Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@14:46:03 GMT

مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۵۰۰

مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج

بدیهی است مهم‌ترین مدرک برای دریافت این وام سند ازدواج است. اصل و کپی سند ازدواج را به همراه داشته باشید. ناطقان: شرایط متقاضیان وام قرض الحسنه ازدواج در سال 1400 به شرح زیر است:


   اولین شرط برای دریافت این وام داشتن تابعیت ایران است. پس این وام به اتباع معزز دیگر کشورها پرداخت نمی‌شود. ولی مشمول ایرنیان خارج از کشور هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


    از مهم‌ترین شرایط متقاضیان دریافت وام این است که فرد متقاضی پیش‌تر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استفاده نکرده باشد. هر ایرانی تنها یک‌بار می‌تواند این وام را بگیرد. این‌که فرد متقاضی قبلاً ازدواج کرده باشد برای دریافت وام معیار نیست، اگر فردی در ازدواج قبلی خود وام نگرفته باشد هنوز مشمول دریافت وام است.


    نباید بیشتر از ۲۴ ماه از زمان ثبت عقد زن و شوهر گذشته باشد. [البته همانطور که در بالا خواندید، باوجود تاکید ۲ ساله در متن قانون، این امتیاز برای ازدواج‌های بعد ۹۷ وجود دارد که از وام جدید بهره‌مند شوند].



    بدیهی است مهم‌ترین مدرک برای دریافت این وام سند ازدواج است. اصل و کپی سند ازدواج را به همراه داشته باشید.
    اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه زوجین از مدارکی است که بانک از شما می‌خواهد.
    از ضروریات ثبت نام وام ازدواج 1400 داشتن کارت ملی (دائم یا موقت) است. اگر هنوز برای دریافت کارت ملی اقدام نکرده‌اید زودتر دست بجنبانید.
    اصل و کپی مدارک شناسایی ضامن یا ضامن‌ها از جمله مدارک مورد درخواست بانک از شما خواهد بود.
    فرد متقاضی می‌بایست آدرس محل سکونت و کدپستی ده‌رقمی خود را همراه داشته باشد.

نکته یک: پس از ثبت‌نام در سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج یک کد رهگیری 10 رقمی از سامانه دریافت می‌کنید. این کد رهگیری 10 رقمی را جایی یادداشت کنید چون در مراحل بعدی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

نکته ۲: حداکثر ۱۲ روز وقت دارید تا بعد از دریافت کد رهگیری به بانک اعلام شده با همین مدارک بالا، مراجعه کنید.

 
شرایط ضامن وام قرض‌الحسنه ازدواج 1400

وام ازدواج با اخذ یک ضامن معتبر و سفته به‌ازای هر نفر، قابل دریافت است. یعنی برای زوج، مدارک ۲ ضامن باید ارائه شود.

لازم است ضامن‌ها فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به بانک ارائه دهند. اغلب بانک‌ها بازنشستگان را به‌عنوان ضامن وامشان می‌پذیرند. ضامن می‌تواند کارمند رسمی یا پیمانی دولت یا نیروی‌های نظامی و انتظامی باشد. ضامن می‌تواند کاسب دارای پروانه کسب باشد منوط به این‌که در زمان ضمانت فعالیت اقتصادی داشته باشد. در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا) کافی است. سایر وثیقه‌ها هم از نظر بانک مرکزی قابل قبول است؛ از جمله دریافت سفته، چک معتبر و سپرده‌های متقاضی و بستگان آنان.

اما… اما این همه ماجرا نیست. بر اساس گزارش‌های رسیده به «رده» بسیاری از بانک‌ها به دلیل افزایش مبلغ وام، به روش‌های مختلف بیش از یک ضامن برای ارائه وام طلب می‌کنند.

اما در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تاکید شده که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند يارانه پرداختی به اشخاص را به‌عنوان تضمين در مورد وام ازدواج قبول کنند.

اما بانک مرکزی گفته چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو نفر، یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر ۲ قرارداد زوجین امکان‌پذیر است.

اما بنابر اعلام بانک مرکزی: «اگر خود فرد متقاضی کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نهادها و مؤسسات عـمومی (مانند کمیته امداد، شهرداری‌، هلال‌احمر و بنیاد)، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعـتباری باشند با ارائه گواهی کسر از حقوق خود دیگر نیاز به ضامن ندارند»

اما بنابر اعلام بانک مرکزی چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت‌کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.

با همه این تاکیدها، اگر در هنگام درخواست، با تعداد ضامن بیشتر مواجه شدید، تعجب نکنید!

 
برچسب ها: وام ، ناطقان ، ازدواج ، شرایط ، سند ، مدرک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وام ناطقان ازدواج شرایط سند مدرک قرض الحسنه ازدواج برای دریافت بانک مرکزی فرد متقاضی وام ازدواج سند ازدواج اصل و کپی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند

رئیس کمیته مجوز حرفه‌ای تاکید کرد همه باشگاه های ایرانی بدهی دارند

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، توضیحاتی را در خصوص زمان تعیین تکلیف بدهی‌ها و بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها ارائه کرد.

مصطفی زارعی در خصوص آخرین مهلت باشگاه‌ها برای بارگذاری مدارک لازم برای مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت:

یازدهم فرودین آخرین فرصتی است که باشگاه‌ها باید بدهی‌هایی که تا اول ژانویه سال جدید قطعی شده را تسویه یا تعیین تکلیف کنند. بعد از آن هم تا ۵ اردیبهشت فرصت دارند مدارک مالی را بارگذاری کنند.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، گفت:

بعد از آن هیات بدوی و استیناف مجوز وارد عمل می‌شوند. ما نیز فرصتی حدودا یک ماه و ۵ روزه داریم مدارک را بررسی و ارزیابی‌های میدانی انجام بدهیم‌. ۱۰ خرداد آخرین فرصتی است که فدراسیون فوتبال باید نتایج را به AFC اعلام کند.

وی تصریح کرد:

در چند نوبت آرای قطعی که در دادگاه CAS، فیفا و کمیته وضعیت فدراسیون و آرای انضباطی تا پیش از سال جدید میلادی بوده را به باشگاه‌ها اعلام کردیم. آخرین بار ۲۸ اسفند یاد آوری کردیم. نه فقط استقلال و پرسپولیس، همه باشگاه‌ها درگیر این موضوع و مساله هستند. تلاش می‌کنند با طلبکاران تسویه یا تفاهم کنند. ما هم بعد از ۱۱ فروردین می‌توانیم بگوییم وضعیت چگونه است. اکثر باشگاه‌ها بدهی دارند.

زارعی ادامه داد:

پرونده مالی، داخلی و بین المللی بودنش فرقی ندارد. هر حکم قطعی باید تسویه شود‌. اکثر باشگاه‌ها حداقل پرونده‌ای در کمیته تعیین وضعیت دارند که به آن‌ها اعلام شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • فراخوان جذب سرباز امریه‌ای در امور اراضی کشور
  • یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد ۵۷۲ هزار یورو شد
  • کیف حامل مدارک هویتی، بانکی و چند فقره چک به صاحبش برگردانده شد
  • جریمه یک شرکت به دلیل عدم عمل به تعهد ارزی
  • نحوه تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز و قدیمی چگونه است؟
  • همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند
  • مهلت بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!