Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: ۵ محصول جایگزین شلتوک شامل کنجد، ذرت، ماش، لوبیا و سورگم به کشاورزان دشت آزادگان معرفی و ابلاغ شده است و کشاورزان می‌توانند به جای کشت شلتوک که نیازمند آب فراوانی است از کشت‌های جایگزین استفاده کنند.

او بیان داشت: این اقدام در تامین رضایت کشاورزان و کاهش مصرف آب موثر است و تاکنون پیگیری‌های فراوانی از طریق این فرمانداری برای افزایش سهمیه آب کشاورزی شهرستان دشت آزادگان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلاوی تصریح کرد: باتوجه به کمبود شدید آب ذخیره پشت سد‌ها و همچنین اولویت بندی آب شامل تامین آب آشامیدنی، آب احشام و در مرحله آخر آب کشاورزی توصیه ما به کشاورزان منطقه این است که به منظور جلوگیری از قطع شدن معیشت خود، کشت‌های جایگزین شلتوک را مدنظر قرار دهند تا از حمایت سازمان جهاد کشاورزی نیز برخوردار باشند.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: مصرفی کشاورزان درصورت کشت محصولات جایگزین حداقل به یک سوم تقلیل می‌یابد کشت‌های جایگزین اغلب جزو محصولات راهبردی و مورد نیاز کشور از جمله دانه‌های روغنی و نباتات علوفه‌ای هستند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی دشت آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ عادل مصدقی گفت: حمل محصولات کشاورزی از طریق شرکت‌های مجاز با گرفتن بارنامه، نرخ کرایه و بیمه محصول را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال برای جابه‌جایی حدود دو میلیون تُن محصول کشاورزی در استان از ظرفیت حدود ۱۳ هزار دستگاه کامیون بومی استفاده می‌شود، افزود: در صورت نیاز بیشتر از ظرفیت استان‌های دیگر نیز استفاده خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ فناوری برتر در صنعت کشاورزی