشکسالی ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه ایران افغانستان جو بایدن برجام سوریه ترکیه لبنان جنبش حماس اتحادیه اروپا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش هوایی ارتش چین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ ارتش خلق چین رزمایش پدافند هوایی را از امروز در مرز چین و میانمار برگزار می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


فرماندهی ارتش خلق چین روز چهارشنبه اعلام کرد که بر اساس برنامه آموزشی سالانه، واحد‌های ارتش و نیروی هوایی را برای اجرای رزمایش آتش زنده پدافند هوایی در سمت چینی مرز چین و میانمارسازماندهی خواهد کرد.
روزنامه ارتش خلق، همچنین در مقاله‌ای تأکید کرد که ارتش چین کنترل گشت زنی و حفاظت امنیتی در مرز چین و میانمار را تقویت و قاطعانه از حاکمیت و مرز‌های ملی محافظت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • هشدار پلیس راهور؛ از سفر غیرضروری به استان های جنوب شرقی پرهیز کنید
  • مارتین تایلر: آب و هوای قطر باعث شد صدایم را از دست بدهم