Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:52:00 GMT

مناظره انتخاباتی؛ عرصه ارایه برنامه و کارنامه

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۸۰۱

مناظره انتخاباتی؛ عرصه ارایه برنامه و کارنامه

۸ روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده و با مشخص شدن اسامی نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات، عرصه رقابت این افراد مهیا شده است تا با ارایه برنامه های خود، ضمن تشویق مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رای، امکان انتخابی شایسته را نیز فراهم کنند. گفتنی است؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو با توجه به تاثیر ترکیب، تعدد و چینش نامزدهای انتخاباتی در مسایلی چون راهبردها و تاکتیک‌های انتخاباتی جریان‌های سیاسی، کیفیت برگزاری انتخابات، میزان مشارکت و... رصد موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای انتخابات، مورد توجه ناظران است. در ادامه به مهمترین اظهارنظرهای نامزدهای انتخابی در ۲۴ ساعت گذشته پرداخته شده است.

با برجام موافقیم

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگویی رسانه ای گفت: با برجام موافقیم و باید تحریم ها برداشته شود و معتقدم حقوقدانان بین الملل باید مذاکره کنند. ما به عنوان دولت نباید کاری کنیم که هموطنان ما نتوانند به کشور رفت و آمد کنند و نباید از این حق طبیعی آنان را محروم کنیم. کسانی که حکم قضایی دارند باید از سوی قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد اما باید به سمتی برویم که دفاتر وزارتخارجه خانه اول ایرانیان خارج از کشور شود. کشور مادر ما است و مادر هیچوقت در هیچ مشکلی فرزندانش را تنها نمی گذارد حتی اگر آن فرزند بد باشد. امیدواریم بتوانیم این فرهنگ را ایجاد کنیم و براین اساس استوار کنیم. از کسی طلبکار نیستیم ایران زادگاه ایرانیان است و حتی اگر کسی ۵ نسل قبلش ایرانی باشد ما او را ایرانی می دانیم و درهای کشور روی او باز است. نفت موهبتی است و به مدیران خاطرجمعی داده است. کشورهای دنیا با مالیات اداره می شود و مدیری که از مالیات تامین منابع می کند باید به مردم پاسخگو باشد و باید مشخص شود خدمات دولت چقدر می ارزد؟ مالکیت نفت موجب شده همه خرج دولت از نفت براورده شود و به مردم توضیح ندهد. خروج نفت از بودجه بیشتر جنبه فرهنگی اجتماعی دارد تا اقتصادی. شعار اصلی من تامین نان و آب و مسکن و... نیست شعار اصلی من انقلاب در رویکردها و حکمرانی است و باید نفت را از دست دولت درآوریم. از فرصت تحریم استفاده می کنیم و در سه سال اول آثاری از نفت در بودجه نخواهد بود و منابع نفت در ساز و کار دیگری مدیریت و تخصص پیدا کند. بودجه یکساله است و پروژه های چندساله بودجه های چندساله می خواهند و در نهایت پروژه رها می شود. هر پروژه که زیر ذیل صندوق ثروت ملی که راه می اندازیم تخصیص داده شود بودجه اش کامل پرداخت می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: با برجام موافقیم و باید تحریم ها برداشته شود. اکنون در وین دارند مذاکره می کنند. باید انقدر الزامات حقوقی قرار دهند که طرف را مجازات سنگین کند. ویترین ما سیاسیون هستند و این اشکال ما است. باید حقوقی ها قرارداد ببندند و سیاسیون دور حقوقی ها باشند. جوان رویا دارد و جوانان مخاطب اصلی آینده هستند و مدیران آینده نیز باید جوانان باشند. رکود یعنی کند شدن کسب و کار است. باید در این راه مانع زدایی شود. برای تولید باکیفیت باید عنصر رقابت را جایگزین عنصر رانت کنیم و شفافیت را جایگزین پنهانکاری کنیم. ما در زمینه فساد اداری وضعیت خوبی در دنیا نداریم. پایه مدیریت و توسعه گری صنعت است که در سطح اولیه قرار دارد و ما در این بخش مانده ایم.

عدالت بدون مردم سالاری امکان پذیر نیست

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مردم عدالت را فریاد زده و با هر گونه فساد مخالفند گفت: عدالت بدون مردم سالاری امکان پذیر نیست و تنها با حضور مردم می توان عدالت را اجرا کرد. امروز کشور دارای شرایط خاصی است و جا دارد مردم در سطح خوزستان، اقوام و گویش های مختلف استان، عرب و بختیاری و کرد و قشقایی شرایط را درک کنند. وضع اداره امور اجتماعی در کشور مردم را نگران کرده و  موجب ناامیدی جوانان شده است  به همین دلیل مردم تحول  را مطالبه می کنند و باید رویکردها و جهت‌گیری ها متفاوت شود و اساس این تغییر باید عدالت خواهی باشد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اساس این تحول باید عدالت خواهی و حق خواهی باشد. مردم نداشتن نان را می توانند تحمل کنند اما تبعیض را هرگز بر نمی تابند و با بی عدالتی سازگار نیستند چرا که اساس حرکت انبیا نیز اجرای عدالت بود. حکمرانی دینی ما فقط  با عدالت و بدون فقر است و در تمامی لایه های جامعه عدالت باید جلوه داشته باشد. تبعیض، مردم خوزستان را نگران کرده و این درحالی است که این استان دارای منابع عظیم نفت و گاز، تاسیسات  فولاد، کشت و صنعت های مختلف، رودخانه‌های کارون، کرخه و دز است اما نبود امکانات زیربنایی در خوزستان محرومیت هایی را ایجاد کرده است. چرا جوانان در این استان صنعتی باید برای شغل معطل باشند در حالی که امروز ۴۰ درصد تولید کشور معطل است. ما می توانیم ۷۰ درصد ظرفیت های اقتصادی کشور  را فعال کنیم و برای بسیاری از جوانان اشتغال ایجاد کنیم. در شرایطی که خوزستان می تواند یکی از قطب‌های کشاورزی، صنایع و گردشگری و بسیاری از محورهای توسعه یافتگی باشد ، جوانان این استان معطل کار مانده اند و این حق آن ها نیست که این همه سرمایه های متراکم در این استان معطل بماند. مشکل خوزستان حلقه مفقوده مدیریت کارآمد انقلابی است چرا که اگر مدیریت کارآمد انقلابی باشد تمامی این ظرفیت ها را به کار می گیرد. مدیران بومی کارآمد در تمامی سطوح مدیریتی باید بکارگیری شوند و برای نیروهای بومی کارآمد و تحصیل کرده و دلسوز باید میدان کار فراهم شود. حق آلایندگی قانونی متعلق به خوزستان است ؛ چرا این درصد اختصاص پیدا نمی کند در حالی که ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در قانون آمده است ؛ برای خوزستان می توان خیلی برنامه ریزی کرد.

سیستم اقتصاد ایران سلطان پرور شده است

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت وگویی رسانه ای اظهار داشت: سیستم اقتصاد ایران سلطان پرور شده و بازار کنترل می خواهد. ما نباید جلوتر از رهبر انقلاب حرکت کنیم و ایشان بحثی درباره احراز صلاحیت ها فرمودند و بهتر است به این مساله مسوولان پاسخ دهند. در ۳ دقیقه نمی توان بحث مطرح کرد و این شکل نمی تواند در مناظرات موثر باشد. زمانی که ۴۵ هزار تومان یارانه تایید شد ۲۰ دلار می شد اما امروز این رقم ۲ دلار است و با این یارانه از این بازار پرنوسان چه چیزی می توانند تهیه کنند. مردم به من می گویند کی این بی انظباطی قیمت ها تمام می شود؟ قدرت خرید مردم روز به روز کمتر می شود و قیمت ها ۱۰ برابر شده و جانی در یارانه ها نمانده است از اینرو گفتم یارانه ۴۵۰ هزارتومانی می دهم که می شود ۲۰ دلار . ۴۵۰ هزار تومان در مرحله اول برای ۴۰ میلیون و در ادامه به ۶۰ میلیون پرداخت می شود. ۴تا ۵ منبع برای این رقم فراهم کردم تجربه دفاع مقدس نشان می دهد حرف ما باید به عمل برسد. این مقدار را قطعا عمل می کنیم.منابع تامین این پول در اول صرفه جویی از صنایع بزرگ است فولاد ۲۵ درصد منابع گاز ما را می بلعد که با ۱۰ درصد صرفه جویی، ۵۰ هزار میلیارد آزاد می شود و این رقم به تولید آنها لطمه نمی زند و در ۵ ماه اول این میزان گاز صرفه جویی می شود. جاهایی دیدیم در برخی مقاطع انتقال حرارت، اگر پارچه خنک کننده مصرف شود گاز مصرفی صرفه جویی می شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  تاکید کرد: ما مشکل تولید نداریم در ۴ سال آتی گاز ما سر به سر می شود و باید به جایگزینی انرژی های نو همچون خورشیدی در دستور کار باشد. اگر گاز را به پتروشیمی بدهیم ۱۰ برابر درآمد بیشتر خواهیم داشت. منبع دوم تامین یارانه های ۴۵۰ هزار تومانی جلوگیری از حیف و میل کردن پولهایی است که دولت به عنوان ارز ۴۲۰۰ تحویل می دهد و سرنوشت آن مشخص نیست. اکنون ۱۲ میلیارد یورو پرونده داریم که ارز ۴۲۰۰ تومانی برده اند و کالا وارد نکرده اند. تجربه نشان داده سیستم مافیایی وجود دارد که ۳۰ درصد از این ارزها تبدیل به کالا نمی شود و با نظارت می توان این رقم را تصحیح کرد. ۵۰به گفته وی، درصد از چیزی که به کالا تحویل داده می شود سرجای خود می رود و ۵۰ درصد دیگر به جاهای دیگر می رود. ما با پول مردم مافیای گردن کلفت تربیت می کنیم. از ۳۱ میلیارد دلار که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان صرف واردات نهادها کردیم ۱۲ میلیارد یورو پرونده دارد. وقتی پول دولت تبدیل به کالای دولتی می شود و این کالا به دست کسانی می رود که مافیا را تشکیل می دهند و سیستم اقتصاد ایران سلطان پرور شده است. این نامش بازار ازاد نیست و نظارت می خواهد و سیستم خودکنترلی می خواهد.

دولت سایه باید به یک گفتمان تبدیل شود

سعید جلیلی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در دولت سایه برای هر مشکل برنامه ریزی خاصی شده است و این دولت باید به یک گفتمان تبدیل شود، مسئولان باید بدانند که سایه مردم بر سرشان است و نمی توانند هر کاری که دوست دارند انجام دهند. تمام برنامه هایی که با کمک کارشناسان در دولت سایه تهیه کرده‌ایم با مطالعه و برنامه ریزی دقیق است و هر کاندیدای بخواهد مناظره اختصاصی با وی انجام می دهیم. تمام برنامه های مطرح شده از سوی ما قابل دفاع است و اگر کسی نقدی دارد حاضریم مناظره داشته باشیم. به راحتی می توان با برنامه ریزی دقیق از مشکلات کشور عبور کرد. برای حل مشکلات نیازمند یک جهاد کلی در میان مردم و مسئولان هستیم. کشور درچهار سال آینده نیازمند یک جهش است و برای ایجاد آن باید بدون تعارف و با برنامه عمل کرد، به هر میزان که مسئولان زیر بار مسئولیت بروند به همان میزان مشکلات گرانی، تورم، مسکن و بیکاری جوانان از روی دوش مردم برداشته خواهد شد. امروز کشور فرصت های زیادی در حوزه های مختلف کشاورزی، شیلات، صنعت، گردشگری و سایر رشته ها دارد که باید دولت آینده بتواند از آنها استفاده کند.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان داده است که هر جا ملت پا به عرصه گذاشته اند شاهد تحولات عظیم مانند هشت سال جنگ تحمیلی بوده ایم و هر جا مردم پای کار نبودند شرایط خوبی رقم نخورده است. دولت آینده ایران باید بداند که نمی شود کشور را با مدیران کل و معاونان اداره کرد بلکه باید شرایطی فراهم شود که مردم پای کار بیایند و مسئولان نیز بدون تعارف پاسخگوی عملکردشان به مردم باشند. اینکه نامزدها قول هایی می دهند در فضای انتخابات که نمی توانند از عهده آن بربیایند خشم خداوند را موجب می شوند. اگر در انتخابات توجه لازم را نداشته باشیم ممکن است کشور در مسیری قرار بگیرد که طی هشت سال آینده نتواند تعالی ملت ایران را رقم بزند. امروز وظیفه همه ما است که در این چند روز مانده به انتخابات آگاهانه همه مردم را بر سر صندوق های رای بیاوریم و انتخاب درستی انجام دهیم.

مشکلات مردم با تداوم تقابل و تحریم حل نمی شود

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکلات مردم با تداوم تقابل و تحریم‌ها حل نمی‌شود، برای افزایش صادرات و واردات، سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و فعالیت نظام بانکی باید برنامه‌ریزی کرد تا در دنیا به رشد اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای دست یافت . شرایط کشور به‌گونه‌ای است که ما نیاز به اقدامات جدی و ضروری برای اصلاح امور اقتصادی داریم. نظرسنجی‌های انجام‌شده نشان دهنده این است که بیش‌ از ۷۰ درصد دغدغه شما مسائل معیشتی و اقتصادی بوده و بنابراین دولت آینده نمی‌تواند دولتی غیراقتصادی باشد برهمین اساس در دولت آینده نیاز به پیشگیری از اشتباهات گذشته مشهود بوده و در غیر اینصورت ممکن است با گذر زمان فرصت را از دست بدهیم. معتقد هستم نیاز داریم در کشور ریل اقتصاد را تغییر داده و حکمرانی اقتصادی که پیشرفت اشتباهی داشته است را اصلاح‌ کنیم تا به روندی مطلوب برای اقتصاد کشور دست یابیم. با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، کاهش سرمایه‌گذاری در کشور و همچنین کاهش رشد تولیدات تاکید دارم که رشد سه دهه گذشته اقتصاد کشور در شان و منزلت مردم بزرگ ایران نیست، مردم به‌خوبی می‌دانند که اصل و توسعه اشتغال به رشد تولید وابسته‌است به‌همین خاطر باید موانع رشد تولید برداشته و از آن حمایت شود. اما چگونه می‌توان شاهد کنترل تورم مزمن ساختاری بود که در سه دهه گذشته به‌طور متوسط ۲۰ درصد بوده و اخیراً به‌خاطر فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه آمریکا افزایش‌ یافته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما نیاز داریم تورم را مهار کنیم که اگر این کار انجام نپذیرد باعث می‌شود سفره بخش بزرگی از مردم که در دهک های پایین هستند کوچکتر و بخش کوچکی که شامل دو دهک بالا هستند بزرگ‌تر شود . ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند با توجه به این‌که شما رییس بانک مرکزی بوده‌اید چرا تا به‌ حال این امر امکان‌پذیر نبوده‌ است و این کارها را انجام نداده‌اید، جواب را این‌گونه باید داد به دو دلیل اول بخش تحریم‌ها و دوم اختیارات بانک مرکزی، از آنجا که بانک مرکزی یک سازمان است نیازمند همکاری با مجموعه های دیگر است چرا که بانک مرکزی به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل‌ و فصل کند بنابراین قدرت و اختیارات فراتر از بانک مرکزی نیاز است تا بر مشکلات قائل شود . من این وظیفه را بر خود دانستنم که بگویم با وجود اینکه دیگر نامزدها برای بنده محترم هستند اما این توان و بینش اقتصادی را ندارند که اقتصاد را نجات دهند و مطمئن هستم با برنامه‌هایی که دارم و شناختی که از خود بر مردم ارائه خواهم داد قضاوت آن‌ها حتما درست خواهد بود چراکه مردم ایران نشان دادند هیچ‌گاه تصمیم اشتباه نمی‌گیرند.

نیازمند تحول در مدیریت کشور هستیم

علیرضا زاکانی این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود گفت: حوزه اقتصاد و مدیریت کشور نیازمند تحول و دگرگونی است که محور آن باید شهرستان‌ها و اساس آن بر جهش تولید، توجه به خلق ثروت و توزیع مناسب آن، دقت در آمایش سرزمینی و دادن ماموریت جدی به هر شهرستان مبتنی بر یک الگوی مشخص کشوری و تامین عزتمند معیشت مردم استوار باشد. طبق وعده‌ای که به مردم داده‌ام، در دولت من با عنوان "اقدام و اصلاح"، تمرکززدایی و محوریت شهرستان‌ها براساس الگوی آمایشی دقیق در کشور و در چهارچوب پیشران‌های تحول اقتصادی عملیاتی می شود. تورم، بیکاری، فقر، فساد، اعتیاد و مشکلات متعدد حاصل بی‌برنامگی است که ما متعهد می شویم که در ابتدای راه، اصلاح را از خود دولت شروع کنیم،  دولت می تواند از جیب شما مردم خودش را تامین کند. اگر ما ۶ سال تلاش کنیم با رشد ۸ درصد اقتصادی، تازه قدرت خرید مردم به سال ۹۰ بازخواهد گشت. برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه یعنی ۲۰ سال کشور چشم انتظار توزیع قدرت و تمرکززدایی است و اصل ۴۸ قانون اساسی تاکید بر این ماجرا دارد، قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی این مهم را می گوید لذا اولین اقدام دولت من، تمرکززدایی و دادن قدرت به شهرستانها است، ما شهرستانها را کانون مشخص تصمیم گیری و کانون معین برنامه ریزی و کانون دقیق هزینه کرد و به کارگیری امکانات و دارای اختیارات اجرایی می کنیم و این حرف بسیار بزرگی است. وظیفه دولت تمرکززدایی است تا سیاستگذاری و برنامه ریزی های کلان را در سه سطح کشوری برعهده گیرد، در استان ها جنبه سیاستگذاری میانی و هماهنگی را پیگیری کند و شهرستان ها کانون اصلی تحول قرار گیرد و با دادن اختیارات، بودجه و اعتبارات به آنها و دادن شرایطی که بتوانند با برنامه ریزی دقیق و اقدام مناسب چهره شهرستان را تغییر بدهند و براساس یک آمایش دقیق سرزمینی، در جهتی قدم بردارند که بیش از  ۴۳۰ نقطه از کشور، با هم رقابت بر سر رشد و سازندگی داشته باشند تا کشور از قاعده هرم اجتماعی دگرگون شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ایران با حدود ۱.۱ درصد جمعیت دنیا، بیش از ۶ درصد امکانات دنیا را در اختیار دارد، اما ما مسوولان کاهل و مقصر هستیم، نمره رهبری معظم و شما مردم، که مستحکم ایستاده اید، ممتاز است،  اما ما مسوولان و برخی عناصر در کشور دچار یک غفلت هستیم و سرمایه های بزرگ موجود در کشور را نه می شناسیم و نه تلاشی برای احیای آنها می کنیم. هرم نخبگی شهرستان و نخبگان محلی و ملی را برای ۴ موضوع دنبال می کنیم و دست استمداد به سمت آنان دراز می کنیم تا ابتدا برای ما و شرایط کشور ایده پردازی کنند، برای تحول به ما در تصمیم سازی ها کمک کنند، در اجرا دست مجریان را بگیرند و بر امور نظارت کنند و نظارت تخصصی خود را نسبت به دولت داشته باشند زیرا تا وقتی دولت اصلاح نشود، کشور اصلاح نمی شود، ما اصلاح را از خود شروع می کنیم و تلاش ما این است که این اقدام را به صورت جدی انجام دهیم.

درهای تعامل با جهان باید باز باشد

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره انگیزه‌اش برای حضور در انتخابات خاطرنشان کرد: درهای تعامل با جهان باید باز باشد، اما نباید فکر کنیم که اگر دیگران به روی ما خندیدند و با شرط و شروطی ما را به بازی گرفتند می توانیم زنده بمانیم و در غیراین صورت زندگی را از دست خواهیم داد. فقر و تنگدستی مردم، فاصله طبقاتی و نگرانی های مردم در خصوص آینده جوانان انگیزه ای شد برای اینکه داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شوم. در زمینه های مختلف صنعتی، برنامه ریزی، سرمایه گزاری، توسعه بانکی، پولی و مالی، در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کار کرده ام. شاید نادر باشد کسی که در زمینه های مختلف و متعدد مربوط به توسعه، این حد از تجربیات انباشته شده به این شکل را داشته باشد. وظیفه دانستم که سرمایه خودم از اعتماد این مردم را به آنها ارائه کنم. مهم است که رییس جمهوری از مسائل کف جامعه، درد دل مردم، مساله تولید، کارگر، مناسبات اقتصادی، مسائل سیاسی داخلی، توسعه، صادرات و واردت مطلع باشد و در این ۴۲ سال فعالیت، این توانایی ها را در خود جمع کردم و فکر می کنم در مقایسه با سایرین، بیشتر می توانم به حل مشکلات مردم کمک کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی، رییس جمهوری شخص اول اجرایی کشور است، خاطرنشان کرد: قانون اساسی سطحی برای رییس جمهوری قائل است که در مقایسه با قوای دیگر بالاتر است. اگر در عمل، شاهد مداخلات غیرقانونی در کار رییس جمهوری نباشیم، اختیارات رییس جمهوری کافی است و بستگی به رییس جمهوری دارد که چقدر بتواند از اختیاراتش استفاده کند. کسی که بلد نیست از این اختیارات استفاده کند، همیشه در تردید است و نمی تواند کار را انجام دهد، حتی اگر شجاعت ذاتی هم داشته باشد. درهای تعامل با جهان باید باز باشد و بتوانیم با بیرون کار کنیم و تعامل داشته باشیم اما اینکه فکر کنیم که اگر دیگران به روی ما خندیدند و با شرط و شروطی ما را به بازی گرفتند می توانیم زنده بمانیم و در غیراین صورت زندگی را از دست خواهیم داد اشتباه محض است. کشور ما که یک کشور غنی و قوی با چندین هزار سال سابقه تمدنی و دارای جوانانی باهوش است. به لحاظ موقعیت جغرافیایی در وضعیت سوق الجیشی هستیم و می توانیم هاب حمل و نقل منطقه باشیم. در مقایسه با کشورهای همسایه از لحاظ صنعتی و فناوری خیلی جلو هستیم و آنها می توانند بازار ما شوند و با این امکانات و ظرفیت ها نیازی به خنده دیگران نداریم. باید بتوانیم تولیداتمان را به دنیا بفروشیم. کشورهای زیادی هستند که می توانند بازار ما باشند. اتکا به درون و قدرت داخلی باید اولویت ما باشد اما در عین حال نبایستی هم بی خودی با دیگر کشورها دعوا و معارضه داشته باشیم و باید بر اساس آنچه که ویژگی یک ملت بزرگ است با دنیا تعامل کنیم.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان قانون اساسی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان قانون اساسی انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان قانون اساسی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات داشته باشیم قانون اساسی رییس جمهوری برنامه ریزی دولت آینده بانک مرکزی صرفه جویی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه درخشان سپاه، نمایشگر تجربه یک ملت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی توانست نقش تعیین کننده‌ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند. سالروز تاسیس سپاه پاسداران این یادگاران سال‌های آتش و عشق و ایمان بر مقتدران این نهاد گرامی باد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج
  • کارنامه درخشان سپاه، نمایشگر تجربه یک ملت