Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@06:44:16 GMT

نظام علمی طی چند دهه اخیر موفق‌ترین بخش کشور بود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۴۶۶۷

نظام علمی طی چند دهه اخیر موفق‌ترین بخش کشور بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، غلامحسین رحیمی روز پنجشنبه در شورای مدیریت آموزش عالی در جمع روسای دانشگاه های استان گیلان در رشت با اشاره به افتخارات ملی آموزش عالی اظهار داشت: خیلی ها توجه ندارند که آموزش عالی و دانشگاه ها اثربخشی گسترده در کشور و در سطح بین المللی داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه های کشور در این مدت به ویژه ۱۵ سال اخیر به تدریج و تقریبا به صورت شتابنده در حوزه فناوری ورود کرده اند و دستاوردهای بزرگی نیز در بخش های متفاوت علمی از جمله حوزه دانش بنیان و علوم پایه داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکیل مراکز کارآفرینی، رشد پردیس های علمی و فناوری ، حمایت از تشکیل شرکت های برخواسته از متن دانشگاه ها و تاسیس آزمایشگاه های مرکزی از جمله اقداماتی است که به توسعه نظام علمی اثر گذار بود.

رحیمی در ادامه با اشاره به تنوع مراکز آموزش عالی در کشور، اضافه کرد: تنوع دانشگاه ها  از جمله پیام نور، علمی و کاربردی، غیردولتی و غیرانتفاعی نشان می‌دهد که طیفی از آموزش عالی متناسب با نیاز فراهم شده ضمن اینکه همه دانشگاه ها در توسعه و ترویج علمی کشور اثربخش و نقش آفرین بودند.

وی ادامه داد: البته در توسعه کمی آموزش عالی در برهه ای غیرمتوازن عمل شد و بی رویه توسعه یافت که بخشی از آن ریشه در برخی رقابت هایی دارد که نباید اتفاق می افتاد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زیرساخت های توسعه علمی و فناوری در گیلان هر سال نسبت به سال های گذشته باید توسعه بیشتری داشته باشد، گفت: هر شهرستان باید مراکز نوآوری و یک مرکز رشد داشته باشد.

صبح امروز ٢ پروژه دانشگاهی گیلان با حضور دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

سالن تحقیقاتی و آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و طرح احداث ساختمان آزمایشگاه مهندسی رودخانه مربوط به پژوهشکده حوضه آبی خزر این دانشگاه امروز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

علی مجیدی کد خبر: 1098864 برچسب‌ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری غلامحسین رحیمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری غلامحسین رحیمی تحقیقات و فناوری آموزش عالی وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی«داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این حکم انتصاب خطاب به داود یونسیان تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکاء به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کار‌آفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

داوود یونسیان ( زاده تهران _ 1355) دارای دکترای مهندسی مکانیک، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت با مرتبه استادی است. وی دارای بیش از 200 مقاله علمی، پژوهشی بین‌المللی و چهار عنوان کتاب تالیفی است. همچنین پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سالهای متمادی، استاد نمونه کشوری در سال 1401، دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری در سال 1384 و عنوان دانشمند برجسته جوان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال 1393 را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری و ریاست دانشکده‌های مهندسی راه آهن و فناوری‌های نوین از جمله سوابق اجرایی دکتر یونسیان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات منصور انبیاء رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. 

به گزارش تسنیم، زلفی گل 20 مهرماه سال 1400 انبیا را به عنوان سرپرست این دانشگاه تعیین کرده بود. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان
  • ۳۰ دانشگاه برتر در رتبه‌بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند