Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@21:45:20 GMT

استقبال چشمگیر از سیستم‌عامل هارمونی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۰۰۴

هارمونی را باید تلاشی ستودنی از سوی هواوی برای ایجاد تغییری بزرگ در حوزه سیستم‌عامل‌های موبایل و شکستن دوقطبی اندروید و iOS بدانیم. تلاشی که اوایل ماه جاری میلادی با رونمایی رسمی از نسخه 2.0 این سیستم‌عامل و عرضه برای کاربران وارد فاز عملیاتی شد.

هارمونی سیستم‌عاملی اختصاصی برای اتصال و هماهنگی یکپارچه دستگاه‌های هوشمند است که با داشتن انبوهی از امکانات و قابلیت‌های جدید، می‌تواند موجب تحول در دنیای دستگاه‌های هوشمند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازگاری بسیار بالای این سیستم‌عامل و توانایی نصب برنامه‌های اندرویدی نیز از ویژگی‌هایی است که موجب می‌شود کاربران پس از نصب این سیستم‌عامل روی دستگاه خود هیچ کم و کاستی احساس نکنند.

پس از رویداد معرفی رسمی این سیستم عامل، در دنیای واقعی نیز کاربران استقبال خوبی از هارمونی نشان داده‌اند. اخیراً اعلام شده است که در مدت یک هفته تعداد دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل هارمونی روی آنها نصب شده به عدد چشمگیر 10 میلیون دستگاه رسیده است.

همچنین تصویری از یک کیک طراحی شده با دستگاه‌های هواوی به اشتراک گذاشته شده که به نوعی بزرگداشت این موفقیت توسط کارمندان هواوی را نشان می‌دهد.

شرکت هواوی نیز با تأیید عدد 10 میلیون، اعلام کرد که استقبال قابل توجهی از این سیستم‌عامل صورت گرفته که شاید بسیاری از منتقدان پیش‌بینی آن را نمی‌کردند.

شرکت هواوی پیش از این اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال 2021 سیستم‌عامل هارمونی را روی بیش از 300 میلیون دستگاه نصب کند. بنا بر آمارهای جهانی در حال حاضر نزدیک به 200 میلیون گوشی هوشمند در سراسر دنیا با برند هواوی در حال کار هستند.

همچنین این شرکت قصد دارد طی همکاری و مذاکرات خود با شرکت‌های دیگر 100 میلیون دستگاه با برندهای مختلف را نیز به سیستم‌عامل هارمونی بروز کند. اتفاقی که می‌تواند هارمونی را در جایگاه ویژه‌ای قرار داده و موقعیت این شرکت در دنیای سیستم‌عامل‌های موبایل را تثبیت کند.

البته «وانگ چنگدو»، از مدیران ارشد بخش نرم‌افزاری هواوی چندی پیش با ارتقای اهداف این شرکت اعلام کرد که هواوی قصد دارد تا پایان سال تعداد دستگاه‌های بهره‌مند از هارمونی را به 360 میلیون محصول برساند.

علاوه بر این، وانگ چنگدو به این نکته نیز اشاره کرد که سال 2022 بسیار مهم‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد بود و این شرکت قصد دارد تعداد 1.23 میلیارد دستگاه هوشمند شامل کلیه ابزارهای با قابلیت نصب سیستم‌عامل را به HarmonyOS بروزرسانی کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هارمونی سیستم عامل سیستم عامل هارمونی سیستم عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا

ایتنا - متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.
متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.

به گزارش ایتنا، کارشناسان فناوری اعلام کردند که متا ممکن است یک سیستم بسیار پیچیده ایجاد کرده باشد. این امر ادامه فعالیت بدون وقفه را دشوار می‌کند. طبق گزارش دیلی میل، این درحالی است که این شرکت همچنان به کاهش تعداد کارمندان خود ادامه می‌دهد.

یکی از کارشناسان هشدار داد که مشکلات بدتر خواهد شد و قطعی‌ها را برای متا "وجودی" توصیف کرد.

در تاریخ 5 مارس و 3 آوریل سال جاری، خدمات فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام تقریباً به مدت دو ساعت قطع شدند.

بلافاصله پس از قطعی در 5 مارس، گروه هکر Anonymous مسئولیت یک حمله سایبری علیه این شرکت را بر عهده گرفت.

با این وجود، آنجلیک مدینا، رئیس اطلاعات سایبری Cisco Thousand Eyes، خاطرنشان کرد که خطای انسانی ممکن است محتمل‌ترین مقصر باشد، از جمله توسعه‌دهندگان متا که به‌روزرسانی‌ای را منتشر کردند که تعامل ضعیفی با بقیه زیرساخت‌ها دارد.

 

این گزارش‌ها 33 مورد «وخامت عملکرد» را بین اول ژانویه تا 5 آوریل ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 154 درصد افزایش داشته است. از آنجایی که قطعی‌ها برای شرکت بسیار پرهزینه است، معمولاً به سرعت رفع می‌شوند.

شایان ذکر است که در یک جلسه داخلی فیس‌بوک در سال 2019 که بعداً به The Verge درز کرد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که قطع شدن خدمات فیس‌بوک در حال جدی‌تر شدن است.

زاکربرگ به کارمندان گفت: «پیچیدگی سیستم‌ها در حال افزایش است، بنابراین چیزهایی که قبلاً اشتباه بودند، اکنون باعث خرابی سیستم‌ها می‌شوند.

دیگر خبرها

  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • قابلیت ویژه گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۴ هواوی برای اصلاح عکس‌ها با هوش مصنوعی
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا