Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@23:52:41 GMT

پیش بینی افزایش دما دربیشترکشور

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۲۵۹۱

پیش بینی افزایش دما دربیشترکشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده ‌پیش‌بینی می‌شود، از بارش ‌پراکنده در برخی مناطق کشور خبر داد. ناطقان: صادق ضیاییان  با اشاره به اینکه براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، طی ‌پنج روز آینده آسمانی صاف و آفتابی و جوی ‌پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهار کرد: روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده ‌دور از انتظار نیست.



وی ادامه داد: امروز (۲۰ خرداد) در برخی مناطق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و بخش‌های شمالی، شمال غرب کشور بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعدازظهر و اواخر وقت امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ خرداد) در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار باران و رعدوبرق وزش باد شدید موقتی ‌پیش‌بینی می‌شود.

به مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، تا ‌پنج روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور و شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

ضیاییان با بیان اینکه طی دو روز آینده در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ خواهد داد، اظهار کرد: براساس این شرایط احتمال خیزش گردوخاک یا غبار آلود شدن هوا در برخی نقاط وجود خواهد داشت.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، همچنین خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ خرداد) صاف، در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۲ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: دما ، ناطقان ، کشور ، هواشناسی ، مناطق ، هشدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دما ناطقان کشور هواشناسی مناطق هشدار طی دو روز آینده پیش بینی می شود برخی مناطق مناطق کشور وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز با خروج موج ضعیف بارشی از مرز‌های شرقی خوزستان، احتمال بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در مناطق مرتفع شرقی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین وزش باد در بعد از ظهر امروز در بخش‌های غربی و جنوبی تا مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی دور از انتظار نیست.

سبزه زاری ادامه داد: سپس تا اوایل هفته آینده جوِ آرام و پایداری در اغلب مناطق استان خواهیم داشت؛ البته به جز در ارتفاعات شرقی و شمالی از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: دما نیز تا اوایل هفته آینده روند افزایشی دارد و موج ضعیف بعدی از اواسط هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: شمال خلیج فارس طی امروز تا پایان هفته تقریباً آرام و در برخی ساعات نیمه مواج خواهد بود.

به گفته سبزه زاری؛ در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۳.۸ و دهدز با ۱۰.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۱.۸ و کمینه دمای ۱۹.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • هوای امروز استان صاف تا کمی ابری
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • پیش بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده