Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@13:33:33 GMT

گام‌های مؤثر مردم پردیس برای تکمیل بانک خون استان تهران + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۲۲۵۳

گام‌های مؤثر مردم پردیس برای تکمیل بانک خون استان تهران + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- نیاز به خون همیشگی است و در روزهای کرونایی که ذخایر منابع خونی روبه کاهش است، حضور خودجوش مردم پردیس برای اهدای زندگی در پایگاه‌های سیار انتقال خون گامی مؤثر در جهت تکمیل بانک خون استان تهران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی سازمان‌های مربوطه در حدود 70 درصد خونی که از طرف مردم اهدا می‌شود برای مصارف جراحی و حوادث و همچنین بیماران خاص، مبتلایان به سرطان، تالاسمی و نوزادان و مادران پرخطر بین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون حضور خودجوش مردم پردیس برای اهدای زندگی در پایگاه‌های سیار انتقال خون گامی مؤثر در جهت تکمیل بانک خون استان تهران و کمک نوع‌دوستانه به بیماران نیازمند خون است.

علی‌اصغر یوسفی فشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پردیس اظهار داشت: اهداکنندگان با اهدا هر واحد خون جان 3 بیمار نیازمند خون را از مرگ حتمی نجات می‌دهند.

وی افزود: افراد سالمی که مشکل کم‌خونی ندارند می‌توانند با حضور مستمر در پایگاه‌های انتقال و اهدای خون به همنوعان و هم‌وطنان نیازمند کمک کنند.

چرا خون‌دادن نمی‌تواند جایگزینی برای "حجامت" باشد؟!بحران کمبود گرو‌ه‌های خونی در استان بوشهر/ بیماران سرطانی و تالاسمی به شدت نیازمند خون هستندکاشان به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد

کارشناس سازمان انتقال خون استان تهران در ادامه بیان داشت: از خون هر اهداکننده سه فاکتور پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز تهیه و برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، سوختگی و جراحی استفاده می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مراکز و پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای اهداکنندگان در نظر گرفته و تاکنون گزارشی مبنی بر بیماری تنفسی در پایگاه‌های انتقال خون ثبت‌نشده است.

 

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خون استان تهران انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تاکید پاکستان بر تکمیل خط لوله گاز صلح ادعا کرد که دوستی با ایران خطر تحریم‌های واشنگتن را در پی خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از پیشرفت پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی افزود دوستی با ایران خطر تحریم‌های آمریکا را در پی خواهد داشت.

این درحالی است که به گفته «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان دستکم 27 درصد شهروندان این کشور به گاز دسترسی دارند.

مالک همچنین هفته جاری اظهار داشت پاکستان به رسمی به دنبال درخواست معافیت تحریمی آمریکا برای انتقال گاز ایران است.

اوایل اسفندماه سال گذشته وزیر نفت و نیروی پاکستان با تاکید بر تعهد کشورش به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران گفته بود: تحریم‌های آمریکا قابل اعمال بر این پروژه مشترک گازی نیست.

پروژه "خط لوله گاز صلح" ایران و پاکستان شتاب گرفتروسیه: ساخت خط لوله گاز پاکستان سال 2025 پایان می‌یابدپاکستان: تحریم‌های آمریکا ارتباطی با خط لوله انتقال گاز ایران ندارد

هفته گذشته «دونالد لو» دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای میانه در جلسه استماعیه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور تصریح کرد برای جلوگیری از تحقق لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تلاش می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی گفته بود: من کاملاً از تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از تحقق این خط لوله حمایت می‌کنم، ما برای رسیدن به این هدف کار می‌کنیم.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • اجرای پویش «نذر خون» در استان سمنان/ مراکز آماده پذیرایی است
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد نیازمند اعتبار
  • تکمیل ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان -قزوین نیازمند ۱۲۵۰میلیارد اعتبار
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • روزه‌داری بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی با رعایت تغذیه
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی در روزه‌داری
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید