Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش ظهر امروز در نشستی با مدیرکل آموزش‌ و پرورش و تعدادی از معلمان استان سمنان گفت: نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش قصه‌ای پرغصه است که رنج زیادی برای همگان ایجاد کرده است.

حاجی‌میرزایی گفت: از یکسو کسانی که در انتظار استخدام هستند، بلاتکلیف و نگران وضعیت خود هستند و از طرفی مشکلاتی از سوی نیروی انسانی اعلام می‌شود که این نهاد را متحمل فشار مضاعف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره استفاده از نیروی انسانی نیز گفت: نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم. چراکه دسترسی به معلمان با قابلیت و ویژگی منحصر، از حقوق دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کد: از طرفی، داشتن آرامش و امنیت شغلی از مطالبات معلمان است که همواره نسبت به این موضوع دغدغه وجود داشته است.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به علت بی‌انضباطی و ضعف مقررات و محدودیت‌های قانونی، وضعیت نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش کمی دچار آشفتگی شد؛ ۱۰۰ هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کرده‌اند و توقع استخدام دارند.

وی گفت: در میان این‌ها، افرادی با ۶۰ سال سن هم هستند که رشته تحصیلی آنان با مأموریت آموزش‌ و پرورش تناسبی ندارد و این نهاد البته به تعهدات قانونی خود در جذب معلمان عمل کرده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه تلاش خود را به کار بستیم که در قبال افرادی که قانون در قبال آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد.

حاجی‌میرزایی گفت: ما برای دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان مصوبه‌ای در شورای عالی فرهنگی مصوب کردیم که معلمان از بین بهترین متقاضیان فعالیت در این شغل احصا شوند و شرط جذب نیز گذراندن آزمون‌های ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هر کسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

وضعیت نیروی انسانی باید به‌ گونه‌ شایسته به سامان برسد

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در تیرماه امسال هم مانند سنوات گذشته آزمونی برگزار می‌شود و از این طریق ۲۰ هزار نیروی جدید دوباره از این طریق در آموزش‌ و پرورش استخدام خواهند شد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه به‌تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگی و از مؤلفه‌های سند تحول است و هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست، بلکه در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و در واقع رتبه‌بندی مجالی ایجاد می‌کند که معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.

وی اضافه کرد: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان کار دولت این طرح را اجرایی کنیم، به همراهی مجلس شورای اسلامی با وزارت آموزش‌ و پرورش در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان اشاره و تصریح کرد: رأی مجلس به این طرح در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها بوده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت در سال‌های اخیر افزود: در این وزارتخانه سعی شده است فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان دولت کم شود و برای افزایش فوق‌العاده ویژه نیز سازمان امور اداری دستوری اتخاذ کرد و به‌ محض تصویب به میزانی که دستور داده شد، این طرح هم اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه دبستان‌ها و موضوعات تجهیز هنرستان و آموزش‌ها و تغییر کتب درسی موضوعاتی مطرح شد که ما هم آن را قبول داریم، گفت: ۹ سال برای تجهیزات هنرستان کار نشد و سال گذشته در این حوزه اقداماتی صورت گرفته اما هنوز وضعیت مناسبی ندارند.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش سازمانی پهن‌پیکر با مشکلات مزمن و متعدد است و باید برای حل مشکل این نهاد اقدام شود.

کد خبر 606667 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان استخدام رتبه‌بندي معلمان فرهنگیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان استخدام رتبه بندي معلمان فرهنگیان نیروی انسانی حاجی میرزایی وزیر آموزش رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم مقام معلم در اداره‌ها و نهاد‌های مختلف فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،  در نشست شورای آموزش و پرورش فارس که با حضور استاندار تشکیل شد پیرامون چگونگی برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم و برنامه‌های تکریم معلمان و فرهنگیان بحث و تبادل نظر شد.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش فارس، بر اساس پیشنهادات ارایه شده و تاکید استاندار، مقرر شد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از معلمان نمونه و الگو تقدیر و با حضور در مدارس مختلف از معلمان، تجلیل کنند.
قاسمی افزود: همچنین تجلیل کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از معلمان از مصوبات این نشست بود.
وی افزود: مراسم تجلیل از۳ هزار معلم در حرم مطهر شاهچراغ، اعزام معلمان به عتبات عالیات و سفر‌های علمی و پژوهشی، راه اندازی اردو‌های راهیان پیشرفت با حضور معلمان و در قالب گروه‌های هزار و دو هزار نفری از دیگر مصوبات نشست امروز شورای آموزش وپرورش بود.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، فارس بالغ بر ۶۰ هزار معلم دارد که ۱۳ هزار و ۴۲۰ نفر در فرآیند معلم نمونه شرکت کردند و توسط ۵۰۰ ارزیاب ارزیابی شدند.
وی اعلام کرد: ۸ معلم نمونه و الگو‌ی معرفی شده در این فرآیند، تحت عنوان معلمان برگزیده منطقه و شهرستان به همراه ۳۰ مدیر برگزیده استانی معرفی و در هفته معلم تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • اجتماع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود
  • اجتماع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
  • تکریم مقام معلم در اداره‌ها و نهاد‌های مختلف فارس
  • پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان