Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر ایران در حاشیه سفر به سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: در سفر امروز به سمنان مشکلات عشایری این استان بررسی شد.

وی به کاهش بارندگی بی سابقه در ۵۰ سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: امسال با توجه به کاهش نزولات جوی سال بسیا سخت معیشتی برای عشایر خواهد بود و همین امر موجب کاهش جمعیت مراتع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علایی مقدم همچنین از خریداری تضمینی دام عشایر از هفدهم خرداد ماه در کشور خبر داد و گفت: در بحث تامین و تدارک علوفه دامی با تسهیلاتی که در نظر گرفته شده تشکل‌های مربوط می‌توانند علوفه‌های مدت دار را در اختیار عشایر قرار دهند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی به عشایر استان سمنان در حوزه‌های زنان فراورده محصولات صنایع دستی اعتبارات عمرانی و زیرساخت‌های عشایری خبر داد.

علایی مقدم ابراز داشت: از سراسر کشور یک میلیون راس دام از عشایر خریداری خواهد شد.

وی به تنوع بخشی شغل عشایر اشاره و تاکید کرد: ایل سنگسر در استان سمنان در بخش صنایع دستی و لبنیات از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که باید زمینه ایجاد کارخانه‌های قطعه و بسته بندی و ایجاد فروشگاه‌های عشایری در استان جهت فروش بهتر محصولات این قشر فراهم گردد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از حضور پرشور عشایر در انتخابات خبر داد و گفت: همزمان با انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری انتخابات تیره‌های عشایری در کل کشور برگزار می‌شود و بیش از ۴۰۰ تیره عشایری در عرصه انتخابات شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام / گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر خرید تضمینی عشایر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل امورعشایری استان در جلسه شورای عشایری شهرستان فریدونشهر گفت: هر ساله در فصل کوچ، بیش از چهارهزارخانوارعشایری با بیش از ۲۳۰ هزار راس دام از مناطق قشلاقی به شهرستان فریدونشهر کوچ می‌کنند.


مختار اسفندیاری افزود: به منظور کمک به معیشت عشایر ۴۵۰ هکتار از اراضی دیم منطقه گاوخفت و گوکان با احداث سد گاوخفت تبدیل به اراضی آبی شده و آماده کشت محصولات کشاورزی از سوی عشایر است.


وی با بیان اینکه جمعیت عشایری استان اصفهان ۲ دهم درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهند گفت: عشایربا تولید سالیانه ۲۴۰ تن گوشت قرمز، بیش از ۳۰ درصد گوشت قرمزاستان را تامین می‌کنند.


مدیرکل امور عشایری استان شاخص توسعه زیرساخت‌های حوزه عشایری را حدود ۷۰ درصد بیان کرد و افزود: شاخص توسعه عشایر قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ درصد بود.


فرماندار شهرستان فریدونشهر هم با اشاره به توزیع سالیانه بیش از ۷ هزار سیلندر گاز بین خانوار‌های عشایری این شهرستان گفت: به منظور تردد آسان عشایر هر ساله بیش از ۳۵۰ کیلومتر از ایل راه‌ها و جاده‌های عشایری شهرستان فریدونشهر مناسب سازی و تیغ زنی می‌شود.


محمد جواد صفا افزود: عشایر شهرستان فریدونشهر ۵۰ درصد تولیدات دامی شامل گوشت وپروتئین؛ شیر ولبنیات؛ پشم و صنایع دستی تولید می‌کنند.


عشایر شهرستان فریدونشهر در ۳۵ سامانه عرفی در چهار دهستان پیشکوه و پشتکوه موگویی، چشمه لنگان و قلعه سرخ در ۱۸۰ هزارهکتاراز مراتع و اراضی ملی مستقر می‌شوند..

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • برای رشته ژیمناستیک هنری و ترامپولین برنامه ریزی داریم
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است