Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@11:01:25 GMT

الگوریتم جدید هوش مصنوعی اختلال خواب را درمان می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۴۳۸۳

الگوریتم جدید هوش مصنوعی اختلال خواب را درمان می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک‌تایمز، یک مطالعه موفقیت آمیز جدید الگوریتم هوش مصنوعی را ایجاد کرده که به پزشکان و محققان سراسر جهان کمک می‌کند تا در مورد اختلالات خواب در آینده اطلاعات بیشتری کسب کنند و به درمان مشکلات خواب، آپنه خواب و نارکولپسی کمک کنند.

در  این بررسی، محققان دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه کپنهاگ با مرکز پزشکی خواب دانمارک در بیمارستان «Rigshospitalet» دانمارک برای ایجاد یک الگوریتم هوش مصنوعی همکاری کرده‌اند که می‌تواند تشخیص‌ها، درمان‌ها و درک کلی ما از اختلالات خواب را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشواری خواب، آپنه خواب و حمله خواب از جمله طیف وسیعی از اختلالات خواب است که هزاران دانمارکی از آن رنج می‌برند. علاوه بر این، تخمین زده می‌شود ۲۰۰ هزار دانمارکی دچار این اختلال‌ها هستند.

«ماتیاس پرسلوف»، دکترای گروه علوم کامپیوتر و نویسنده اصلی این تحقیق که اخیراً منتشر شده است، اظهار داشت: «الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی فوق العاده دقیق است. ما آزمایشات مختلفی را انجام دادیم که عملکرد آن با بهترین پزشکان در سراسر جهان رقابت می‌کرد».

با این الگوریتم خواب شبانه فرد با استفاده از ابزار اندازه گیری مختلف کنترل می‌شود. با جمع آوری داده‌ها از منابع مختلف محققان پشت این الگوریتم توانسته‌اند از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل کنند. در کل از داده‌های به دست آمده از ۲۰ هزار نفری که دچار اختلال خواب  بودند برای آموزش این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شده است. 

ماتیاس پرسلف و کریستین ایگل، مدیر پروژه در بخش علوم کامپیوتر دانشگاه توضیح می‌دهند: «ما داده‌های خواب را از سراسر قاره‌ها، کلینیک‌های خواب و گروه‌های بیمار جمع آوری کرده‌ایم. این واقعیت که الگوریتم در چنین شرایط متنوعی به خوبی کار می‌کند ، یک موفقیت بزرگ است».

دستیابی به این نوع تعمیم یکی از بزرگترین چالش‌ها در تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی است.آنها امیدوارند که این الگوریتم بتواند به پزشکان و محققان در سراسر جهان کمک کند تا در آینده درباره اختلالات خواب بیشتر بدانند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی خواب درمان اختلال خواب آپنه اختلالات خواب هوش مصنوعی داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 

سرهنگ محسن امیری در خصوص اختلال در راهیابی تماس‌های ۱۱۰ به سامانه‌های هلال احمر و اورژانس گفت: برابر پیگیری‌های انجام شده از طریق شرکت مخابرات استان کرمان، مشخص شده اختلال در راهیابی تماس‌های ۱۱۰ به سمت دیگر واحد‌های امدادی مربوط به برخی از انواع گوشی‌های وارداتی مانند Xiaomi و Nokia و چند مدل دیگر بوده که به صورت پیش فرض تماس‌های شهروندان با ۱۱۰ را به سمت ۱۱۲ و ۱۱۵ راهیابی می‌کنند.

وی افزود:  بدین منظور شهروندانی که نیاز به فوریت‌های پلیسی از طریق تماس با این گوشی‌های خاص را دارند می‌توانند از ۳ طریق از این اختلال در راهیابی جلوگیری کنند که روش اول گرفتن کد بین المللی ایران (۹۸) بعد از شماره اضطراری به شکل ۱۱۰۹۸ یا ۱۱۲۹۸ یا ۱۱۵۹۸ می‌باشد.

رئیس اداره ارتباطات زیرساخت معاونت فاوا پلیس استان کرمان ادامه داد: روش بعدی گذاشتن علامت مثبت + بعد از شماره اضطراری به شکل +۱۱۰ یا +۱۱۲ یا+۱۱۵ و روش سوم هم تکرار عدد آخر شماره اضطراری به شکل ۱۱۰۰ یا ۱۱۲۲ یا ۱۱۵۵ می‌باشد تا تماس شهروندان با هر واحد امدادرسان مورد نظر، به همان واحد متصل و پاسخگویی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۵۳۰ کودک اتیسم از خدمات بهزیستی خوزستان
  • یافته‌ تازه محققان: تنها ۲ شب کم‌خوابی می‌تواند باعث شود احساس پیری کنید
  • کدام ستاره‌های بزرگ فوتبال دچار اختلالات روانی شدند؟
  • پیش‌بینی زمان مرگ با هوش مصنوعی
  • محققان: تنها دو شب کم‌خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • اختلال در عملکرد پیام رسان بله برطرف شد
  • هشدار محققان نسبت به تاثیر حذف صبحانه بر زندگی