Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:00:18 GMT

اختلالات بینایی در کشور ۲۶ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۶۷۳

اختلالات بینایی در کشور ۲۶ درصد افزایش یافته است

به گزارش روزپنجشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سیامک زارعی قنواتی افزود: شاخص میزان سال های سپری شده توام با ناتوانی ناشی از نابینایی و کم بینایی طی سنوات گذشته افزایش یافته است که امکان پیوند قرنیه می تواند به کاهش این معضل در سطح جامعه بینجامد.
وی ادامه داد: با گذشت حدود ۲ سال از آغاز فعالیت اجرایی بانک چشم، به ازای هر روز فعالیت به طور متوسط سه هزار روز ازدست رفته با ناتوانی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد دانشگاه گفت: جوان ترین اهداکنندگان قرنیه که به علت فوت قبل از تاریخ اهدای عضو فقط قرنیه هایشان اهدا شده بود ۲ کودک چهار ساله هستند.
زارعی قنواتی با اشاره به اینکه مسن ترین فرد اهداکننده قرنیه، فرد مرگ مغزی ۷۱ ساله است افزود: جوان ترین فرد دریافت کننده قرنیه نیز کودکی ۹ ماهه و مسن ترین فرد دریافت کننده قرنیه فرد ۹۱ ساله بوده است.
وی ادامه داد: در مدت فعالیت بانک چشم ۱۲۶ بیمار مرگ مغزی نیز داوطلب اهدای قرنیه بودند. 

بانک چشم جمهوری اسلامی ایران از ۲۰ سال گذشته در تهران راه اندازی شده  و بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دومین بانک چشم کشور است که در سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت حدود ۸۰۰ متر مربع احداث شده است و قابلیت نگهداری و آماده سازی ۵۰ قرنیه در روز را  برای پیوند داراست.

برچسب‌ها مشهد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهران طرح غربالگری تنبلی چشم اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهران طرح غربالگری تنبلی چشم اهدای عضو بانک چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محسنی از ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این دانشجویان از اتباع کشور‌های پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود: هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی از ایران به همراه خود ببرند.


محسنی گفت: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می‌کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می کنند.


وی افزود: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.


سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • بیش از ۷۰۰۰ هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد