Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنج شنبه در حضور رییس جمهور برگزار شد و در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و کمیته های بهداشت و درمان، امنیتی – اجتماعی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی گزارشی از وضعیت روند بیماری و اقدامات انجام شده در زمینه تامین واکسن و عملیات واکسیناسیون و همچنین اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های لازم در این زمینه به ویژه در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات 1400 ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، کمیته بهداشت و درمان در گزارشی از روند عملیات واکسیناسیون و همچنین تاخیر ایجاد شده در تامین واکسن خارجی از طرف برخی کشورهای متعهد شده بدلیل برخی مشکلات و موانع، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی از کشورهایی که سازنده واکسن هستند و همچنین تسریع در دریافت سهمیه کوواکس، مشکل کمبود واکسن بزودی برطرف شود.

کمیته بهداشت و درمان همچنین با اشاره به ورود واکسن‌های تولید داخل به مرحله عملیاتی تاکید کرد که واکسن‌های تولید داخل نیز با پشت سرگذاشتن مراحل فنی بتوانند در آینده نزدیک وارد چرخه عملیات واکسیناسیون شوند و واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این زمینه با تاکید بر تداوم تلاش‌ها برای تامین واکسن با جدیت و حساسیت‌های لازم، گفت: به طور قطع دستگاه‌های مسئول نظیر وزارت بهداشت و درمان، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این خصوص اقدامات خود را با همان جدیت که در ابتدای کار داشتند انجام خواهند داد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر شرایط تحریمی و اقدامات ضدبشری آمریکا نبود، بی‌تردید امروز در تأمین واکسن با این نوع مشکلات برخورد نکرده بودیم و می‌توانستیم جزو کشورهای مقدم در این حوزه باشیم، اظهار داشت: به رغم همه این مشکلات و در همین حالت هم فشارهای حداکثری را پشت سر گذاشتیم و توانستیم  بدون توجه به  فشارها اگر چه با سختی و مشقت، واکسن را تأمین کنیم و در این مسیر به مردم متعهد شدیم که طبق سند ملی و اقدامات، واکسیناسیون به همین صورت انجام بگیرد و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که تا پایان دولت واکسیناسیون گروه هدف (فاز یک، فاز دو، فاز سوم) انجام شده باشد و اقدامات لازم برای تامین واکسن‌های مورد نیاز برای فاز چهارم (آخر) نیز انجام شده باشد.

بر این اساس دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که مطمئنا تا پایان سال 1400 همه گروه‌های هدف واکسینه خواهند شد و برای سال‌های آینده هم بدون وابستگی به خارج از کشور واکسن به طور کامل تامین و حتی توان صادرات به سایر کشورها فراهم خواهد شد.

در این جلسه همچنین قرارگاه عملیاتی ستاد ملی گزارشی از میزان رعایت پروتکل‌ها در تجمعات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات 1400، فعالیت تبلیغاتی ستادهای انتخاباتی و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها با همکاری کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ارایه و تاکید کرد در مورد بروز برخی تخلفات که از سوی طرفداران برخی نامزدها در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته، مکاتبات لازم انجام و هشدارهایی به ستادهای انتخاباتی  داده شده است.

در همین زمینه کمیته بهداشت و درمان با ابراز نگرانی نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری‌هایی که توسط برخی نامزدها در استان‌ها انجام گرفته از نامزدهای انتخابات 1400 خواست دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

رئیس جمهور پس از این گزارش به قرارگاه عملیاتی دستور داد با توجه به استقرار این قرارگاه در وزارت کشور و برعهده داشتن مسئولیت اجرای انتخابات از سوی وزیر کشور، با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای لازم اقدام فوری را انجام داده و با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد قاطع و جدی صورت گیرد و اقدامات انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند، گفت: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیافرینند.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به مردم در زمینه  روش صحیح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی رسانه‌های عمومی، تأکید کرد: آموزش‌های لازم و آگاهی‌بخشی به مردم در این خصوص در روزهای باقیمانده تا انتخابات باید به صورت کاملاً روشن، مؤثر و مستمر از سوی رسانه‌ها و شبکه مجازی انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان واکسیناسیون مشکلات وزارت امور خارجه بانک مرکزی درمان حسن روحانی وزارت بهداشت امور خارجه دولت انتخابات تبلیغات وزارت کشور قانون سلامت ستاد ملی کرونا رعایت پروتکل ها بهداشت و درمان اطلاع رسانی تامین واکسن انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا

بین الملل تابناک: حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن، اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس، استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل، مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا و سفر وزیر خارجه آمریکا به سه کشور اروپایی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر چهارشنبه، از حمله تجاوزکارانه جدید آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن خبر دادند.

 جنگنده‌های آمریکا و انگلیس منطقه «القطینات» در شهرستان «باقم» واقع در استان «صعده» را هدف قرار دادند.

طبق گزارش شبکه المسیره یمن، در این حمله چند منطقه هدف قرار گرفته شدند.

منابع رسانه‌ای به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده‌اند.

اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن و لندن در اقدامی مشترک، دو شخص و سه نهاد را در ارتباط با جنبش حماس در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

 میلر در کنفرانسی خبری مدعی شد، این اشخاص و نهادها برای تسهیل ارائه کمک‌های مالی به حماس تحریم شده‌اند؛ حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی با نام «طوفان الاقصی» را از غزه  علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ حملات مرگباری را علیه مردم فلسطین آغاز کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها هزار تن شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل به تازگی با ۱۴ رای مثبت و رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در ماه رمضان و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس رای دادند.

استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به ادامه حمایت دولت جو بایدن از جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه از سمتش کناره‌گیری کرد.

 «آنل شلین» که در اداره دموکراسی، حقوق بشر و وزارت خارجه آمریکا کار می‌کرد، چهارشنبه به روزنامه واشنگتن پست گفت که وی بارها نگرانی‌های خود را درباره انتقال تسلیحات به اسرائیل مطرح کرده بود، ولی بی‌نتیجه بود.

پیش از این، جاش پل، مسئول امور سیاستی و نظامی وزارت خارجه آمریکا ماه اکتبر در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی کشورش به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه استعفا کرده بود.

طارق حبش نیز از دیگر مقامات دولت آمریکا بود که در مخالفت با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست دوشنبه گزارش داد که شماری از کارمندان دولت آمریکا قصد دارند به خاطر جنگ غزه و در اعتراض به حمایت دولت این کشور از رژیم صهیونیستی استعفا کنند.

پیشتر یکصد کارمند وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی رئیس‌جمهوری این کشور را به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در جنگ غزه متهم و اظهار کرده بودند که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

همچنین بیش از ۱۳۰ تن از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای از دولت این کشور خواسته بودند که برای آتش‌بس فوری در غزه اقدام کند.

بیش از ۷۰۰ تن از کارکنان بالغ بر ۳۰ آژانس و وزارتخانه آمریکا هم در ماه نوامبر در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور از وی درخواست کردند تا از آتش‌بس در غزه حمایت کند.

مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا

«جو لیبرمن» سناتور پیشین آمریکایی که به داشتن مواضع ضدایرانی شهره بود، در ۸۲ سالگی درگذشت.

 روز پنجشنبه، خانواده جو لیبرمن مرگ این سناتور و نامزد پیشین پست معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا را پس از تحمل عوارض ناشی از سقوط اعلام کردند.

لیبرمن دموکرات برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ به سنا راه یافت و در سال ۲۰۱۳ و پس از چهار دوره شش ساله حضور در کنگره، بازنشسته شد.

او در سال ۲۰۰۰ معاون «ال گور» در رقابت‌های انتخایات ریاست‌جمهوری آمریکا بود اما آن‌ها در آن سال، انتخابات را به «جورج بوش» باختند. او اولین یهودی بود که برای این پست در نظر گرفته شده بود.

این سیاستمدار حامی رژیم صهیونیستی همچنین در سال ۲۰۰۴ تلاش کرد، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شود اما به دلیل حمایت از جنگ عراق، از رسیدن به این هدف ناکام ماند.

لیبرمن پس از آن از دموکرات‌ها فاصله گرفت و در سال ۲۰۰۸ از «جان مک‌کین» در مقابل «باراک اوباما» حمایت کرد اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بار دیگر حامی «هیلاری کلینتون» و «جو بایدن» نامزدهای حزب دموکرات شد.

این سناتور سابق آمریکایی که پای ثابت سخنرانی در تجمعات گروهک ترویستی منافقین بود، همچنین ریاست گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را بر عهده داشت؛ گروهی که در سال ۲۰۰۸ و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به سه کشور اروپایی

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد و در نخستین مقصد سفر خود به اروپا با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره راه‌های ادامه حمایت از اوکراین و جلوگیری از تشدید جنگ در غزه، دیدار و رایزنی خواهد کرد.

پایگاه خبری العربی اعلام کرد که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با تأیید خبر سفر بلینکن به اروپا طی هفته آینده گفت: هدف از این سفر، تاکید بر تعهد آمریکا به ناتو است.

میلر تاکید کرد: بلینکن در پاریس با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار خواهد کرد تا در مورد ادامه حمایت از اوکراین و تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش بحران در غزه و سایر موضوعات مهم گفت‌وگو کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در بروکسل در نشست وزرای خارجه ناتو شرکت و در حاشیه این اجلاس با دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • قم امروز با چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است