Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، مبنی بر اینکه ایران دارای توانمندی هسته‌ای «تهدیدی موجودیتی» برای اسرائیل است، رد کرد.

آیزنکوت شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در کالج نتانیا ضمن حمایت از احیای توافق هسته‌ای ایران به دلیل جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی، گفت وجود این توافق باعث می‌شود که ارتش اسرائیل بتواند منابع خود را به دیگر مشکلات امنیتی ضروری اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی در این باره مدعی شد: «اسرائیل همواره باید نگران ابعاد ایرانِ اتمی باشد و لازم است به صرف کردن انرژی گزاف برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم ادامه دهد».

فرمانده سابق ارتش کودک‌کش صهیونیستی با ادعای اینکه حتی در صورت دستیابی ایران به تسلیحات اتمی نیز این کشور تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل نیست، افزود: «من هیچ تهدید موجودیتی علیه اسرائیل نمی‌بینم. البته ما باید مطمئن شویم که ایران توانایی [ساخت بمب] اتم نداشته باشد».

بر اساس این گزارش، آیزنکوت که در زمان حضور خود در ستاد کل ارتش این رژیم یکی از حامیان توافق هسته‌ای ایران بود، در این باره گفت: «آن (توافق) به ما اجازه داد که میزان زیادی از منابع خود را به دیگر چیزها اختصاص دهیم؛ تهدیدهای میدانی، توسعه چشمگیر روابط با متحدان، شروع کارزار علیه استقرار نظامی ایران. آن (توافق) به ما اجازه داد منابع اصلی را برای حل پاره‌ای از مشکلات امنیتی در مرزهای اسرائیل اختصاص دهیم».

در همین کنفرانس، «تمیر پاردو» رئیس سابق سازمان موساد با انتقاد از تقابل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برخی دولت‌های آمریکا بر سر ایران، گفت همین سیاست بود که به خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای و غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط تهران منجر شد (جزئیات بیشتر).

تل‌آویو در حالی ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات کشتار جمعی متهم می‌کند که رژیم جعلی صهیونیستی در جنگ‌هایی که طی حدود ۷۰ سال بعد از تأسیس منحوس خود انجام داده، چند صد هزار نفر را به کام مرگ کشانده و ده‌ها عملیات ترور علیه دانشمندان و چهره‌های برجسته کشورهای مختلف انجام داده است.

همچنین تل‌آویو در حالی از تهدید هسته‌ای ایران سخن به زبان می‌راند که این رژیم کودک‌کش و اشغالگر، به اذعان ناظران بین‌المللی، تنها رژیم دارای سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا است که حدود ۴۰۰ کلاهک اتمی را در زرادخانه‌های خود انباشت کرده و حتی ترسی از تهدید علنی به استفاده از بمب اتم علیه محور مقاومت در منطقه ندارد.

علاوه بر این، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۸۹ با صدور فتوایی، صراحتاََ ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرد و فرمودند: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفهٔ همگان می‌دانیم».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: توافق هسته ای رژیم صهیونیستی ایران گادی آیزنکوت فرمانده ارتش اسرائیل توافق هسته ای سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / فرمانده‌کل ارتش: انفجار مربوط به تیراندازی پدافند به شئ مشکوکی بوده

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد تشکیل جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی کذب است

دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

برخی منابع مدعی شده بودند که شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پی اخبار و شایعاتی که از اصفهان به گوش می‌رسد جلسه اضطراری تشکیل داده است.

صبح امروزبرخی منابع محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال شرق اصفهان خبر دادند.

برخی‌ منابع از جمله الجزیره از قول مقامات امریکایی مدعی گزارش‌هایی از حمله اسرائیل به برخی نقاط در ایران بودند اما گزارش‌های بعدی این موضوع را تکذیب می‌کند.

برخی منابع آگاه گفتند که برخلاف شایعات و ادعاهای رسانه‌های اسرائیلی، تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج به اصفهان یا هیچ یک از نقاط دیگر کشور وجود ندارد.

این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: پدافند هوایی با موفقیت چندین ریز پرنده را سرنگون کرد، هیچ انفجاری در سطح زمین در شهر اصفهان رخ نداده است.

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان

امیر سرتیپ دوم سیاوش میهن‌دوست درباره جزئیات شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان اظهار داشت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی قدرتمند اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و نه ریزپرنده‌ای بلکه شئ مشکوک بود که ساعت ۰۴:۵۰ دقیقه بامداد امروز با شلیک هوایی نیروهای پدافند هوایی اصفهان هدف قرار گرفت و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری افزود: این شیء مشکوک قابل رویت نبود، اما با مشاهده آن بلافاصله مورد هدف پدافند هوایی اصفهان قرار گرفت و اگر قصد تجاوزی داشت نتوانست به هدف خود دست پیدا کند و متواری شد.

وی گفت: هیچ آسیبی به تجهیزات و نیروی انسانی و اماکن ما وارد نشده ‌و نیروی پدافند هوایی ۲۴ ساعته هوشیار و بیدار است وهمرزمان چشم به آسمان با تجهیزات ورادار حافظ آسمان وطن وامینت هستند ودشمن اقدامی انجام نداد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی: تاسیسات هسته ای هرگز نباید هدف درگیری های نظامی باشد

ما تایید می‌کنیم که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم .ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را اعمال کنند.

فرمانده‌کل ارتش: انفجار صبح امروز مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش طی گفت‌وگویی با دفاع پرس درباره صدای انفجار در اصفهان اظهار داشت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1227630 برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / فرمانده‌کل ارتش: انفجار مربوط به تیراندازی پدافند به شئ مشکوکی بوده
  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • اطلاعات ایران از مراکز هسته ای اسرائیل چقدر است؟ |‌ وضعیت امنیت مراکز هسته ای ایران با توجه به تهدید صهیونیست ها
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • داستان ۳۴ روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناشنیده‌هایی از ۳۴ روز مقاومت جانانه تکاوران ارتش در خرمشهر /اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد