Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای من بسیار سخت است که مدتی بگذرد و به خراسان‌جنوبی سفر نکنم که نشان علاقه من به این استان است.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: افتخار من نمایندگی مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است که مردمی سخت کوش و ولایتمدار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با اشاره به اینکه مسائل خراسان‌جنوبی را با دقت پیگیری می‌کنم، ادامه‌داد: زمان خدمت در مشهد و تولیت آستان قدس رضوی نگاهم به خراسان بزرگ و تصمیماتم برای سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بود.

وی گفت: اتفاقات بسیار خوبی در خراسان‌جنوبی انجام شده است ولی باید کارهای بیشتری در استان در جهت رفع محرومیت انجام دهیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: محصولات خراسان‌جنوبی زرشک، زعفران و عناب اگر با ارزش افزوده فروخته شود نقش مهمی در اقتصاد استان خواهد داشت و حتی سنگ‌های قیمتی اطراف نهبندان نیز این مزیت را دارد.

رئیسی با تأکید بر اینکه اقتصاد سنگ را در خراسان‌جنوبی می‌توان فعال‌کرد، بیان‌کرد: سنگ‌های قیمتی استان نیز با یک سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند موجب تحول در اقتصاد استان شود.

وی گفت: خیلی‌ها بیان می‌کنند که در شرایط خشکسالی باید به جای کشاورزی از صنعت در توسعه استان بهره ببریم که نکته قابل تأملی است ولی باید به کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در کنار صنعت توجه ویژه داشته باشیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: خراسان‌جنوبی علی‌رغم اینکه در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد ولی آلودگی مردم استان به این مواد و نرخ جرائم به دلیل فرهنگ مردم بسیار پایین است.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما خراسان‌جنوبی را به چهره‌های ارزشمند و نام‌آوری چون آیت الله آیتی، عارفی و تهامی و شهدای عالیقدر این منطقه می‌شناسیم.

رئیسی با بیان اینکه توجه به مردم با حرف و سخن محقق نمی‌شود، بیان‌کرد: تمایل من به آمدن و سفر به خراسان‌جنوبی بود ولی به واسطه شرایطی کرونایی نتوانستم این خواسته‌ام را محقق کنم و از همین راه دور به مردم، خانواده شهداء، صنعتگران و فرهنگیان خراسان‌جنوبی عرض ارادت دارم.

وی ادامه‌داد: از مردم خراسان‌جنوبی می‌خواهم نه تنها در تشکیل دولت که در آینده نیز دولت را در تحقق اهدافش کمک کنند.

کد خبر 5231777

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی انتخابات 1400 نامزد ریاست جمهوری انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر سیدابراهیم رئیسی آمار کرونا گرگان اردبیل ایلام عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا شیوع کرونا کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، خدیجه بذرافکن، دانش‌آموخته دکتری تخصصی ترویج و آموزش کشاورزی از دانشگاه شیراز، با حمایت بنیاد ملی علم ایران، تحقیق خود را در قالب طرح پسادکتری دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌ برداران بخش کشاورزی را  با راهنمایی حسن علیپور را ارزیابی کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزی از محور‌های اساسی توسعه اقتصادی ایران به شمار می‌‎رود، افزود: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی و تولید غذا و همکاری متقابل با سایر بخش‎‌ها، از مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به‌خوبی نشان می‌‎دهد.

نیروی انسانی ماهر و کارآمد در بخش کشاورزی از مهمترین اولویت‎‌ها برای دستیابی به توسعه روستایی و کشاورزی است. برای رسیدن به این مهم، آموزش شرط لازم برای بالا بردن کارایی و بهره‌‎وری نیروی انسانی به شمار می‌رود.

این پژوهشگر افزود: از آنجا که بخش عظیمی از جمعیت کشور در مناطق روستایی ساکن و اکثر آنان نیز در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند؛ ایجاد ساختار و راهبردی مشخصی برای کارآمد کردن این افراد در زمینه‎‌های مختلف شغلی خودشان ضروری به نظر می‌‎رسد.

همچنین باید برنامه‎‌ریزی مناسبی برای گسترش کمی و کیفی عوامل تٱثیرگذار بر تربیت و آموزش نیروی انسانی که بر تولید و توسعه بخش کشاورزی تٱثیر مستقیم دارد، وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، آموزش کشاورزی با ساختار ناکارا و نامطلوب در‬ حال‬ افول‬ است. این درحالی است که امروزه ترویج کشاورزی و برنامه‎‌های آموزشی آن سازوکار مهمی در انتقال دانش به بهره‌‏برداران بخش کشاورزی و افزایش بهره‌‏وری و تولید در این بخش را دارد.

بذرافکن اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‎‌های آموزشی و ترویجی بهره‏‌برداران کشاورزی در دست‌یابی به هدف توانمندسازی کشاورزان موفق نبوده‌‎اند. ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی به‌عنوان بخشی مهم از‬ برنامه‎‌های توسعه حرفه‌‎ای کشاورزان محسوب می‌شود.

وی افزود: اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی، افزایش کمی و کیفی محصول تولیدی بهره‌‎برداران و درآمد حاصل از آن برای بهره‌‎برداران کشاورزی امری‬ مشهود‬ و‬ غیرقابل‬ انکار‬ است.

وی گفت: با این طرح پژوهشی تأثیر سرمایه‌گذاری در دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌‏برداران بخش کشاورزی بر شاخص عملکرد و تولیدات کشاورزی مشخص می‌شود.

بذرافکن گفت: داده‌های این طرح در دو مرحله جمع‌آوری می‌شود و، چون باید دوره‌های ترویجی برگزار شود تا پس از برگزاری دوره، بررسی‌های ما انجام شود که تا چه اندازه، این دوره‌ها مفید بوده‌اند، ما نیاز به زمانی بیشتر از یک سال برای انجام این طرح داریم. چالش برگزاری دوره ترویجی و زمان برگزاری آن از مشکلاتی است که ما در انجام طرح با آن مواجه هستیم.

دیگر خبرها

  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی